ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Αχαΐα: Αυτές είναι οι πηγές που αποδεικνύουν την εύρεση των οστών του ήρωα Ανδρέα Λόντου

Αχαΐα: Αυτές είναι οι πηγές που αποδεικνύουν την εύρεση των οστών του ήρωα Ανδρέα Λόντου



Στην κατοχή του Δήμου Αιγιάλειας βρίσκονται, επισήμως από χθες, τα οστά που βρέθηκαν τυχαία κάτω από τη μαρμάρινη προτομή του ήρωα του 1821 Ανδρέα Λόντου, κατά τη μεταφορά της από την πλατεία Φανερωμένης στο σπίτι της ιστορικής οικογένειας, που σήμερα στεγάζεται το Δημοτικό Λαογραφικό Μουσείο Αιγίου.
Το εύρημα, μέχρι να ελεγχθεί η προέλευσή του και η ταυτότητά του, φυλάχθηκε στην τοπική αστυνομία, ενώ η εισαγγελική αρχή, αν και αρχικά είχε διατάξει μεταφορά σε εργαστήρια της Αθήνας για εξέταση DNA, τελικά πείστηκε από τα αναμφίβολα ντοκουμέντα, τα οποία και οδηγούν στο συμπέρασμα πως τα οστά ανήκουν στον ντόπιο αγωνιστή του έθνους.
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ
Ο δήμαρχος Θανάσης Παναγόπουλος, μετά από αρκετές ώρες αβεβαιότητας, εμφανίστηκε χθες στην «Π», βέβαιος για την ιστορικότητα και τη σημασία του ευρήματος για την πόλη.
«Πήραμε γνώμες ειδικών και πράξαμε τα νόμιμα βάσει της σοβαρότητας των στιγμών. Είμαι πλέον βέβαιος - όπως προκύπτει από τις ιστορικές πηγές - ότι είναι τα οστά του Ανδρέα Λόντου, δεδομένου όμως πως δεν υπάρχει και λόγος κάτω από μία συγκεκριμένη προτομή να βρίσκονται τα κόκκαλα κάποιου άλλου» δήλωσε.
Μετά από την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου και συναπόφαση δημάρχου και μητροπολίτη Αμβροσίου, τα οστά θα μεταφερθούν στη νέα θέση της προτομής του, στο παλιό 4ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου. Με πρωτόκολλο, θα ανατεθεί σε Γραφείο Τελετών, για να φροντίσει τα οστά και να τοποθετηθούν εκεί
ΟΙ ΠΗΓΕΣ
Η «Π», μετά από έρευνα που έκανε, δημοσιεύει σήμερα το σύνολο των επίσημων πηγών, από τις οποίες και προκύπτει η ταυτότητα των οστών του Ανδρέα Λόντου.
> Από την γραπτή αναφορά του Αλέξανδρου Δεσποτόπουλου (στο βιβλίο του «Συνέλευση της Βοστίτσας»), ο εκλιπών αναφέρεται ως αυτόχειρας που δεν επετράπη η κηδεία του από το καθεστώς Κωλέττη, ταριχεύθηκε πρόχειρα από τον αδερφό του Αναστάση και κρατήθηκε επί ημέρες στην Αθήνα (από 24/9/ έως 15/10 του 1846) για να μεταφερθεί μετά η σορός του στο Αίγιο, με ατμόπλοιο και πολύ κόσμο να βρίσκεται στο λιμάνι ώστε να τιμήσει τον ήρωά του. Ο Δεσποτόπουλος τότε εκφώνησε (κατά κάποιο τρόπο) έναν επικήδειο για τον Α. Λόντο, αναφέροντας πως ετάφη στην οικία του αδελφού του, με την επιτάφια πλάκα του να σώζεται και να εκτίθεται μέχρι σήμερα.
>Από τον σχολάρχη Αιγίου Στέφανο Μυρτήλο, μετά από 5 χρόνια, καταμαρτυράται ένας άλλος επικήδειος που εκφώνησε, όταν έγινε η κηδεία του «κοντά στην Εκκλησία» όπως ακριβώς αναγράφεται σε επίσημο έγγραφο.
> Σε μαρτυρία του Παναγιώτη Δεσποτόπουλου, που εκφώνησε πανηγυρικό λόγο, όταν τοποθετήθηκε η επιτύμβια στήλη (μαρμάρινη προτομή) στη Φανερωμένη (το 1925) με χρήματα του Πολιτιστικού Συλλόγου «Αρατος» των Αιγιαλέων της Νέας Υόρκης. Πρόκειται για γλυπτό του μεγάλου καλλιτέχνη Κωνσταντίνου Δημητριάδη (όπως και το Ηρώο του Δημοτικού Κήπου).
Κατά τους ιστορικούς, η προτομή του τοποθετήθηκε εκεί που θάφτηκε ο Α. Λόντος.
> Στα «Πορτραίτα Ηρώων», του Αρίστου Σταυρόπουλου, αναφέρεται πως είχε μπει πρόχειρη πλάκα τάφου του στην πλατεία Μητροπόλεως (Φανερωμένης από τον 1890 μέχρι τις μέρες μας).


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΣ


Η επανάσταση, το παλιάμπελο και η καταρράκωση

Ενας ήρωας, με οικτρό τέλος. Πρόσωπο που θα μπορούσε να εμπνεύσει σεναριογράφους για μια «φαρ ουέστ» ιστορία της ελληνικής δύσης, ο Ανδρέας Λόντος έζησε μέρες ανδρείας, ακμής, κραιπάλης και καταστροφής. Γόνος τρανής οικογένειας που ανέδειξε αλυσίδα από πρωταγωνιστές στην τοπική δημόσια ζωή, και όχι μόνον. Περίπτωση ελληνικής αρχοντίας, ή «τζακιού», όπως ακόμα και σειρά λέγεται, φαινόμενο εξελιγμένο αλλά όχι και πολύ διαφορετικό.
Ο Ανδρέας Λόντος υπήρξε επαναστάτης, δεσπόζουσα μορφή του Αγώνα στην Αχαΐα. Πήρε μέρος στην επεισοδιακή διάσκεψη της Βοστίτζας, μέλος όντας της Φιλικής Εταιρείας. Κηρύσσει εξέγερση στο Αίγιο και στις 23 Μαρτίου του 1821 εισβάλλει στην Πάτρα. Παίρνει μέρος στον Αγώνα, ως μαχητής και επιτελικός. Είναι 33 ετών. Το τέλος της επανάστασης τον βρίσκει να μεταπηδά στον πολιτικό αγώνα, με την εύνοια του Οθωνα. Ολα γυρίζουν ανάποδα με την ανάδειξη του Κωλέττη, με τον οποίο έρχεται σε σύγκρουση και διώκεται. Απογοητεύεται και εκτρέπεται σε κραιπάλες. Θρυλική θεωρείται η ερωτική μέθη που ένοιωσε για την καλλιτέχνιδα Ρίτα Μπάσο, την πρώτη ηθοποιό που έπαιξε γυναικείο ρόλο σε θεατρικό σανίδι. Δεν ήταν ο μόνος που ερωτοχτυπήθηκε γι' αυτήν. Αναφέρεται- μας λέει ο αρχαιολόγος Γιάννης Μόσχος, που έχει μελετήσει την περίοδο- ότι για λογαριασμό της Μπάσο ακούστηκε η φράση «ας πάει και το παλιάμπελο»: Το φώναξε γλεντζές της εποχής, που πούλησε αμπελώνα για να κάνει τα ακριβά χατίρια της αμφιλεγόμενης ντίβας.
Χρεοκοπημένος και απαξιωμένος, ο Λόντος παθαίνει κατάθλιψη και αυτοκτονεί. Εκμεταλλευόμενος την αποκήρυξη των αυτόχειρων από την Εκκλησία, ο Κωλέττης απαγορεύει την κηδεία -ο πολιτικός πολιτισμός δεν ήταν στα χάι του τότε- και ο Λόντος βαλσαμώνεται από τους οικείους του, διατηρούμενος στο υπόγειο του σπιτιού. Τάφηκε 1-2 χρόνια μετά.
Κ. ΜΑΓΝΗΣ








Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[20:52]  Στην Πάτρα έρχεται ο υφυπουργός...
[20:30]  Κινητικότητα για νέες έρευνες στην...
[19:30]  Βγήκαν τα αποτελέσματα για τους...
[19:00]  ΝΟΜΙΚΗ ΠΑΤΡΩΝ: Επανεξέταση εξαρχής
[18:55]  ΝΟΜΙΚΗ ΠΑΤΡΩΝ: Προέχει η ποιότητα της...
[18:44]  ΝΟΜΙΚΗ ΠΑΤΡΩΝ: «Διαχείριση της κυκλικής...
[18:39]  ΝΟΜΙΚΗ ΠΑΤΡΩΝ: Αναβαθμίζοντας την...
[18:36]  Χρειάζεται η Πάτρα Νομική Σχολή;...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [23:02:13]