Υδροπλάνα: Ίσως κι από φέτος να… «πετάμε» από το λιμάνι της Πάτρας

Γραφειοκρατία και υποδομές καθυστερούν την απογείωση των υδροπλάνων από το λιμάνι της Πάτρας

Υδροπλάνα: Ίσως κι από φέτος να... «πετάμε» από το λιμάνι της Πάτρας

Συγκρατημένα αισιόδοξος για την -έστω πιλοτική- έναρξη πτήσεων των υδροπλάνων στο Ιόνιο και την Πάτρα από φέτος το καλοκαίρι, δηλώνει στην εφημερίδα «Πελοπόννησος», ο Αναστάσιος Γκόβας, πρόεδρος της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια.

Υδροπλάνα: Ίσως κι από φέτος να... «πετάμε» από το λιμάνι της Πάτρας

O Αναστάσιος Γκόβας

Ο επικεφαλής της εταιρείας που υλοποιεί την ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων σε όλη τη χώρα, τόνισε ότι το project έχει κάνει καθοριστικά βήματα μέχρι σήμερα, ωστόσο, υπάρχουν ακόμα αστάθμητοι παράγοντες και εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν.

Στην περιοχή του Ιονίου, η εταιρεία έχει αδειοδοτήσει τα πρώτα τρία υδατοδρόμια της χώρας, σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα. Οσον αφορά στην Αχαϊκή πρωτεύουσα, σύντομα αναμένεται να γίνει επικαιροποίηση της άδειας λειτουργίας, γιατί με βάση την νέα νομοθεσία, το υδατοδρόμιο έπρεπε να αποκτήσει επιπλέον υποδομές.

ΜΕΤΑΚΟΜΙΣΗ

Υδροπλάνα: Ίσως κι από φέτος να... «πετάμε» από το λιμάνι της Πάτρας

O Παναγιώτης Τσώνης

Στο πλαίσιο αυτό, όπως δήλωσε στην «Π» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ, Παναγιώτης Τσώνης, ο οργανισμός παραχώρησε χώρους στον επιβατικό σταθμό «Παναγιώτης Κανελλόπουλος», ώστε το υδατοδρόμιο να λειτουργεί με όλες τις προβλεπόμενες προδιαγραφές.

Στο χώρο υπάρχει μόνιμη φύλαξη, μαγνητικές πύλες εισόδου και έλεγχος με ακτίνες Χ και τις επόμενες ημέρες θα περάσει η επιτροπή υδατοδρομίων για να κάνει τον τυπικό έλεγχο, για να επικαιροποιηθεί η άδεια λειτουργίας.

Οι πτήσεις, όμως, είναι ακόμα άγνωστο πότε ακριβώς θα ξεκινήσουν. Οπως εξήγησε ο κ. Γκόβας, το χρονοδιάγραμμα της επένδυσης αναφέρει έναρξη πτήσεων το καλοκαίρι του 2022, αλλά, για να είναι οικονομικά βιώσιμο το σχέδιο, απαιτείται ένα λειτουργικό δίκτυο 7 – 8 υδατοδρομίων σε όλο το Ιόνιο.

Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να επιταχυνθούν οι διαδικασίες αδειοδότησης εκ μέρους της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων για τα υδατοδρόμια Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ιθάκης, Λευκάδας, Παξών και για τα υδάτινα πεδία των Διαπόντιων νησιών.

Ο κ. Γκόβας τόνισε στην «Π», ότι οι επενδυτές της Grecian Air Seaplanes, αεροπορικής εταιρείας που θα κάνει τις πτήσεις, έχουν πάρει τις αποφάσεις τους και είναι έτοιμοι να αγοράσουν και να φέρουν τα δύο πρώτα υδροπλάνα, όταν θα υπάρχουν οι ελάχιστες προϋποθέσεις λειτουργίας δικτύου υδατοδρομίων.

 

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Να σημειωθεί πως, τις προηγούμενες ημέρες, ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νίκος Ταγαράς και η εκπρόσωπος της Grecian Air Seaplanes και «Ελληνικά Υδατοδρόμια», Μαρία Τόκτωρ, είχαν εποικοδομητική συνάντηση εργασίας για τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις των υδατοδρομίων. Η εξέλιξη αυτή ξεμπλοκάρει μεγάλο αριθμό Τεχνικών Φακέλων Υδατοδρομίων που παρέμεναν καθηλωμένοι μέχρι σήμερα, λόγω καθυστερήσεων των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

Ομάδα που λειτούργησαν τα υδροπλάνα στην Ελλάδα, κατά την χρονική περίοδο 2004-2008 συγκέντρωσαν στατιστικά στοιχεία των 15.000 πτήσεων που πραγματοποιήθηκαν σε νησιά του Ιονίου, συμπεριλαμβανομένων των Παξών και της λίμνης Ιωαννίνων (που είναι περιοχές Natura 2000), βάσει των οποίων αποδεικνύεται ότι δεν δημιουργήθηκε το παραμικρό πρόβλημα περιβαλλοντικής όχλησης.

Περαιτέρω, τα υδροπλάνα πρωτοστατούν στην επιχειρησιακή «επανάσταση» λειτουργίας αεροπορικών μέσων με ηλεκτρικούς κινητήρες και στην ίδια κατεύθυνση κινείται και η Grecian Air Seaplanes, που στοχεύει να εφοδιάσει το σύνολο του στόλου των υδροπλάνων της με τέτοιους κινητήρες.

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ