ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Φυσικές οι γκρίνιες... για τη Φυσική!

Φυσικές οι γκρίνιες... για τη Φυσική!



TOY KΥΡΙΑΚΟΥ ΣΚΙΑΘΑ *


Ολοκληρώθηκαν την Τρίτη 18 Ιουνίου οι Πανελλαδικές Εξετάσεις για την πλειονότητα των υποψηφίων ΓΕΛ με πολλές αντιδράσεις από το σύνολο των αρμόδιων επιστημονικών ενώσεων, των γονέων και των μαθητών για τις επιλογές και την έκταση των θεμάτων σε κάποια από τα μαθήματα.
Σε εκείνα που αφορούν το πεδίο των ανθρωπιστικών σπουδών, τα θέματα χαρακτηρίζονται εύκολα χωρίς μεγάλες διαφορές από τα περσινά, σε αντίθεση μ' αυτά των θετικών σπουδών που εμφάνισαν πρωτόγνωρες δυσκολίες.
Ιδιαίτερα οι υποψήφιοι του 2ου και 3ου Επιστημονικού Πεδίου τα βρήκαν «σκούρα» με τα θέματα της Φυσικής και της Χημείας. Τα θέματα της τελευταίας, ως τα δυσκολότερα της δεκαετίας· αρκετά δύσκολα με σημαντικά προβλήματα ήταν και τα θέματα της Φυσικής, ενώ τα Μαθηματικά Προσανατολισμού ήταν ανάλογης δυσκολίας με τα περσινά.
Ειδικότερα, τα θέματα της Φυσικής δεν ήταν απλώς πιο δύσκολα από εκείνα των προηγούμενων ετών, αλλά ήταν άκρως απαιτητικά, φορτωμένα με μαθηματικές πράξεις και χαρακτηρίζονταν από μεγάλη έκταση και επίδειξη «φυσικοφάνειας».
Συμπερασματικά οι φετινές εξετάσεις στο μάθημα της Φυσικής κατέληξαν σε εξετάσεις αντοχής που εξάντλησαν την πλειονότητα των υποψηφίων.
Χαρακτηριστική είναι η κριτική της ΕΕΦ (Ένωσης Ελλήνων Φυσικών) για την εξέταση, που μιλάει «για ελάχιστη Φυσική, ακραία μαθηματικοποίηση από το Α΄ θέμα κιόλας, πληθώρα θεμάτων που δεν ανταποκρίνονται σε τρεις ώρες γραπτής εξέτασης, ανακρίβειες και ασάφειες, παραπλανητικό σχήμα στο Β3 κ.λπ.»
Τα τελευταία τουλάχιστον δεκαπέντε έτη το μάθημα της Φυσικής μαζί μ' αυτό των Μαθηματικών αποτελούν το «κλου» στην ιστορία των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Κάθε χρόνο σχολιάζεται η δυσκολία ή και η ευκολία των θεμάτων καθώς και τα ποσοστά των υποψηφίων που γράφουν κάτω από τη βάση στο μάθημα της Φυσικής:

·Με το σύστημα των κατευθύνσεων

ΠΟΣΟΣΤΑ ΦΥΣΙΚΗΣ (ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ ΙΙ)
ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΤΗ 2006-2015
ΕΤΟΣ ΠΟΣΟΣΤΟ (%)
2006 71,89
2007 64,11
2008 58,66
2009 53,45
2010 61,33
2011 74,17
2012 78,33
2013 71,96
2014 69,46
2015 79,16

·Με το σύστημα των Ομάδων Προσανατολισμού

ΠΟΣΟΣΤΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΤΗ 2016-2018
ΕΤΟΣ ΠΟΣΟΣΤΟ (%)
2016 30,50
2017 27,90
2018 39,78


Για φέτος το ποσοστό της Φυσικής κάτω από τη βάση αναμένεται να αυξηθεί δραματικά σε σχέση με τα αμέσως προηγούμενα έτη, γεγονός που δεν αφήνει ασχολίαστες τις επισημάνσεις - καταγγελίες της Ε.Ε.Φ. για τα μέλη της επιτροπής του μαθήματος: Αληθεύει ότι οι λύτες της επιτροπής χρειάστηκαν λίγο παραπάνω από δύο ώρες για την επίλυση των θεμάτων;
Αληθεύει ότι έγιναν παρατηρήσεις προς την επιτροπή για την ποσότητα και την ποιότητα των θεμάτων, πριν την αποστολή τους στα σχολεία; Αν ναι, γιατί αγνοήθηκαν;
Ερωτήματα που επιτρέπουν σε αρκετούς να κάνουν λόγο για ενδεχόμενη εξυπηρέτηση πολιτικών σκοπιμοτήτων μέσω των θεμάτων που επιλέχτηκαν για την εξέταση του μαθήματος. Δηλαδή της εκμετάλλευσης από το Υπουργείο Παιδείας της επιλογής των θεμάτων και των άσχημων αποτελεσμάτων τους για το νέο εξεταστικό σύστημα που φέρνει ο νόμος 4610/19.
Ο νέος ακαδημαϊκός χάρτης της χώρας γεμίζει με δεκάδες νέα πολυτεχνικά τμήματα που ανήκουν στο 2ο Επιστημονικό Πεδίο, χωρίς καμία ουσιαστική αλλαγή στον αριθμό εισακτέων στα ήδη υπάρχοντα Πολυτεχνεία. Οι χαμηλές βαθμολογίες στα Μαθηματικά, Φυσική και Χημεία - με τα δύο πρώτα να αποτελούν μαθήματα υψηλής βαρύτητας του πεδίου- σε συνδυασμό με τις 4.000 προσφερόμενες επιπλέον θέσεις στα νεοϊδρυθέντα πολυτεχνικά τμήματα, θα επηρεάσουν πτωτικά τις βάσεις αυτών. Συνεπώς πολλά από αυτά, εξαιτίας των χαμηλών βάσεων τους θα εμφανιστούν ως τμήματα μειωμένου ενδιαφέροντος, δηλαδή ως Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης (ΤΕΠ), ικανοποιώντας έτσι την εξαγγελία του Υπουργείου Παιδείας για ελεύθερη πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση μόνο με το απολυτήριο του λυκείου.
Μοναδική εμπειρία, πόσο θα εμπιστευτούν οι υποψήφιοι τα νέα τμήματα αποτελεί η περίπτωση του νεοεμφανιζόμενου πέρυσι Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, όπου οι βάσεις των (τετραετών) πολυτεχνικών σχολών του ήταν χαμηλότερες σε σχέση με αυτές των ήδη υπαρχόντων Πολυτεχνείων.
Τέλος, εκτός από τις παραπάνω αναφορές για τα δύσκολα θέματα, οι υποψήφιοι φέτος δεν κατάφεραν να ανταποκριθούν με άνεση και σε λιγότερο απαιτητικά που αφορούσαν τα υπόλοιπα μαθήματα των άλλων πεδίων. Ένα φαινόμενο που τα επόμενα χρόνια θα αυξηθεί και θα μετασχηματισθεί σε μια δυσάρεστη βαθμολογική πραγματικότητα. Δηλαδή, να εμφανίζουν χαμηλότερες βαθμολογικές βάσεις και σε εύκολα θέματα, τα κοινώς αποκαλούμενα «βατά».
Η γενεσιουργός αιτία του φαινομένου βρίσκεται στην εξεταστική πολιτική της διοίκησης για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η μείωση της εξεταστέας ύλης και του επιπέδου των γνώσεων στις τάξεις του γυμνασίου και στις πρώτες τάξεις του λυκείου, η κατάργηση της εξέτασης μαθημάτων στο γυμνάσιο και στο λύκειο με την ταυτόχρονη υποβάθμιση πολλών γνωστικών αντικειμένων, θα επιδεινώσουν μελλοντικά το φαινόμενο με απρόβλεπτα αποτελέσματα για την εξεταστική επάρκεια των μαθητών.

* Ο Κυριάκος Σκιαθάς είναι εκπαιδευτικός, συγγραφέας.





Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 12:04]  Ο χώρος του κέντρου εξακολουθεί να...
[χθες 10:56]  Ο τρίτος εν δυνάμει πόλος εξουσίας
[χθες 10:35]  Νοσούντες και υγιείς. Μετεκλογική...
[χθες 09:20]  Πώς καταργείται μια Σχολή που δεν...
[χθες 20:34]  Εμπρακτα δείγματα συμπεριφοράς με...
[χθες 17:08]  Ποιος φοβάται τη Νομική της Πάτρας;
[χθες 07:50]  Δεν έχασε το σκοτάδι
[χθες 07:33]  Νομική Σχολή στην Πάτρα; Ισως...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [01:43:35]