Πάτρα: Να ανοίξει συζήτηση για τον ακαδημαϊκό χάρτη – Τι απαντά ο Χρ. Μπούρας για τα «λειψά» τμήματα του Πανεπιστημίου

«Στην Αιτωλοακαρνανία οι μεγαλύτερες επενδύσεις σε υδατοκαλλιέργειες αλλά δεν πάει κανείς να σπουδάσει…»

Πάτρα: Να ανοίξει συζήτηση για τον ακαδημαϊκό χάρτη - Τι απαντά ο Χρ. Μπούρας για τα «λειψά» τμήματα του Πανεπιστημίου Ο Χρ. Μπούρας εξηγεί γιατί τα λειψά Τμήματα είναι μόνο η μικρή εικόνα και όχι η μεγάλη

Υπάρχουν, δυστυχώς, και στο Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήματα «φαντάσματα», με μηδαμινό έως ελάχιστο αριθμό φοιτητών και φοιτητριών, όμως αυτό δεν αποτελεί ευθύνη είτε της Συγκλήτου είτε της Πρυτανείας του Πανεπιστημίου, αλλά έχει να κάνει αποκλειστικά με την πολιτική που ακολουθούν εδώ και χρόνια το υπουργείο Παιδείας και η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Συν τοις άλλοις, και με βάση όσα καταθέτει στην «Πελοπόννησο» ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών, το θέμα με τα «κουτσουρεμένα» Τμήματα αποτελεί ένα μέρος του «παγόβουνου» της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης αλλά σε καμία περίπτωση την κορυφή του!

Με αφορμή το εκτεταμένο ρεπορτάζ, στο χθεσινό φύλλο, της «Καθημερινής» για την πρόθεση του υπουργείου να προβεί σε γενναίες αναδιαρθρώσεις στη στρατηγική της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ειδικά στα περιφερειακά ΑΕΙ, ώστε να πάψουν να υπάρχουν τα λεγόμενα Τμήματα «φαντάσματα» με απελπιστικά μικρό αριθμό φοιτούντων, η «Πελοπόννησος» ζήτησε την άποψη του πρύτανη του Πανεπιστημίου Πατρών Χρήστου Μπούρα.

Και ο κ. Μπούρας δεν κρύφτηκε. Ανέλυσε το πρόβλημα ωμά ρεαλιστικά:

-«Πράγματι, αυτά τα 3 Τμήματα του Πανεπιστημίου μας έχουν πολύ μικρό αριθμό φοιτούντων. Και υπάρχουν αρκετά τέτοια στα πανεπιστήμια της Ελλάδας. Αλλά το πραγματικό πρόβλημα δεν είναι αυτό. Δεν δείχνουν οι αριθμοί το πραγματικό πρόβλημα. Αυτό είναι κάτι καθαρά αποσπασματικό. Ας δούμε τη μεγάλη εικόνα. Καταρχάς, εμείς ως Σύγκλητος καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια, και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε, ώστε τα Τμήματα που προσελκύουν λίγους φοιτητές να γίνουν πιο ελκυστικά. Ομως το ζητούμενο είναι τι θα κάνει η Πολιτεία.

-Και εξηγώ τι οφείλει, κατά τη γνώμη μου, να κάνει: Πρώτον, να μειώσει τον αριθμό των εισακτέων σε Τμήματα που συγκεντρώνουν πάνω από 200 εισακτέους. Έχουμε, για παράδειγμα, στο Πανεπιστήμιό μας Τμήματα που παίρνουν κάθε χρόνο 250, 300 και 350 φοιτητές. Ιατρική, Διοίκηση Επιχειρήσεων, Ηλεκτρολόγοι, κ.λπ. Αυτούς, λοιπόν, δεν μπορούμε να τους εκπαιδεύσουμε. Δεν γίνεται, γιατί δεν υπάρχουν οι κατάλληλοι χώροι, οι κατάλληλες αίθουσες και το προσωπικό για να εκπαιδευθούν όπως θα έπρεπε. Θα μπορούσαν αυτά τα Τμήματα να παίρνουν λιγότερους φοιτητές, ώστε οι υπόλοιποι φοιτητές να κατευθυνθούν σε άλλα Τμήματα που έχουν ελάχιστους φοιτητές. Άρα, το πρόβλημα δεν είναι μόνο στα Τμήματα που έχουν πολύ λίγους φοιτητές, αλλά περισσότερο σε αυτά που έχουν περισσότερους απ’ όσους αντέχουν. Χωρίς εργαστήρια, υποδομές, προσωπικό, πώς μπορούν να εκπαιδευτούν σωστά οι 300 φοιτητές ενός Τμήματος όταν αυτό αντέχει τους μισούς, για παράδειγμα; Να μειωθεί, συνεπώς, σε κάποια Τμήματα ο αριθμός εισακτέων.

-Δεύτερον, και πολύ σημαντικό, να ενισχύσει η Πολιτεία με υποδομές και προσωπικό τα Δημόσια Πανεπιστήμια. Και θα προσθέσω και κάτι πολύ σημαντικό: πρέπει άμεσα ν’ ανοίξει η συζήτηση για τον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας. Αλλά με τις σωστές προϋποθέσεις, όχι με αριθμούς φοιτητών σε Τμήματα… Προέχει αυτό και μετά να μιλήσουμε για το πόσους φοιτητές έχει, καλώς ή καλώς, κάθε Τμήμα. Ν’ αποφασίσει το υπουργείο πόσους αντέχει κάθε Τμήμα, ώστε να εκπαιδεύονται σωστά, και μετά τα υπόλοιπα. Ν’ ανοίξει, συνεπώς, η συζήτηση για τον ακαδημαϊκό χάρτη, αλλά με όρους ποιότητας και πραγματικών αναγκών. Θα σας πω αυτό και θα καταλάβετε: η Ελλάδα έχει μόλις 3 πανεπιστημιακά Τμήματα Υδατοκαλλιεργειών. Στην Αιτωλοακαρνανία υπάρχουν οι μεγαλύτερες και καλύτερες επενδύσεις σε υδατοκαλλιέργειες σ’ όλη τη χώρα. Δεν πρέπει να μας απασχολήσει γιατί δεν πάει σχεδόν κανείς να σπουδάσει υδατοκαλλιέργειες στο Πανεπιστήμιό μας, ενώ ανοίγονται τόσο μεγάλες προοπτικές; Αφού μας ενδιαφέρει ο πρωτογενής τομέας, γιατί δεν αναζητάμε τρόπους να κατευθύνουμε σε αυτόν ένα μεγάλο κομμάτι φοιτητών;».

* Ο κ. Μπούρας επισήμανε ότι τα στοιχεία που παρουσίασε η «Κ» στο ρεπορτάζ της δεν ήταν απολύτως ορθά σε ό,τι αφορά τον ακριβή αριθμό των φοιτητών στα επίμαχα Τμήματα.

Στο Τμήμα Αειφορικής Γεωργίας στο Αγρίνιο παρουσιάζεται να μην υπάρχει κανείς φοιτητής, ενώ από το Πανεπιστήμιο Πατρών ελέχθη πως υπάρχουν 10.

Στο Τμήμα Αλιείας και Υδατοκαλλιεργειών στο Μεσολόγγι γίνεται αναφορά για 4 φοιτητές, ενώ το πραγματικό νούμερο είναι 14. Και στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών στην Πάτρα γίνεται αναφορά για 8 φοιτητές, ενώ το πραγματικό νούμερο είναι 25.

Σημειωτέον, όπως διευκρίνισε ο κ. Μπούρας, τα τρία προαναφερθέντα είναι τα μόνα Τμήματα που ανήκουν στο Πανεπιστήμιο και έχουν τόσο μικρό αριθμό φοιτούντων.

 

Διαβάστε επίσης:

 

Κέιτ Μίντλετον: «Το κράτησε κρυφό για τα παιδιά της, πρέπει να ντρέπονται τα τρολ» – Ξεσπά ο βασιλικός φωτογράφος

Ο Ευρωβουλευτής της ΝΔ Μ. Κεφαλογιάννης στην «Π»: «Ανησυχώ για την Ευρώπη»

Πατρών – Πύργου: Τροχαίο ατύχημα με δύο τραυματίες – Η μία έγκυος ΦΩΤΟ

Πάτρα: Έκρυθμη η συγκατοίκηση στον Άγιο Βασίλειο – Εφτασαν μέχρι τον Εισαγγελέα!

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ