ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


 ... Κάτι καίγεται!

... Κάτι καίγεται!



Οχι άλλη μαγειρική! Ελεος!
Δεν αντέχουμε άλλο!
Δε μου το βγάζετε από το μυαλό… Υπάρχει κάποια διεθνής συνομωσία… Θέλουν να μας πεθάνουν μέσα από τη θέαση εκπομπών μαγειρικής!
Κάπως σαν τους τέσσερεις ήρωες της ταινίας του Μάρκο Φερέρι «Το Μεγάλο Φαγοπότι» (1973) που έσκασαν από το πολύ φαγητό.
Αυτοί τουλάχιστον έτρωγαν… Εμείς αρκούμαστε στο «φάτε μάτια ψάρια»…
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή…
Για όλα φταίει η Julia Child, άντε και λίγο η Martha Stewart!
Ποιος/ποια ήταν η πηγή έμπνευσης, δημιουργίας και νέων συνταγών στην κουζίνα της μέσης νοικοκυράς τη δεκαετία του '80;
Μην παιδεύεστε.
Η μόνη αξιόπιστη και ευρέως διαδεδομένη πηγή γαστρονομικής πληροφόρησης ήταν ο Τσελεμεντές. Οχι ο ίδιος, ο Νικόλαος, ο εκλεκτός του βασιλιά, αλλά η δίτομη παρακαταθήκη του (Το Βιβλίο) που διαμόρφωσε το ελληνικό τραπέζι όπως λίγο πολύ είναι μέχρι σήμερα.
Και ύστερα ήλθε η Βέφα!
Η αφράτη κυρία Βέφα εξελίχθηκε σε εθνική μας μαγείρισσα και με χαριτωμένο τρόπο μας εξηγούσε πώς να φτιάχνουμε τα διάφορα φαγητά, κυρίως σε μια αμερικανική εκδοχή της παραδοσιακής μας κουζίνας. Με εμφανή την έμπνευση από τις Αμερικανίδες Martha Stewart, αλλά και την πρώτη διδάξασα στο είδος, Julia Child, η Βέφα κατάφερε γρήγορα να γίνει η πιο διάσημη οικιακή-τηλεοπτική μαγειρική αναφορά στη χώρα. Μέσα από την εκπομπή του Πρωινού Καφέ θα καθιερώσει τη μαγειρική στα λεγόμενα πρωινάδικα και θα διατηρήσει τα σκήπτρα της πιο δημοφιλούς μαγείρισσας για περισσότερα από δέκα χρόνια.
Ακολούθησε ο επίσης αφρατούλης κ. Ηλίας Μαμαλάκης, μια φιγούρα ιδιαίτερη και αξιοπρόσεκτη, που εκτός από την εκφραστική του δεινότητα έβαλε και πινελιές τοπικής ιστορίας στη μαγειρική του! Ετσι, εκτός από τον τρόπο παρασκευής μαθαίναμε την καταγωγή των φαγητών και την ιστορία της περιοχής…
Ο κ. Μαμαλάκης, αν και μέχρι τα 40 του χρόνια ασχολούνταν με τα οικονομικά, αποφάσισε να τα παρατήσει όλα για τη μαγειρική. Εγραψε ένα βιβλίο, συμμετείχε ενεργά ως συντάκτης γεύσης σε σειρά γαστρονομικών περιοδικών και το 2001 παρουσίασε ίσως τον προάγγελο των ιδιαίτερα δημοφιλών talent show μαγειρικής. «Στην Κουζίνα Ολοταχώς» είχε τίτλο η μεσημεριανή απόπειρα και ήταν μια απόπειρα να μπει στο θέμα μαγειρική πιο ζεστά. Ενα τηλεπαιχνίδι, στο οποίο η ομάδα της ντομάτας και της πιπεριάς διαγωνίζονταν με τη βοήθεια ενός σεφ, για το ποιος θα φτιάξει το καλύτερο πιάτο σε 15' λεπτά.
Φυσικά, η σφραγίδα του Ηλία Μαμαλάκη στην ελληνική τηλεόραση ήρθε λίγα χρόνια αργότερα, με την εκπομπή «Μπουκιά και Συγχώριο», ένα γαστρονομικό ταξίδι σε Ελλάδα και Εξωτερικό με ιστορικές και λαογραφικές αναφορές, αλλά πάντα περιστρεφόμενο γύρω από το πάθος του, το φαγητό. Η εκπομπή είχε τεράστια επιτυχία, δημιούργησε σχολή στην ελληνική τηλεόραση με πολλούς να μιμούνται τα βήματά του και βραβεύτηκε (και στο εξωτερικό παρακαλώ) για την ποιότητα και το μοναδικό της ύφος.

της Σοφίας Χριστοπούλου



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση







Πρόσφατα
[χθες 15:05]  Το μοναστήρι ως στρατόπεδο
[χθες 11:11]  Η αγωνία των αναπληρωτών κάθε...
[χθες 11:53]  Λαμπρές κι άσημες θαλασσοδαρμένες...
[χθες 18:05]  Μία καινοτόμα πρόταση για τις...
[χθες 17:45]  Το χτύπημα που ανήγγειλε τον πόλεμο
[χθες 16:45]  Να ασχοληθούν όλοι οι φορείς με...
[χθες 10:14]  «Καλλικράτης» στην οργάνωση των...
[χθες 09:03]  Εφαρμογή του αντικαπνιστικού, εδώ...








Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [18:21:37]