Άραξος: Τα «θέλω» ενός καθηλωμένου αεροδρομίου

Σοβαρά προβλήματα και έλλειμμα υποδομών έχουν βγάλει τον αερολιμένα εκτός επενδυτικού ραντάρ. Την ίδια στιγμή, γειτονικά αεροδρόμια όπως το Ακτιο και η Καλαμάτα γεμίζουν με χιλιάδες επιβάτες καθημερινά.

Άραξος: Τα «θέλω» ενός καθηλωμένου αεροδρομίου

Μία από τις βασικές πύλες εισόδου της Δυτικής Ελλάδας επισκέφθηκαν προχθές ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου και ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Γιάννης Ξιφαράς, στο πλαίσιο της περιοδείας τους στην Αχαΐα.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου διαπίστωσε ιδίοις όμμασι την άσχημη κατάσταση των υποδομών και τις περιορισμένες δυνατότητες του αερολιμένα, καθώς τα τελευταία χρόνια πρακτικά «δεν έχει μπει ούτε βίδα», ενώ την ίδια στιγμή, γειτονικά αεροδρόμια όπως το Ακτιο και τελευταία η Καλαμάτα, «πετάνε» ή ετοιμάζονται να απογειωθούν, με μεγάλες ιδιωτικές επενδύσεις.

Το υπουργικό κλιμάκιο ξεναγήθηκε από τον αερολιμενάρχη Γιώργο Γκουβίτσα, ο οποίος παρέθεσε τα δυσεπίλυτα προβλήματα που έχουν επιβαρυνθεί τα τελευταία χρόνια, πλήττοντας την εικόνα και τη λειτουργία ενός αεροδρομίου από το οποίο περνούν σε καθημερινή βάση 1.200 τουρίστες από και προς το εξωτερικό.

Τα προβλήματα αφορούν σε βασικές υποδομές, όπως ο κλιματισμός, η ύδρευση, ο ηλεκτροφωτισμός κ.ά. μέχρι και αυτοματοποιημένα συστήματα που είχαν υποστεί ζημιά από την πυρκαγιά του 2019, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχουν αποκατασταθεί.

Το πιο σοβαρό ζήτημα όμως, είναι η καθήλωση του Αράξου στην τελευταία θέση της λίστας του δεύτερου κύματος ιδιωτικοποιήσεων και αυτό, γιατί το επενδυτικό ενδιαφέρον είναι ανύπαρκτο λόγω των περιορισμένων δυνατοτήτων και της απουσίας επενδύσεων τα τελευταία χρόνια, κάτι που αποτυπώνεται και στους αριθμούς.

Από τις αρχές του χρόνου μέχρι τις 15 Ιουλίου είχαν μετακινηθεί από το αεροδρόμιο μόλις 54.151 τουρίστες ενώ είχαν γίνει 436 πτήσεις. Οι αριθμοί είναι ανοδικοί σε σχέση με πέρυσι, όμως δεν μπορούν ούτε να πλησιάσουν τις επιδόσεις κοντινών αεροδρομίων. Για παράδειγμα, το Ακτιο που διαχειρίζεται η Fraport, μόνο τον Ιούνιο είχε 143.880 επιβάτες, αριθμό που ελπίζει να «πιάσει» όλη την φετινή σεζόν ο Αραξος.

Στο αεροδρόμιο Καλαμάτας όπου τον Ιούνιο έφτασαν 27.356 επιβάτες, προχθές εκδήλωσαν ενδιαφέρον στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, τέσσερα επενδυτικά σχήματα κολοσσοί, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μαζί με την GMR Airports Limited, η ΜΥΤΙΛHΝΑΙΟΣ με την CORPORATION AMERICA AIRPORTS, η Egis Airport Operation με την Ακτωρ και την Aéroports de la Cote d’Azur και τέλος, η FRAPORT με τις Delta Airport Investmenst και τον Πηλέα.

Το ζήτημα με τον Αραξο είναι πως, η δεύτερη πύλη εισόδου της Πάτρας, παραμένει στο περιθώριο, ενώ οι προοπτικές προσέλκυσης ιδιωτικών επενδύσεων που θα στήριζαν καθοριστικά και τις τουριστικές μονάδες της περιοχής, έχουν μετατεθεί στο απώτερο μέλλον.

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ