Πάτρα – Πασχαλινή αγορά: «Βατερλό»…της Μ. Εβδομάδας με «άδεια» πόλη και ακρίβεια

Οι καταναλωτές,στην Πάτρα, προτίμησαν εξ΄ανάγκης να στραφούν στις αγορές για το Πασχαλινό τραπέζι, ενώ οι ταξιδιώτες αναχώρησαν νωρίς για τους τόπους καταγωγής τους, αδειάζοντας την πόλη.

Πάτρα - Πασχαλινή αγορά: «Βατερλό»…της Μ. Εβδομάδας με «άδεια» πόλη και ακρίβεια

Φωτιά» στην πασχαλινή αγορά έβαλε φέτος η ακρίβεια στα τρόφιμα και τα καύσιμα, με το λιανεμπόριο ρουχισμού, υπόδησης και δώρων να καταγράφει στην Πάτρα σημαντική μείωση τζίρου.

Οι περισσότεροι καταναλωτές φαίνεται ότι προτίμησαν εξ΄ανάγκης να στραφούν στις αγορές για το πασχαλινό τραπέζι, ενώ οι ταξιδιώτες αναχώρησαν νωρίς για τους τόπους καταγωγής τους για τις άγιες ημέρες με αποτέλεσμα η αγορά της Πάτρας να αδειάσει από νωρίς το Μ. Σάββατο.

Να σημειωθεί ότι το λιανεμπόριο των τροφίμων ήταν φέτος ιδιαίτερα επιβαρυμένο σε επίπεδο τιμών, με αυξήσεις που σε κάποια προϊοντα έφταναν ακόμα και το 50% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Από την άλλη, πολλοί έμποροι στα είδη ένδυσης και υπόδησης δεν εμφανίζονται ικανοποιημένοι από την κίνηση των ημερών.

Στην αγορά υπήρχε επάρκεια προϊόντων, ενώ οι τιμές παρουσίασαν μικρές διαφορές σε σύγκριση με πέρυσι. Παρ΄όλα αυτά, ο περισσότερος κόσμος περιορίστηκε σε μικρές αγορές.

Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Πελοποννήσου, Γιώργος Βαγενάς, τόνισε ότι τα πράγματα δεν πρόκειται ποτέ να ξαναγίνουν ρόδινα για τους μικρούς εμπόρους και επαγγελματίες. «Το εισόδημα πενιχρό, οι υποχρεώσεις του κόσμου υπέρογκες και η καταναλωτική ζήτηση στο ναδίρ και από τη στιγμή που από την αγορά λείπει η 13η και η 14η σύνταξη και ο μισθός στον δημόσιο τομέα. Ετσι το εμπόριο δεν πρόκειται να ξανασηκώσει κεφάλι» είπε ο Γιώργος Βαγενάς.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πάτρας, Κώστας Ζαφειρόπουλος, απογοητευμένος, ανέφερε ότι ο κόσμος έμεινε να κοιτάζει τις βιτρίνες και σε βόλτες στο κέντρο για καφέ. Η εμπορική κίνηση και ο αυξημένος τζίρος που παραδοσιακά καταγράφεται την περίοδο του Πάσχα, ειδικά μετά την καταβολή του δώρου στους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα, φέτος δεν ήταν αισθητή στην αγορά.

Ο κ. Ζαφειρόπουλος το επιβεβαίωσε, τονίζοντας ότι η κίνηση της Πασχαλινής περιόδου δεν πήγε όπως θα ήθελε και ο εμπορικός κόσμος και οι προσδοκίες διαψεύσθηκαν για τα περισσότερα καταστήματα, ειδικά μετά τη Μ. Τετάρτη.

Κόσμος ήρθε αρκετός, τόσο από την περιφέρεια της Πάτρας, όσο και από όμορους δήμους, είπε ο κ. Ζαφειρόπουλος, ωστόσο τα ψώνια ήταν συντηρητικά και περιορίστηκαν σε κάποια δώρα. Ειδικά το Μεγάλο Σάββατο, τα πράγματα ήταν απογοητευτικά, καθώς η αγορά άδειασε μετά το μεσημέρι. Σύμφωνα με τον πρόεδρο, το Μ. Σάββατο ήταν από τα χειρότερα των τελευταίων ετών.

ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΤΙΜΩΝ ΣΤΟ ΚΡΕΑΣ 

Η απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης να εντάξει το αρνί και το κατσίκι στο «Καλάθι του Πάσχα» ήταν καταλυτική, γιατί από την μια δημιούργησε ένα περιβάλλον μεγάλου ανταγωνισμού, δίνοντας την ευκαιρία σε πολλά νοικοκυριά να αγοράσουν κρέας σε καλές τιμές και από την άλλη, δεν εμπόδισε την αγορά από το να διαθέσει προϊόντα ανώτερης ποιότητας με τιμές εντός λογικών πλαισίων.Συγκεκριμένα, στο Καλάθι του Πάσχα, στα σουπερμάρκετ ο οβελίας, στην Πάτρα, κόστιζε από 9,69-10,99 ευρώ το κιλό, στα συνοικιακά κρεοπωλεία από 12-13 ευρώ/κιλό, ενώ όσοι επέλεξαν να κάνουν υπομονή μέχρι το Μ. Σάββατο, βγήκαν κερδισμένοι καθώς η τιμή του αρνιού μειώθηκε σημαντικά, φτάνοντας ακόμα και σε 7–8 ευρώ το κιλό, ειδικά σε μεγάλα σούπερ μάρκετ.

ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΑ: ΤΑ ΜΟΥΣΚΕΨΕ Ο ΚΑΙΡΟΣ

Η αγορά της ζαχαροπλαστικής κινήθηκε λίγο περίεργα, φέτος το Πάσχα, είπε στην «Πελοπόννησο» ο πρόεδρος του τοπικού συλλόγου Ταξιάρχης Κάππας.

Ο καιρός έπαιξε σημαντικό ρόλο στην καταναλωτική κίνηση, περισσότερο ίσως και από την ακρίβεια, καθώς οι βροχοπτώσεις της Μ. Παρασκευής φαίνεται ότι ανέκοψαν σημαντικό αριθμό καταναλωτών και αγορών.

Την Μ. Τετάρτη που ο καιρός στην Πάτρα ήταν καλύτερος, πουλήθηκε πολύ παγωτό, είπε ο κ. Κάππας, ενώ τις επόμενες ημέρες οι καταναλωτές στράφηκαν σε άλλα προϊόντα ζαχαροπλαστικής.

Επίσης, πολλά ζαχαροπλαστεία έμειναν με αρκετά αδιάθετα σοκολατένια αβγά και ο λόγος ήταν ότι το προϊόν είχε ενταχθεί στο Καλάθι του Πάσχα. Τα περισσότερα αβγά αυτής της κατηγορίας ήταν υποδεέστερης ποιότητας, ωστόσο η χαμηλότερη τιμή τους λειτούργησε καταλυτικά, είπε ο κ. Κάππας.

Εκτίμησε ότι η αγορά της Πάτρας κινήθηκε φέτος λίγο χαμηλότερα από την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, σε ποσοστό ίσως 5%, παρά το γεγονός ότι φέτος καταγράφηκε σημαντικός αριθμός επισκεπτών από άλλες πόλεις που βρέθηκαν στην αχαϊκή πρωτεύουσα για Ανάσταση και Πάσχα σε κάποιο συγγενικό ή φιλικό σπίτι.
«Οι περισσότεροι Πατρινοί έφυγαν από νωρίς, αλλά είχαμε κόσμο από άλλες περιοχές της Ελλάδας» τόνισε.

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ