Πέμπτη 27 Απριλίου 23:39      13°-25° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Η Μαρίνα Ριζογιάννη γράφει...


Δεν πρέπει να περάσει έτσι



Μάλλον έτρεφα ψευδαισθήσεις όταν περίμενα την επομένη της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων του προγράμματος αξιολόγησης PISA του ΟΟΣΑ που δείχνουν το χάλι της παιδείας μας, να υπάρξει κινητοποίηση του πολιτικού συστήματος και των συνδικαλιστών της εκπαίδευσης.
Εστω και για την τιμή των όπλων να δείξουν ότι θορυβήθηκαν ή ανησύχησαν για τα αποτελέσματα του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Το ότι οι Ελληνες μαθητές βαθμολογήθηκαν κάτω από τον μέσο όρο, καταλαμβάνοντας τη 43η θέση ανάμεσα σε 72 χώρες στις Φυσικές Επιστήμες, στα Μαθηματικά και στην Κατανόηση Κειμένου, είναι κάτι που δεν μπορεί να περάσει έτσι.
Το αποτέλεσμα της αξιολόγησης για τους Ελληνες μαθητές είναι απογοητευτικό και αποτυπώνει σε όλη της τη διάσταση αυτό που η κοινωνία χρόνια συζητά και αφορά το τέλμα του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.
Βέβαια για να είμαστε ειλικρινής δεν περιμέναμε το αποτέλεσμα της συγκεκριμένης βαθμολόγησης για να δούμε το γνωστικό επίπεδο των Ελλήνων μαθητών. Ο σημερινός τρόπος του σχολείου παράγει γενιές αγραμμάτων. Η πλειοψηφία των αποφοίτων δεν γνωρίζει να γράφει αλλά και να μιλάει. Πέραν του σχολείου, με εξαίρεση το δημοτικό, που αντιμετωπίζεται ως ένα αναγκαστικό σκαλί για να φτάσει κανείς στις πανελλήνιες εξετάσεις η υπερχρήση της οθόνης (κινητό, τάμπλετ, υπολογιστής, τηλεόραση) στερεί από το παιδί την καλλιέργεια και την ανάπτυξη του νου και της γλώσσας. Βέβαια δεν συζητάμε πλέον στην εποχή μας για μελέτη διότι τα περισσότερα παιδιά τα μόνα βιβλία που έχουν αγγίξει είναι τα σχολικά και αν.
Για να φθάσει ένας Ελληνας μαθητής στο επίπεδο ενός μαθητή από τη Σιγκαπούρη θα πρέπει να καθίσει στα θρανία επιπλέον τρία χρόνια.
Παρ όλα αυτά όμως το πολιτικό μας σύστημα επιμένει να μην κατανοεί την κατάσταση και να αποδίδει το αποτέλεσμα στον κακό σχεδιασμό της αξιολόγησης. Την ίδια άποψη έχει και ο συνδικαλιστικός κόσμος της εκπαίδευσης ο οποίο ουδέποτε προβληματίστηκε εάν αυτή η κακή βαθμολογία αντανακλά πρωτίστως στον εκπαιδευτικό. Όσο και το εκπαιδευτικό σύστημα στη χώρα μας να είναι κακό ο καλός δάσκαλος μπορεί να εργαστεί στην τάξη. Και τέτοιοι καλοί, ευτυχώς, υπάρχουν αρκετοί κι έτσι σώζεται το σύστημα.
Γιατί η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν προχωράει στην ουσιαστική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού που είναι ο μόνος τρόπος βελτίωσης, αναπροσαρμογής της διδασκαλίας; Γιατί την επομένη της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων δεν συγκάλεσε όλα τα συναρμόδια όργανα για να αποφασίσουν επιτέλους να βγάλουν τα αγκάθια που τραυματίζουν ανεπανόρθωτα το Ελληνικό σχολείο;
Σαφώς και ένας απαίδευτος λαός αποτελεί το πιο ισχυρό όπλο στα χέρια ενός πολιτικού συστήματος αλλά το πολιτικό σύστημα γνωρίζει πολύ καλά ότι βασικό χαρακτηριστικό της οντότητας ενός λαού είναι η παιδεία. Τα μόνα σταθερά και βαθειά θεμέλια μιας κοινωνίας είναι το εκπαιδευτικό της σύστημα. Άλλωστε όλοι αυτοί που κόπτονται για τους νέους της Ελλάδας πώς τους ξεγυμνώνουν και τους ρίχνουν στο ρινγκ του πιο δύσκολου αγώνα, που είναι αυτός της ζωής; Πώς περιμένουν να σταθεί ένας νέος όρθιος, και μάλιστα σε μία εποχή που καταρρέουν τα πάντα γύρω του όταν δεν έχει το πνευματικό και νοητικό υπόβαθρο που θα τον κρατήσει στην επιφάνεια;




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 


 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [23:39:35]