ΜΙΚΡΕΣ ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ VIDEO

Ενημέρωση απο την Εφημερίδα «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»


ΜΑΓΝΗΣ


Ανιμπαλ άντε πούντιασε



ΝΕΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ. Νοέμβριος, 20. Εχουμε και λέμε: Τέσσερις και ένας και τρεις και ένας και άλλος ένας, συνόλω δέκα. Μετρήσαμε τα κρούσματα που μας έχουν γίνει γνωστά στο στενό και το ευρύτερο κοινωνικό μας περιβάλλον. Εχουμε δέκα γνωστούς, δηλαδή, στους εκατόν είκοσι που διαγνώστηκαν θετικοί στον κορονοϊό τις τελευταίες μέρες στην Αχαϊα. Τι μπορεί να σημαίνει αυτό; Οτι έχουμε πανδημία μήπως;
Θέλει δέκα μέρες να εκπνεύσει το διάστημα της καραντίνας. Οι πιθανότητες να ανοίξουν καφέ και μπαρ την 1η Δεκεμβρίου είναι περίπου όσες και να αναστηθεί ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος και να γιορτάσει τον Αγιο Νικόλαο στην Αγιασοφιά. Ο πρωθυπουργός μας προϊδέασε: Αμα είμαστε προσεκτικοί και το τρώμε το φαϊ μας, θα κάνουμε κάτι σαν Χριστούγεννα, χωρίς να προσδιορίσει τι εννοεί. Θα επιτραπούν μέχρι ένας μάγος σε κάθε φάτνη; Δεν θα κοπεί βασιλόπιττα επειδή μαζεύονται όλοι πάνω σ' αυτόν που την κόβει και του τρώνε τα συκώτια με υποδείξεις πώς να κάνει τη χάραξη; Θα μας τα πει τα μέτρα ο Χαρδαλιάς. Θυμόμαστε το θεατρικό «Ο Αηβασίλης είναι σκέτη λέρα». Δεν θα του επιτραπεί να γυρίζει από σπίτι σε σπίτι. Και φυσιολογικά τα κάλαντα θα μας τα λένε διαδικτυακά, αλλά όχι με τις πλατφόρμες της Κεραμέως γιατί με το που ακούγεται «Καληνημέραν ά-» πέφτουν.
Τώρα αρχίζει το πάρτι λοιπόν. Τον περασμένο Απρίλιο ακούγαμε για ένα κρούσμα και πεταγόμαστε. Τώρα κάνουμε τον σταυρό μας εάν δεν πλησιάζουν και πολύ τις τρεις χιλιάδες την ημέρα. Εντάξει, λες: Δύο χιλιάδες οκτακόσιοι δεν είναι και τόσο τρομερό. Αγοράζουμε χρόνο. Οσο μπορούμε να απωθούμε την ιδέα του κινδύνου, το κάνουμε. Αλλά πλέον ο εχθρός δεν είναι και τόσο αόρατος. Κόβει βόλτες στη γειτονιά και χτυπάει πόρτες. Ενας αντι-αηβασίλης έρχεται και τιμωρεί απροσεξίες και αμεριμνησίες. Οι περισσότεροι από όσους κόλλησαν, πιθανότατα δεν έκαναν κάτι διαφορετικό από αυτά που κάνεις εσύ. Περίπου όπως στα συνήθη κρυώματα. Κάτι σου ξέφυγε και την άρπαξες, τρέχα γύρευε τι. Πλέον, σημασία δεν έχει ποιός σε κόλλησε, οποιοσδήποτε μπορεί να το κάνει. Σημασία έχει να προσέχεις ώστε κάθε αχίλλεια πτέρνα σου να είναι κατά το ανθρωπίνως δυνατό προστατευμένη. Στο τέλος όλο και μια λαβή λεωφορείου θα πιάσεις, ε, πλύνε τα χέρια σου μετά.
Στην περίπτωση των ανθρώπων της εκκλησίας, βέβαια, ήταν διάχυτη μια υποτίμηση του κινδύνου, προκειμένου να αποτραπεί η ερήμωση των εκκλησιών. Παίχτηκε όμως κάτι βαθύτερο: Μέρος του κλήρου, το πιο ρηχό, αισθάνθηκε ότι διακυβεύεται η πίστη στην πίστη. Η πεποίθηση δηλαδή ότι η πίστη θωρακίζει τον άνθρωπο: Μην πονηρέψουμε τον κόσμο σε βάρος της θρησκείας. Είναι να απορείς γιατί επέτρεψαν να μετακινηθεί η συζήτηση στο πεδίο αυτό, ενώ δεν είχαν τα φόντα να υπερασπιστούν το επιχείρημά τους, μολονότι η στοιχειώδης πείρα ζωής διδάσκει πως η κακιά η ώρα βρίσκει εξίσου τους πιστούς όσο και τους θρησκο-χαλαρούς όσο και τους απίστους. Στήνεις τη μπάλα στο πέναλτι, με τον Μέσι εκτελεστή; Αυτό έκαναν, ωστόσο, και να τώρα που ο ιός πλήττει αξιωματούχους της εκκλησίας και άλλους εκπροσώπους της, και το οικοδόμημα εμφανίζεται αδύναμο στα μάτια των πολιτών που στοιχίζονταν πίσω από τα αγέρωχα αμασκοφόρετα πρόσωπα του κλήρου, ως μια εγγύηση ασφάλειας.
Η συζήτηση, βέβαια, θα πάει όπου την πάει η προκατάληψη καθενός. Αλλος βλέπει ότι η πηγή του κακού ήταν οι γιορτές του Αγίου Δημητρίου. Αλλος ενοχοποιεί τα πάρτι των νέων και άλλος τα σουλάτσα στα πάρκα. Αλλος την κυβέρνηση και τα λεωφορεία της. Αλλος την κυβέρνηση και τα ξενοδοχεία της. Αλλος την κυβέρνηση και τον Τσιόδρα της. Κι άλλος τον πολίτη και την ατομική ευθύνη του.
Την καλύτερη δουλειά την έκανε ο Πιλάτος. Αφησε τους άλλους να σταυρωθούν, ένιψε τα χέρια του και γλίτωσε. Να που στις Γραφές βρίσκεις απάντηση σε όλα. Μπορείς να τις διαβάζεις και στο σπίτι, άλλωστε στην εκκλησία ποτέ δεν ακούς τι λέει το ευαγγέλιο ακριβώς.



Αποστολή με E-mail Εκτύπωση












Πελοπόννησος
 
 





Τελευταία [00:03:18]