ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Καλαβρουζιώτης: Η συγχώνευση διαλύει το ΕΑΠ

Καλαβρουζιώτης: Η συγχώνευση διαλύει το ΕΑΠ



Οι κάθετες αντιδράσεις του διδακτικού προσωπικού του ΕΑΠ στην προοπτική ενσωμάτωσης «πανεπιστημιοποιημένων» τμημάτων του ΑΤΕΙ, την οποία αποκάλυψε η «Π», ήταν το θέμα της εβδομάδας.
Η «Π» αναζήτησε τα αίτια της διαφωνίας, η οποία είδε το φως της δημοσιότητας με μορφή ανοιχτής επιστολής. Αποταθήκαμε στον καθηγητή Γιάννη Καλαβρουζιώτη, κοσμήτορα της Σχολής Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας. Και μας έδωσε εξηγήσεις.
Βοηθήστε μας να καταλάβουμε: Γιατί αλλοιώνεται ο χαρακτήρας του ΕΑΠ εάν αποκτήσει και λειτουργίες συμβατικού πανεπιστημίου. Πώς διαπλέκεται η εξ αποστάσεως με την εκ του σύνεγγυς εκπαίδευση;
Η κύρια αποστολή του ΕΑΠ είναι η εξ αποστάσεως παροχή προπτυχιακής και μεταπτυχιακής εκπαίδευσης και επιμόρφωσης μέσω της ανάπτυξης και αξιοποίησης κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού και μεθόδων διδασκαλίας. Δεν είναι μόνο αυτό, αλλά ταυτόχρονα και η παραγωγή επιστημονικής έρευνας και τεχνογνωσίας από τα μέλη ΔΕΠ. Mέσα στα είκοσι χρόνια λειτουργίας του πορεύτηκε έχοντας φοιτητές όλων των ηλικιών και δίδει τη δυνατότητα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε χιλιάδες φοιτητές διαφορετικών ηλικιών. Σήμερα στους περί τους 42 χιλιάδες φοιτητές του ΕΑΠ συγκαταλέγονται οικογενειάρχες, ναυτικοί, φυλακισμένοι, μετανάστες, που δεν θα μπορούσαν ενδεχόμενα να παρακολουθήσουν ένα συμβατικό Πανεπιστήμιο. Ο σκοπός λοιπόν μεταξύ του ΕΑΠ και των συμβατικών πανεπιστημίων είναι τελείως διαφορετικός.
Υπάρχουν εμφανώς δύο διαφορετικοί στόχοι. Του συμβατικού δεν είναι το εξ αποστάσεως αλλά και επί της ουσίας είναι διαφορετικό το περιεχόμενο. Επομένως δεν θα πρέπει να αναζητήσουμε τη συνισταμένη ως την βέλτιστη λύση δύο διαφορετικών τελείως στόχων. Η ακαδημαϊκή δομή των ΠΣ του ΕΑΠ αλλά και η διοικητική του δεν έχουν σημεία σύγκλισης και είναι προφανές ότι το ΕΑΠ δεν θα μπορέσει να επιτελέσει τον σκοπό του όπως αυτός περιγράφηκε. Το ΕΑΠ ένα αυτοχρηματοδοτούμενο Ιρυμα είναι δομημένο σε προγράμματα σπουδών προπτυχιακά και μεταπτυχιακά με σαφή εκπαιδευτικό προσανατολισμό, που βασίζεται στις ομαδικές συμβουλευτικές συναντήσεις των φοιτητών του κάτι που γίνεται σε όλα τα ανοικτά πανεπιστήμια του κόσμου. Στο συμβατικό η δομή είναι τελείως διαφορετική, διαρθρώνεται ακαδημαϊκά σε τομείς, τμήματα και διά ζώσης μόνον μαθήματα. Επομένως οποιαδήποτε πρόταση για συγχώνευση του ΕΑΠ με άλλο Ιδρυμα η και Σχολή/ες θα το οδηγήσει σε μια διπολική μορφή, σε ένα άμορφο σχήμα που τελικά θα το διαλύσει. Και το λέω με πλήρη συναίσθηση και γνώση μια που για χρόνια υπηρέτησα σε συμβατικό πανεπιστήμιο.

Του ΚΩΝ. ΜΑΓΝΗ

Διαβάστε αναλυτικά στην "ΠτΔ"



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 13:53]  Πανεπιστήμιο Πατρών: Γιατί μας...
[χθες 12:13]  Επίσημη παραίτηση του Αμβροσίου...
[χθες 09:35]  Πανεπιστήμιο Πατρών: Γιάννενα και...
[χθες 12:13]  Μια ζωή πληρώνω και αναπληρώνω -...
[χθες 09:02]  Πάτρα: Στις 12 το τελευταίο αντίο...
[χθες 12:35]  Πάτρα: Γιατί κολλάει η λύση με τη...
[χθες 07:52]  Πάτρα: Αδικο τέλος για τον Λευτέρη...
[χθες 09:43]  Πάτρα: Ανείπωτη τραγωδία στις...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [02:42:55]