Δευτέρα 21 Αυγούστου 13:01      22°-34° Πάτρα
ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Δρόμος ανάπτυξης 

Δρόμος ανάπτυξης 



H παράδοση του οδικού άξονα που ενώνει την Αθήνα με την Πάτρα, όπως και η ολοκλήρωση των άλλων αυτοκινητόδρομων, αποτελούν ασφαλώς μία θετική εξέλιξη που όλοι οφείλουμε να χαιρετίσουμε. Ολοι αναγνωρίζουμε την αναγκαιότητα των σύγχρονων αυτοκινητόδρομων ως προς την άνεση αλλά και την οδική ασφάλεια και όλοι πρέπει να αποδώσουμε τα εύσημα σε όσους σχεδίασαν και υλοποίησαν αυτά τα έργα, είτε αφορούν τις κατά καιρούς πολιτικές ηγεσίες, είτε τους χιλιάδες ανώνυμους εργαζομένους -επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό- που εργάστηκε για την κατασκευή τους.
Η ολοκλήρωση των οδικών αξόνων όμως, σηματοδοτεί την ώρα που πρέπει όλοι να κοιτάξουμε την «επόμενη μέρα».
Η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι σε χώρες μεγέθους όπως η Ελλάδα, η κατασκευή τόσο μεγάλων υποδομών θα πρέπει να προσδίδει υψηλή προστιθέμενη αξία. Πρόκειται για πανάκριβα έργα, που επί της ουσίας έχουν πληρωθεί και θα εξακολουθούν να πληρώνονται από τους φορολογούμενους. Χαρακτηριστικά, το κόστος του αυτοκινητοδρόμου από την Ελευσίνα έως την Πάτρα μαζί με τις δαπάνες για αρχαιολογικές εργασίες και απαλλοτριώσεις, ξεπερνάει τα 2 δις, ενώ το συνολικό κόστος των 4 νέων αυτοκινητοδρόμων έχει κοστίσει μέχρι στιγμής περίπου 6 δις ευρώ. Για να υπάρξει απόσβεση αυτού του κόστους, πρέπει να διαμορφωθεί μία εθνική στρατηγική για τη συμβολή των αυτοκινητόδρομων στην ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας. Και αυτό δεν υπάρχει μέχρι σήμερα, ενώ όπως φαίνεται δεν είναι και στην πρόθεση της παρούσας κυβέρνησης.
Η λειτουργική κερδοφορία στους αυτοκινητόδρομους στηρίζεται στις εμπορευματικές μεταφορές. Και η ανάπτυξη των περιοχών που συνδέουν οι αυτοκινητόδρομοι όμως, στηρίζεται στην αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών. Και για να αυξηθούν αυτού του είδους οι μεταφορές πρέπει να αυξηθεί η τοπική παραγωγή. Συνεπώς, οι αυτοκινητόδρομοι είναι ωφέλιμοι και αξίζουν το κόστος τους όταν μεταφέρουν προϊόντα.
Είναι η ώρα λοιπόν να υλοποιήσουμε μία στρατηγική ανάπτυξης για τον τόπο μας. Να «δέσουμε» τους αυτοκινητόδρομους με τις εστίες παραγωγής, είτε αυτές είναι ο κάμπος της Δυτικής Αχαΐας, είτε τα εργοστάσια και οι παραγωγικές μονάδες της ΒΙΠΕ Πατρών. Είναι επίσης ανάγκη να σχεδιάσουμε μία σύγχρονη πολιτική εξωστρέφειας, ώστε οι αυτοκινητόδρομοι να αυξήσουν την τουριστική τους κίνηση και να αναδείξουν τα πολιτιστικά και αρχαιολογικά μνημεία, αλλά και τις περιοχές φυσικού κάλους.
Μόνο έτσι οι νέοι αυτοκινητόδρομοι θα ωφελήσουν την περιοχή μας, αλλά και μόνο έτσι θα παραμείνουν λειτουργικοί και δεν θα καταστούν γρήγορα «προβληματικές επιχειρήσεις» που θα καλείται εκ νέου να επιδοτήσει το κράτος - δηλαδή οι πολίτες - για να μπορούν να συντηρούνται.
Ολα τα παραπάνω, τόσο το πολιτικό και αυτοδιοικητικό προσωπικό, όσο και οι εταιρείες εκμετάλλευσης, οφείλουν να τα «δουν» τώρα, προτού εμφανιστούν τα πρώτα σημάδια της «κρίσης των αυτοκινητοδρόμων». Το κόστος των 6 δις είναι μεγάλο για να επαναπαυθούμε στους πανηγυρισμούς και στις λαμπρές τελετές.

Ανδρέας Κατσανιώτης
Βουλευτής Αχαΐας ΝΔ




Αποστολή με E-mail Εκτύπωση


 




Πρόσφατα
[χθες 08:36]  Ενας άλλος ασθενής
[χθες 22:21]  Χωρίς «τσίπα» πάνω στις στάχτες
[χθες 18:03]  Στο πλευρό των πυροσβεστών, που...
[χθες 16:24]  Από τον Καποδίστρια στον Βούτση,...
[χθες 12:34]  Ναι. Πατρίδα, Θρησκεία, Οικογένεια
[χθες 12:33]  Στρουθοκαμηλισμός
[χθες 09:17]  «Μια συγγνώμη που ακόμη δεν έχει...
[χθες 15:20]  Σημαίες ευκαιρίας…

 

 

 


Πελοπόννησος
 
 

 



Τελευταία [13:01:53]