ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Τρικαλιώτη στην "Π": Για να επιβιώσεις χρειάζεσαι καιτο κακό σου κομμάτι

Τρικαλιώτη στην "Π": Για να επιβιώσεις χρειάζεσαι καιτο κακό σου κομμάτι



Η παράσταση «Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν» του Μπέρτολτ Μπρεχτ σε μετάφραση και σκηνοθεσία του Νικορέστη Χανιωτάκη έρχεται αύριο στην Πάτρα, στο «Πάνθεον». Και σήμερα, η Πέγκυ Τρικαλιώτη, η οποία ενσαρκώνει την Σεν Τε αλλά και τον Σουί Τα μιλά στην «Π» για τον διπλό της ρόλο, την καλοσύνη, τα παραμύθια κ.ά.

Ας ξεκινήσουμε με το ερώτημα που υπάρχει ούτως ή άλλως στην παράσταση: «Πώς μπορείς να είσαι καλός, όταν όλα γύρω σου είναι τόσο ακριβά;».
Είναι ένα ερώτημα που στην πραγματικότητα δεν έχει απάντηση. Στο σήμερα, αυτό δεν έχει εφαρμογή και πιστεύω πως δεν είχε ποτέ στην ανθρωπότητα! Ο Μπρεχτ θέτει αυτό το ερώτημα και μάλιστα το τραβάει και στα άκρα. Βάζει τρεις θεούς να κατέβουν στη γη και να βρουν έναν καλό άνθρωπο. Πάνε στο Σετσουάν, μια τεράστια πόλη. Ο Μπρεχτ αποδίδει αυτή την πόλη ως ένα πολύ δυστοπικό περιβάλλον, όπου οι άνθρωποι ζουν μέσα σε μεγάλη αθλιότητα. Σε αυτή την πόλη, οι 3 θεοί ψάχνουν έναν καλό άνθρωπο, και αν δεν τον βρουν θα καταστρέψουν την πόλη. Τον καλό άνθρωπο τον βρίσκουν στο πρόσωπο μιας πόρνης, η οποία στο έργο όπως είναι γραμμένο, είναι σαν να είναι το ιδανικό του καλού, σχεδόν ψεύτικα καλή, κάτι που εμείς θα το περνούσαμε ως και αφέλεια. Είναι τόσο καλή που δεν έχει τη δεύτερη σκέψη που έχουμε όλοι μας. Της δίνουν λοιπόν χρήματα και της λένε πως με αυτά προσπάθησε πλέον να είσαι καλά. Στην πραγματικότητα της τα δίνουν για να σταματήσει να εκπορνεύεται, να κάνει μια πιο καλή δουλειά. Αυτή ανοίγει ένα καπνοπωλείο, θέλοντας έτσι να βοηθήσει και τους συνανθρώπους της, βγάζοντας χρήματα να βοηθάει τους ανθρώπους γύρω της. Ξαφνικά εμφανίζονται διάφοροι άνθρωποι, που όλοι κάτι της ζητάνε. Είναι σαν να την πνίγουν. Ετσι δεν μπορεί να ανταπεξέλθει, δεν μπορεί να επιβιώσει. Και για να επιβιώσει εφευρίσκει το alter ego της που είναι ένας άνδρας. Ο ξάδελφος. Οπότε σου λέει ο Μπρεχτ ότι δυστυχώς ή ευτυχώς, για να μπορέσεις να επιβιώσεις σε αυτή την κοινωνία, χρειάζεσαι έναν «ξάδελφο» αλλιώς δεν τα βγάζεις πέρα. Χρειάζεσαι το κακό σου κομμάτι.

Σας βλέπουμε σε διπλό ρόλο. Αυτή η ισορροπία ανάμεσα στο θηλυκό και το αρσενικό, το καλό και το κακό, τι ισορροπία είναι;
Για εμένα είναι απίστευτα δημιουργική και ενδιαφέρουσα. Είναι ένας από τους λόγους που είπα «ναι» στην παράσταση. Περνάω πάρα πολύ καλά. Γενικά είμαι ένας ηθοποιός που όσο πιο πολύπλοκο είναι αυτό που πρέπει να κάνω, τόσο πιο πολύ ευχαριστιέμαι. Παίρνω χαρά από αυτό. Είναι μια παράξενη ισορροπία. Η αλήθεια είναι ότι αυτοί δεν είναι κανονικοί άνθρωποι, είναι κάτι σαν «φόρμες» έτσι όπως είναι γραμμένοι. Δεν είναι ότι ξαφνικά γίνομαι ο Κέβιν Σπέισι. Αλλά αλλάζει όλη μου η ενέργεια, αλλάζει η αίσθηση που έχω, αλλάζουν όλα. Και αυτό με εξιτάρει πάρα πολύ. Και επειδή ενέχει όχι μόνο το θηλυκό και το αρσενικό, αλλά την καλή και κακή πλευρά ενός ανθρώπου, έχει ακόμα μεγαλύτερη δύναμη. Σκάβεις και ανακαλύπτεις την αθώα και καλή σου πλευρά και μετά την πιο σκληρή, άγρια, σιχαμένη που μπορείς να έχεις!

Παράλληλα, σε αυτό το έργο ο Μπρεχτ απευθύνει τον λόγο στο κοινό τις περισσότερες φορές από όλα τα άλλα έργα του.
Το κάνει αυτό ο Μπρεχτ. Ξαφνικά ο ηθοποιός σταματάει και μιλάει στο κοινό. Σπάει τη ροή του έργου. Εδώ το κάνει πάρα πολλές φορές. Και αυτό είναι υπέροχο. Μπαίνεις σε μια κατάσταση, σε ένα συναίσθημα, σε μια οργή και απελπισία και ξαφνικά αυτό το «κόβεις μαχαίρι», πας μπροστά, μιλάς στον κόσμο, και σε κλάσματα δευτερολέπτου πρέπει να μπεις στην προηγούμενη κατάσταση.

Είναι ένα παιχνίδι;
Γενικά το έργο είναι ένα παιχνίδι ρόλων και πρέπει να πω πως δεν είναι πραγματικό, είναι κωμωδία. Εχει έντονα δραματικά στοιχεία, αλλά ως έργο είναι πολύ κωμικό! Και όλοι οι ηθοποιοί παίζουν πολύ διαφορετικούς ρόλους. Επίσης ο Μπρεχτ κάνει το εξής: βάζει τον κάθε ηθοποιό να συστήνεται με το που μπαίνει στη σκηνή. Ο Μπρεχτ ουσιαστικά στήνει ένα παραμύθι και το κάνει πολύ εξόφθαλμα. Σε βάζει στη διαδικασία ότι εμείς μέσα από αυτό το θέατρο θα σου δείξουμε την ιστορία και το τι θέλει να σου πει. Σου λέει πως βλέπεις θέατρο, αλλά κοίτα τι έχεις να δεις!

Εχουν όλα τα παραμύθια χαρούμενο τέλος;
Οχι! Το συγκεκριμένο τέλος που έχει αυτό το έργο, είναι ακριβώς αυτό που ζούμε. Αυτό που μένει στο τέλος στον θεατή είναι η ζωή του, αυτό που ζει στην καθημερινότητά του.

Και εκτός από «Καλό άνθρωπο του Σετσούν» θα σας δούμε και ως Ιώ στην παράσταση «Αισχύλου Προμηθέα» του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας.
Με πήρε ο κ. Τσακίρης τηλέφωνο, μου το πρότεινε και με πολύ μεγάλη χαρά είπα ναι. Αγαπώ πολύ την Πάτρα και τον κ. Τσακίρη και τον έχω σε μεγάλη εκτίμηση και πολλά χρόνια που βρισκόμαστε λέγαμε να δουλέψουμε μαζί και επιτέλους έγινε. Η διανομή επίσης είναι καταπληκτική. Το γεγονός ότι θα δουλέψω με την Κάθριν Χάντερ είναι σαν ψέμα! Και θα έχω σκηνές μαζί της. Είμαι πολύ χαρούμενη. Και φυσικά ας μην ξεχνάμε τον Νικήτα Τσακίρογλου, τον Δημήτρη Πιατά, τον Αλέξανδρο Μπουρδούμη. Πολύ χαρούμενη για αυτόν τον ιδιαίτερο ρόλο. Ακόμα δεν έχουμε ξεκινήσει πρόβες, ένα πλάσμα που δεν είναι του κόσμου ετούτου.

* Η παράσταση θα παρουσιαστεί αύριο στις 21.00 στο «Πάνθεον». Τιμές εισιτηρίων: 15 ευρώ γενική και 13 ευρώ μειωμένο. Πληροφορίες - Κρατήσεις: 2610325778, 2310257218, 6986713300.


Της ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ
panagopoulou@pelop.gr




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 14:15]  Αθηνά Σκανδάμη:«Γαληνεύει η ψυχή...
[χθες 09:14]  Βραβεύτηκε ο Γιώργος Παπαδόπουλος...
[χθες 12:28]  Απόστολος Μάρκος: Και όμως,...
[χθες 11:17]  Ηταν σε κώμα 27 χρόνια και ξύπνησε!
[χθες 10:41]  Ν.Φαρμάκης: «Θα τσακωθώ με...
[χθες 13:09]  Κ. Κατσιβαρδά στην «Π»: Τρεις...
[χθες 12:02]  Γ.Αγγελόπουλος:«Εχουμε ταυτότητα,...
[χθες 09:47]  Πάτρα:Μια μεγάλη καρδιά σήμερα...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [09:36:44]