ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


Αχαΐα: Πως να "γλιτώσετε" από τα διαφημιστικά τηλέφωνα - Μια απλή αίτηση σε προστατεύει

Αχαΐα: Πως να "γλιτώσετε" από τα διαφημιστικά τηλέφωνα - Μια απλή αίτηση σε προστατεύει



Αποζημίωση 2.000 ευρώ καλείται να πληρώσει - με βάση δικαστική απόφαση- σε καταναλωτή μια επιχείρηση, η οποία προέβαινε σε τηλεφωνικές κλήσεις για διαφημιστικούς σκοπούς, παραβιάζοντας τον νόμο για τα προσωπικά δεδομένα.
Η σημαντική απόφαση που αφορά σε μεγάλο αριθμό καταναλωτών, εκδόθηκε από το Ειρηνοδικείο, όπου προσέφυγε ο εν λόγω πολίτης, γιατί δεχόταν επανειλημμένες διαφημιστικές κλήσεις, παρά το γεγονός ότι, με βάση τη νομοθεσία, είχε ζητήσει εγγράφως και με e-mail να διαγραφεί από τα σχετικά μητρώα της διαφημιζόμενης εταιρείας.
Σύμφωνα με όσα περιγράφονται στις σελίδες της δικαστικής απόφασης, η εναγόμενη επιχείρηση με την τακτική που ακολούθησε προσέβαλε κατ' επανάληψη την προσωπικότητα του κατόχου του τηλεφωνικού αριθμού «στη σφαίρα της πληροφοριακής του αυτοδιάθεσης και της ιδιωτικότητάς του, καθώς και στο δικαίωμα που του αναγνωρίζει ο νόμος να μην καθίστανται τα προσωπικά του δεδομένα, αντίθετα προς τη βούλησή του, αντικείμενα παράνομης επεξεργασίας από εταιρείες και τους εκπροσώπους τους».
Στην προκειμένη υπόθεση, η εναγόμενη εταιρεία, το χρονικό διάστημα από 17/1/2018 έως 28/02/2020 καλούσε τον συγκεκριμένο κάτοχο του τηλεφωνικού αριθμού για να προωθήσει τις εμπορικές υπηρεσίες της, παρά το ότι εκείνος με αίτησή του είχε ήδη ζητήσει από τους τηλεφωνικούς παρόχους την ένταξη των τηλεφωνικών αριθμών του στο μητρώο καταναλωτών οι οποίοι δεν επιθυμούν να δέχονται τηλεφωνικές κλήσεις για διαφημιστικούς σκοπούς.
Επιπλέον είχε ζητήσει, τόσο προφορικά, όσο και γραπτώς από τους εκπροσώπους της εναγόμενης επιχείρησης να μην τον ξαναενοχλήσουν «προξενώντας έτσι σε αυτόν ψυχική αναστάτωση και απώλεια του προσωπικού και εργασιακού χρόνου του, προκειμένου να απαντήσει στις κλήσεις τους, καθόσον η διεύθυνση κατοικίας του αποτελεί και επαγγελματική έδρα».

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
Ο δικηγόρος παρ΄ Αρείω Πάγω και γενικός γραμματέας του Δικηγορικού Συλλόγου Πατρών Κώστας Κρεμμύδας, σχολιάζοντας την παραπάνω απόφαση, τόνισε στην «Π» ότι, ο νόμος προστατεύει τους καταναλωτές, έτσι ώστε να μην δέχονται προωθητικές διαφημιστικές κλήσεις, εάν δεν το επιθυμούν.
Ειδικότερα, έχουν την δυνατότητα και το δικαίωμα, με μια απλή και δωρεάν αίτηση προς τον πάροχο τηλεφωνίας, να ζητήσουν την εγγραφή τους σε ειδικό κατάλογο συνδρομητών, σε ειδικό μητρώο, που τους εξαιρεί από τέτοιες κλήσεις.
Οι δε διαφημιστικές εταιρίες, είναι υποχρεωμένες να προμηθεύονται από τους παρόχους αυτόν τον κατάλογο, έτσι ώστε να εξαιρέσουν τον τηλεφωνικό αριθμό από τις προωθητικές τους ενέργειες. Σε διαφορετική περίπτωση, η οποιαδήποτε επεξεργασία του αριθμού του καταναλωτή για σκοπούς εμπορικής προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών, καθίσταται αυτομάτως παράνομη.
Σύμφωνα με τον κ. Κρεμμύδα, για την προστασία των καταναλωτών έχει ψηφιστεί ο Νόμος 3471/2006 όπως τροποποιήθηκε, όπου ορίζει ότι η πραγματοποίηση μη ζητηθεισών επικοινωνιών με οποιοδήποτε μέσο, για διαφημιστικούς σκοπούς, επιτρέπεται μόνο, αν ο συνδρομητης συγκατατεθεί εκ των προτέρων ρητώς, ενώ δεν επιτρέπεται η πραγματοποίηση μη ζητηθεισών επικοινωνιών με ανθρώπινη παρέμβαση (κλήσεων) για τους ανωτέρω σκοπούς, εφόσον ο συνδρομητής έχει δηλώσει προς τον φορέα παροχής της διαθέσιμης στο κοινό υπηρεσίας, ότι δεν επιθυμεί τέτοιες κλήσεις.
Παράλληλα έχει τεθεί σε ισχύ και ο Νέος Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR - 2016/679) που προστατεύει σε βάθος τα δικαιώματα του καταναλωτή και κυρίως το δικαίωμα προστασίας της ιδιωτικής ζωής. Δίνεται συνεπώς η δυνατότητα στον καταναλωτή να απευθυνθεί στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων όπου μπορεί να δηλώσει ότι δεν θέλει τα δεδομένα που τον αφορούν να αποτελέσουν αντικείμενο επεξεργασίας για σκοπούς προώθησης αγαθών ή παροχής υπηρεσιών εξ αποστάσεως μέσω ταχυδρομείο.
Είτε μέσω του πρώτου τρόπου είτε μέσω δεύτερου, η επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων καθίσταται παράνομη και ιδρύεται δικαίωμα αγωγής χρηματικής μας ικανοποίησης λόγω ηθικής βλάβης σύμφωνα με τις διατάξεις περί προστασίας δεδομένων. Τέτοιες υποθέσεις έχουν απασχολήσει την ελληνική έννομη τάξη, όπου επιδικάζουν αποζημιώσεις στους καταναλωτές, λόγω ηθικής βλάβης, τόνισε ο κ. Κρεμμύδας.






Αποστολή με E-mail Εκτύπωση












Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [18:31:22]