Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Πάτρας: Πώς θα μειωθεί η κίνηση αυτοκινήτων;

Οι Πατρινοί σήμερα κινούνται σε ποσοστό 79.6% με αυτοκίνητο, 5% με μηχανάκια, 14,6% με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και 0,7% με ποδήλατο

Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Πάτρας: Πώς θα μειωθεί η κίνηση αυτοκινήτων; Ακρωτηρίου και Παπανδρέου προτείνεται να μονοδρομηθούν και να έχουν λωρίδα ποδηλατόδρομου

Την περασμένη εβδομάδα παρουσιάστηκε η πρόοδος που έχει γίνει στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας για τον Δήμο της Πάτρας. Πρόκειται για το σχέδιο που προτείνει έργα και δράσεις ώστε να αλλάξουν οι συνήθειες μετακίνησης των πολιτών για να μειωθούν οι ρύποι αλλά και φυσικά να βελτιωθούν οι συνθήκες του κυκλοφοριακού προβλήματος.

Με βάση την έρευνα των ειδικών που έχουν αναλάβει την εκπόνηση του ΣΒΑΚ, αυτή τη στιγμή οι Πατρινοί κινούνται σε ποσοστό 79.6% με αυτοκίνητο, το 5% με μηχανάκια, το 14,6% με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και το 0,7% με ποδήλατο.

Εως σήμερα έχουν δρομολογηθεί, εκτελούνται ή θα εκτελεστούν σύντομα αρκετά έργα που θα επηρεάσουν την κίνηση στους δρόμους της πόλης. Οι δρομολογημένες παρεμβάσεις εκτιμάται πως θα αλλάξουν τις συνήθειες των Πατρινών. Συγκεκριμένα, υπολογίζεται ότι το ποσοστό των Πατρινών που θα κινούνται με αυτοκίνητο θα φτάσει στο 72,6%, το 6,7% θα κινείται με μηχανάκι, το 19,4% με ΜΜΜ και το 1,3% των Πατρινών με ποδήλατο.

Το ΣΒΑΚ προτείνει μια σειρά νέων έργων για τον Δήμο της Πάτρας που εφόσον υιοθετηθούν και εγκριθούν, θα υλοποιηθούν σε βάθος πολλών ετών. Αν γίνουν πράξη οι προτάσεις, θα μειωθεί περαιτέρω η κίνηση των αυτοκινήτων. Με βάση τις εκτιμήσεις, η χρήση αυτοκινήτων θα πέσει στο 68,4%, μηχανών στο 6,3%, Θα αυξηθεί η χρήση των ΜΜΕ σε 23% και θα έχει αυξηθεί στο 2,3% η χρήση ποδηλάτων.

Αυτή την περίοδο εκτελούνται στην Πάτρα ή έχουν δρομολογηθεί και βρίσκονται σε φάση διαγωνισμού παρεμβάσεις στο αστικό περιβάλλον και για τη διαχείριση κίνησης. Εργα όπως η εγκατάσταση συστημάτων «Εξυπνης πόλης» που σύντομα θα τοποθετηθούν στο κέντρο με 28 συσκευές Bluetooth που θα ενημερώνουν τους πολίτες για την κίνηση, 836 αισθητήρες στάθμευσης και παρακολούθηση της Αστικής Συγκοινωνίας μέσω εφαρμογής σε κινητά τηλέφωνα και πινακίδες ενημέρωσης. Θα εγκατασταθεί σταθμός ελέγχου ρύπων στο κέντρο, ενώ γίνεται η αναβάθμιση του έλους Αγυιάς, οι αναπλάσεις στο κέντρο (Ανω – Κάτω Πόλης) και προχωρούν οι διαδικασίες για το παραλιακό μέτωπο και την ανάπτυξη επιχειρηματικού πάρκου στην περιοχή έναντι του νέου λιμανιού.

Προτείνεται να γίνει ένα σύστημα συνεπιβατισμού με την εφαρμογή οικονομικών κινήτρων και προνομίων στη στάθμευση, οργάνωση τμήματος Διαχείρισης της κυκλοφορίας και πληροφόρησης, δημιουργία υπηρεσίας παρατηρητηρίου και παροχής ανοικτών δεδομένων από έξυπνα συστήματα της πόλης και διερεύνηση εισαγωγής οικονομικών και λοιπών κινήτρων για την προώθηση αυτών των μορφών μετακίνησης.

Οσον αφορά τη μικροκινητικότητα εντός πόλης, έχουν δρομολογηθεί και αναπτύσσονται ποδηλατόδρομοι και ολοκληρώνεται ο παραλιακός άξονας.

Προτείνεται η δημιουργία αναβαθμισμένης αποκλειστικής υποδομής ποδηλάτων στο υπέργειο χώρο της υπογειοποιημένης σιδηροδρομικής γραμμής, υποδομές που διασφαλίζουν σύνδεση των απομακρυσμένων περιοχών με το κέντρο, δημιουργία αποκλειστικού ποδηλατοδρόμου κατά μήκος του ζεύγους μονόδρομων που θα γίνουν οι Ακρωτηρίου και Α. Παπανδρέου, δημιουργία ποδηλατοδρόμων σε Γ. Παπανδρέου και Καλαβρύτων και εναλλακτικά αξιοποίηση της Βενιζέλου για σύνδεση με τον παραλιακό ποδηλατόδρομο.

Επιπλέον προτείνονται κόμβοι για ασφαλείς αριστερές στροφές ποδηλάτων σε Βενιζέλου-Ακτή Δυμαίων και Βενιζέλου-Ακρωτηρίου, εγκατάσταση θέσεων βραχυχρόνιας στάθμευσης ποδηλάτων σε κοινόχρηστους χώρους και λοιπούς πόλους μετακινήσεων, προσαρμογή κόμβων για συνύπαρξη πεζού-ποδηλάτη και ποδηλάτη-ΙΧ σε Νόρμαν-Οθωνος Αμαλίας, Κανάρη – Οθωνος Αμαλίας, Τριών Ναυάρχων – Οθωνος Αμαλίας και Αγίου Νικολάου-Οθωνος Αμαλίας.

Τέλος, προτείνεται επίσης η εγκατάσταση θέσεων μακροχρόνιας στάθμευσης ποδηλάτων σε πολυτροπικούς σταθμούς μεταφορών, υποδομές park ‘n ride και σε αναβαθμισμένες υποδομές στάσεων λεωφορείων, η διεύρυνση συνθηκών επαναλειτουργίας συστήματος κοινόχρηστων ποδηλάτων και η διεύρυνση σκοπιμότητας δημιουργίας ειδικών ποδηλατικών διαδρομών (αθλητική ποδηλασία, τουριστική ποδηλασία κ.ά.).

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ