ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Το ελάχιστον που οφείλουμε στους αναπήρους

Το ελάχιστον που οφείλουμε στους αναπήρους



Ιδιαίτερα αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το παρατηρητήριο της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία σχετικά με το μέγεθος του μαθητικού πληθυσμού με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη χώρα μας.
Σύμφωνα με αυτά ο αριθμός των μαθητών που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία ανέρχεται στις 90.743 (6,3% του συνολικού μαθητικού πληθυσμού).
Το ιδιαίτερα αρνητικό είναι ότι η πλειονότητα αυτών των μαθητών φοιτά μεν σε γενικά σχολεία αλλά δεν λαμβάνει καμία εξειδικευμένη υποστήριξη. Επί της ουσίας δηλαδή οι μαθητές αυτοί στερούμενοι την εξειδικευμένη υποστήριξη, δεν έχουν πρόσβαση σε αυτό που έχουν άλλοι οι άλλοι συμμαθητές τους, την ανεμπόδιστη γνώση. Αυτό σημαίνει ότι έχει γίνει ένα σημαντικό βήμα στην εκπαιδευτική κάλυψη των παιδιών με αναπηρίες αλλά για να ολοκληρωθεί θα πρέπει να υπάρξει γενναία αναδιοργάνωση της εκπαίδευσης στη βάση εθνικού σχεδίου δράσης για την ουσιαστική μετάβαση σε ένα σχολείο για όλους τους μαθητές.
Όπως αναφέρει η και Εθνική Συνομοσπονδία Αναπήρων στο αίτημά της προς την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, απαιτείται ένα σχέδιο δράσης που θα καθορίζει εθνικές προτεραιότητες, στόχους, άξονες και δράσεις, σε εναρμόνιση με το Σύνταγμα της χώρας μας (άρθρο 24) και της σύμβασης του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία. Συγκεκριμένα το άρθρο 24 υπαγορεύει την πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία σε δωρεάν πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στις κοινότητες που ζουν και απαγορεύει ρητώς τον αποκλεισμό των μαθητών με αναπηρία από το γενικό εκπαιδευτικό σύστημα, μέσω της μετάβασης από τη διαχωρισμένη ειδική αγωγή και εκπαίδευση στην συμπεριληπτική εκπαίδευση, τα πολλαπλά οφέλη της οποίας έχουν επισημάνει και οι σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις τόσο για τους μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες όσο και για τους μαθητές χωρίς αναπηρία.
Τι απομένει; Η φροντίδα για να εφαρμόσουμε αυτό που προβλέπει το Σύνταγμά μας. Κι αυτό αποτελεί ένα δυνατό παράδειγμα ότι στη χώρα μας εάν εφαρμόζαμε όσα υπαγορεύουν οι νόμοι μας και το Σύνταγμά μας δεν θα μιλούσαμε σήμερα για ανάγκη επιστροφής στην κανονικότητα.
Η φροντίδα των ατόμων με αναπηρία αποτελεί δείγμα πολιτισμού και δηλώνει το επίπεδο μιας εξελιγμένης και οργανωμένης κοινωνίας. Το ίδιο ισχύει και για την παροχή ολοκληρωμένης εκπαίδευσης σε κάθε παιδί που ζει σε αυτόν τον τόπο. Είναι ανεπίτρεπτο στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, της τεχνολογικής έξαρσης και εξέλιξης να στερούμε από τους μαθητές με αναπηρία την εξειδικευμένη υποστήριξη ώστε να μπορούν με ίσους όρους να στέκονται μέσα στις τάξεις των γενικών σχολείων.
Και στη περιοχή μας δυστυχώς είναι ένα μείζον πρόβλημα που βιώνουν αρκετά παιδιά και οι οικογένειές τους. Το ελάχιστο που τους οφείλουμε είναι η εξασφάλιση των αυτονόητων για τα οποία δυστυχώς κάθε χρόνο τρέχουν οι γονείς και τα διεκδικούν.


* Η Ασπασία Ρηγοπούλου είναι γιατρός στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Πάτρας και πολιτευτής της ΝΔ.






Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 14:20]  Οταν οι πατρινοί έγιναν λουτρόφιλοι
[χθες 14:20]  Περί του μνημονίου Τουρκίας –...
[χθες 12:54]  Στην αίθουσα αναμονής
[χθες 11:12]  Λογιστής - οικονομολόγος στο...
[χθες 15:10]  Ο πόλεμος των κόσμων ...
[χθες 11:13]  Η μεγάλη αντιπαράθεση των οπαδών...
[χθες 10:00]  Φέρτε πίσω τα Χριστούγεννα…
[χθες 08:56]  Η απώλεια…








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [14:32:38]