105, δια του 52, ίσον

Ο διευθυντής σύνταξης της «Π» γράφει

Μπακάλικα: 105 νεκροί σε μια μέρα από τον κορονοϊό: Αν μας πάει κάθε μέρα έτσι- για να μη μελετήσουμε το χειρότερο, που όμως μας μελετάει εκείνο-  και με δεδομένο ότι η χώρα έχει 52 νομούς, αναλογούν δύο νεκροί κατά μέσον όρο σε κάθε νομό. Αν ο υπολογισμός δεν είναι εντελώς αυθαίρετος, κάθε μέρα θα πεθαίνουν δύο αχαιοί.

Πόσο σίγουρος νιώθετε για τον εαυτό σας και τους γύρω σας; Χτυπάτε ξύλο και  φτύνετε τρεις φορές. Είναι ένα εργαλείο θωράκισης, αλλά δεν είμαστε και πολύ σίγουροι ότι είναι αρκετό. Αν θέλετε μια πιο μακάβρια  προσέγγιση, το θέμα δεν είναι τι Χριστούγεννα θα κάνουμε, αλλά πόσοι από εμάς δεν θα κάνουν καθόλου.

Κι αν θέλετε μια κρούση ακόμα πιο σκληρή: Είδαμε τις διαφημίσεις υπέρ του εμβολιασμού, θετικές, ανθρωπιστικές, τρυφερές, σαν τα  σποτ των ασφαλιστικών εταιριών που μας δείχνουν μεσόκοπους υπερενθουσιασμένους για το κάταγμα που έχουν πάθει και ηλικιωμένους τρισευτυχισμένους για την ακράτειά τους. Σκεφτόμαστε μήπως θα ήταν πιο αποτελεσματικό ένα σλόγκαν που θα έλεγε «δεν εμβολιάζομαι- προσπαθώ να σκοτώσω τους γονείς μου».

Μάλλον θα καταγγελθεί ως ανατριχιαστικό, ενοχοποιητικό και εν τέλει αντισυσπειρωτικό. Κάποιος παρατήρησε ότι ο καπνιστής δεν πτοείται κι ας βλέπει στο πακέτο φωτογραφίες με ασθενείς σακατεμένους από το κάπνισμα . Η διαφορά είναι  πώς με το κάπνισμα μας συνδέει μια σατανική  έξη, που μας τυφλώνει. Υπάρχει όμως ένας κοινός τόπος: Αυτή η καταραμένη αισιοδοξία, που καταλήγει να ναρκώνει τον άνθρωπο. Αυτό το αναθεματισμένο το «όλα θα πάνε καλά», που μας εμποδίζει να ασχοληθούμε πράγματι με ό,τι δεν πάει καλά, ώστε να διορθώσουμε την κατάσταση.

Αν το καλοσκεφτείς, η αισιοδοξία είναι παθητικός, απολιτίκ παράγοντας. Για να γυρίσει ο ήλιος, θέλει δουλειά. Δεν γυρίζει μόνος του, αυτή είναι μια πλάνη των αστρονόμων.

Αλλά μην παρασυρόμαστε από τη ζοχάδα που μας προκαλεί η ξεροκεφαλίτιδα των αρνητών.  Οι διαφημίσεις είναι δουλειά των διαφημιστών. Αλλά δεν μπορούμε να μην παρατηρήσουμε ότι- με βάση τα αποτελέσματα- οι διαφημιστές  μερικώς μόνον τα έχουν καταφέρει. Αν έχουν πράγματι καταφέρει κάτι. Δεν χρειαστήκαμε τηλεοπτικά σποτ για να κάνουμε το αντιγριπικό εμβόλιο. Ο γιατρός το συνέστησε και πολύς κόσμος το ενσωμάτωσε στην προετοιμασία του για τον χειμώνα, παράλληλα με το στρώσιμο των χαλιών (ούτε γι’ αυτό χρειάζεται κάποιο σποτ).

Ετυχε όμως οι άλλες μορφές προετοιμασίας να μην απασχολήσουν τους αυτόκλητους ειδικούς, τους διαδοσίες, τους προφήτες και τους «μετανοείτε» του διαδικτύου, ειδάλλως θα είχαμε πιθανότατα κάποιο κίνημα αρνητών του χειμωνιάτικου  μπουφάν  και της μάλλινης κάλτσας, που θα έβλεπαν ακάρεα και τοξικά  σωματίδια στις ίνες ή κάποιο πιράνχα των ινών που καταβροχθίζει το δέρμα όπως ο πάκμαν. (Ή το πάκμαν; Οσοι κατέχετε από σύγχρονη βιοτερατολογία, βοηθήστε).

Η Μπάγερν, πάλι, δεν κατέφυγε σε διαφημιστές. Διαπίστωσε ότι κάποιοι παίκτες της αρνούνται το εμβόλιο. Και με συνοπτικές διαδικασίες τους παραμέρισε: Τους κόβει τις αποδοχές και δεν θα τους χρησιμοποιεί, κι ας είναι παίκτες της πρώτης ομάδας. Αφενός στάθμισε την πρακτική ζημιά που θα τις προκαλούσε μια διάχυση του ιού στο ποδοσφαιρικό τμήμα, κυρίως όμως έθεσε ως προτεραιότητα την εταιρία ως ηθική αξία και κοινωνικό πρότυπο που συμπλέει με τα στάνταρντ  της πολιτείας και του έθνους. Είμαστε τμήμα τους, διεπόμαστε από κοινές αρχές και τις τηρούμε ευλαβικά, σαν πιστοί προτεστάντες που εμπιστεύονται την ηγεσία και το σύστημα. Οσο και αν αυτά καθορίζονται από τους κανόνες του εταιρικού μάρκετινγκ, δεν παύουν να αποτελούν αποφασιστικό κανονισμό που τον μετράει ο άλλος. Σου λέει, εδώ ούτε καλοπιάνουμε, ούτε παζαρεύουμε, ούτε παίζουμε. Διαλέγεις τι είσαι, με ποιόν είσαι, τι σου αναλογεί και ποιόν λογαριασμό πληρώνεις.

Θα πεις, άλλο μια ποδοσφαιρική εταιρία, άλλο το ανοιχτό κοινωνικό σώμα. Σωστά. Πάμε λοιπόν: 105 νεκροί την ημέρα, δύο ανά  νομό. Προσεχώς τέσσερις και σύντομα όλο και περισσότεροι γνωστοί μας.

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ