ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Πότε θα φύγουν τα κάγκελα από το λιμάνι;

Πότε θα φύγουν τα κάγκελα από το λιμάνι;



Οι εξαγγελίες ανώτατων κυβερνητικών αξιωματούχων τους τελευταίους μήνες επιτρέπουν αισιοδοξία ότι η νέα σιδηροδρομική γραμμή θα περάσει υπόγεια από την πόλη μας, και μάλιστα σε μήκος συνολικά τριπλάσιο από το αρχικά ζητούμενο. Σύμφωνα με τις σχετικές ανακοινώσεις, σε πρώτο στάδιο προβλέπεται να δημοπρατηθεί ως μελέτη-κατασκευή το σχετικά «εύκολο» τεχνικά τμήμα, Ρίο-Αγ. Διονύσιος.
Αν τηρηθεί πιστά το εξαγγελθέν χρονοδιάγραμμα, είναι λογική η πρόβλεψη ότι το τρένο θα φθάσει στον Αγ. Διονύσιο το 2022-23. Επισημαίνω ότι, όπως έχω αναφέρει και σε προηγούμενο δημοσίευμα, δίπλα βρίσκεται η λιμενολεκάνη Γλυφάδας, η οποία έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει σημαντική εμπορική κίνηση, συμβατική και ro-ro. Είναι λάθος να μην την αξιοποιούμε άμεσα, περιμένοντας μοιρολατρικά την κατασκευή του εμπορικού τμήματος στο νέο λιμάνι.
Με τη στρώση δε μονής επίγειας γραμμής 300 μ. μέχρι την προβλήτα Αστιγγος, όταν το τρένο φθάσει στον Αγ. Διονύσιο, θα αναβαθμισθεί η δυνατότητα αξιοποίησης της λιμενολεκάνης, ενώ παράλληλα εκπληρώνεται η υποχρέωση του ΟΣΕ να φθάσει το τρένο στο λιμάνι (παλαιό ή νέο, δεν έχει σημασία). Αρκεί το επίπεδο του σταθμού Αγ. Διονυσίου να καθορισθεί σε υψόμετρο συμβατό σε σχέση με την προβλήτα.
Οσον αφορά το χρονοδιάγραμμα, επισημαίνω το ενδεχόμενο να εμφανισθεί εμπλοκή κατά τη δημοπράτηση του έργου, λόγω της ένταξης στο αντικείμενο της εργολαβίας τής μελέτης της επέκτασης της γραμμής προς το ν. λιμάνι. Ποια είναι η σκοπιμότητα αυτής της ένταξης;
Μετά τον Αγ. Διονύσιο τα πράγματα δυσκολεύουν. Το τμήμα μέχρι τον Αγ. Ανδρέα παρουσιάζει σοβαρές τεχνικές δυσκολίες. Υπάρχουν οι αγωγοί ομβρίων προς τη θάλασσα τους οποίους «τέμνει» η σήραγγα. Επίσης στο τέρμα της οδού Νόρμαν η σήραγγα «τέμνει» το συλλεκτήριο αγωγό λυμάτων που έρχεται από την Αγυιά και οδεύει παράλληλα με την Λ. Οθωνος-Αμαλίας.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις, η γραμμή κανονικού πλάτους θα τερματίσει στην Π.Π. και θα παραμείνει η μετρική γραμμή για τη κίνηση του προαστιακού, και στο μέλλον τρένων προς τον Πύργο. Η διευθέτηση αυτή, παράλληλα με την έναρξη κατασκευής του αυτοκινητόδρομου προς τον Πύργο, ικανοποιούν τις απαιτήσεις των Ηλείων για οδική και σιδηροδρομική σύνδεση.
Πλέον, ο μόνος λόγος επέκτασης της ν. γραμμής από τον Αγ. Διονύσιο μέχρι την Π.Π. απομένει η σύνδεση με το νέο εμπορικό λιμάνι, το οποίο σήμερα δεν υπάρχει. Είναι κατά συνέπεια λογικό τα δύο έργα (επέκταση ν. γραμμής και εμπορικό λιμάνι) να αντιμετωπισθούν ως ενιαίο έργο κατά τη μελέτη κόστους-οφέλους (feasibility report), όπως άλλωστε έχει ανακοινωθεί. Και οι οικονομικοί δείκτες δεν δικαιολογούν προς το παρόν μεγάλη αισιοδοξία για άμεση χρηματοδότηση.
Από τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι η επίγεια μετρική γραμμή και ο ογκώδης μαντρότοιχος μεταξύ των μόλων Γούναρη- Αγ. Νικολάου θα παραμείνουν για αρκετό χρόνο, αποκλείοντας το θαλάσσιο μέτωπο όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα.
Μπορεί όμως ο Δήμος, ανεξάρτητα από τον αρχιτεκτονικό διαγωνισμό για τη διαμόρφωση του χώρου, να αφαιρέσει άμεσα τα κιγκλιδώματα και να καθαιρέσει τις κολώνες του μαντρότοιχου, ώστε να απελευθερωθεί, τουλάχιστον οπτικά, το θαλάσσιο μέτωπο. Η δαπάνη είναι ελάχιστη.
Το σοβαρότερο όμως θέμα που πρέπει να αντιμετωπίσει άμεσα ο Δήμος είναι ο φωτισμός του χώρου, ο οποίος σήμερα βρίσκεται στο απόλυτο σκοτάδι. Με τα εκατοντάδες αυτοκίνητα που κυκλοφορούν και σταθμεύουν καθημερινά, υπάρχει πολύ σοβαρός κίνδυνος να επαναληφθεί η τραγωδία προηγούμενων Χριστουγέννων, που στοίχισε τρία παιδιά πνιγμένα και το τέταρτο να βασανίζεται με τις τύψεις του και να παλεύει με τα δικαστήρια.
*O Παναγιώτης Μπούσμπουρας είναι πολιτικός μηχανικός ΕΜΠ και πρώην διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών Λιμένα Πατρών.





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[12:56]  Ανησυχώ ότι θα χάσουμε κι άλλες Νομικές
[12:13]  Κάλπες τώρα για να μην βάλουμε...
[11:14]  Επαναβιομηχανοποίηση μέσω Πληροφορικής:...
[09:49]  Ο παππούς μου… ο Κωστής
[χθες 11:59]  Τα μυστικά στις ετικέτες τροφίμων
[χθες 11:00]  Το «οικόπεδο του Θεού» δεν θα...
[χθες 09:49]  Οχι αρεστοί, αλλά άριστοι
[χθες 13:15]  Στέγες χωρίς ανθρώπους








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [21:44:52]