ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


βεργανελακης


Ο Δάσκαλος δεν είναι Ηθοποιός



ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΒΕΡΓΑΝΕΛΑΚΗ
Μετά τους γονείς του, κάθε παιδί έχει για ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής του, πιο κοντά του τους δασκάλους τους. Οι γονείς προσφέρουν «στοργή, αγάπη, έγνοια και αξίες» για τη βιολογική του και κοινωνική του υπόσταση. Και ο δάσκαλος μεταδίδει τις απαραίτητες γνώσεις και αξίες για τη συγκρότηση της προσωπικότητάς του.
Το ιερό λειτούργημα των γονέων το συμπληρώνει δεόντως ο κατάλληλος δάσκαλος. Και στους δύο ρόλους καταλυτικός δομικός ιστός είναι η όσο το δυνατόν πιο ιδανική επικοινωνία και η αληθινή συμπεριφορά, χωρίς φτιασίδια και επίδειξη.
Ο ρόλος του σωστού δασκάλου είναι ευαίσθητος γιατί είναι συγχρόνως υποκείμενο και αντικείμενο. Υποκείμενο γιατί διαμορφώνει το κλίμα στην τάξη με το εκπαιδευτικό υλικό που προσφέρει, τις αξίες που πρεσβεύει και τη συμπεριφορά του σε κάθε παιδί χωριστά. Αντικείμενο γιατί μετατρέπεται μετά σε παράδειγμα διδαχής στους μαθητές του και στους γονείς τους.
Το καλό και δημιουργικό μάθημα διέπεται από την καλή χημεία μεταξύ δασκάλου και μαθητών, την καλή κατάρτιση του δασκάλου και την αληθινή του στάση να εξηγεί τα πάντα στον πίνακα με την κιμωλία. Ναι, με την κιμωλία. Όλα τα άλλα τεχνολογικά μέσα θα πρέπει να είναι μόνο βοηθητικά και συμπληρωματικά στην εκπαιδευτική διαδικασία, όχι κυρίαρχα.
Η διδασκαλία είναι σωστή όταν είναι γνήσια και αυθεντική, χωρίς ελέγχους και παρακολουθήσεις από ανθρώπους εκτός της τάξης. Τα πάσης φύσεως παραστατικά και εποπτικά εργαλεία (powerpoint, Videos, cameras) είναι μόνο βοηθητικά για να εξηγήσουν παραστατικά τις λεπτομέρειες του μαθήματος και η κάθε λήψη με κάμερα πρέπει να δημιουργεί εποπτικό υλικό αποκλειστικά και μόνο για τους μαθητές της τάξης, για να μπορούν να το βλέπουν όταν έχουν χρόνο.
Σε καμία περίπτωση, όμως, το υλικό της κάμερας δεν πρέπει να χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του δασκάλου, γιατί τότε ο στόχος του δασκάλου είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα ξεφύγει: θα έχει στο μυαλό του πρωτίστως να παράγει καλή και ελκυστική εικόνα για τους τρίτους και τον ελεγκτή του και όχι για τα παιδιά του. Και μοιραία σε αυτή την περίπτωση ο δάσκαλος θα μετατρέπεται σε ηθοποιό και το «φαίνεσθαι» θα κυριαρχεί του «είναι».
Επομένως το παραγόμενο ψηφιακό υλικό πρέπει να είναι επαναχρησιμοποιήσιμο μόνο από τους μαθητές του δασκάλου, οι οποίοι θα το χρησιμοποιούν αφενός για να καταλαβαίνουν καλύτερα το μάθημα και αφετέρου να αξιολογούν ορθότερα την επίδοση του δασκάλου τους, όποτε τους ζητηθεί αυτό από τα θεσμικά ελεγκτικά όργανα της εκπαίδευσης.
Άλλωστε την αυθεντικότερη αξιολόγηση του δασκάλου την κάνουν οι ίδιοι οι μαθητές του.

Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΒΕΡΓΑΝΕΛΑΚΗ



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση












Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [11:35:20]