Σεμινάριο νωπογραφίας με την Εύα Μελά την Κυριακή 15 Μαΐου στο «Πολύεδρο»

Η ενασχόληση της Εύας Μελά με την νωπογραφία, μας δίνει την ευκαιρία να την «αξιοποιήσουμε» και να μας γνωρίσει περισσότερα για τη συγκεκριμένη τεχνική και την ιστορία της.

Σεμινάριο νωπογραφίας με την Εύα Μελά την Κυριακή 15 Μαΐου στο «Πολύεδρο»

Σεμινάριο νωπογραφίας (alfresco) αύριο Κυριακή 15 Μαΐου από τις  10:30 το πρωί έως τις 2:30 το μεσημέρι, με την χαράκτρια και ζωγράφο Εύα Μελά , στο πλαίσιο της έκθεσή της που φιλοξενείται στο Πολύεδρο και θα παραταθεί έως και τη Δευτέρα 30 Μαΐου.

Σεμινάριο νωπογραφίας με την Εύα Μελά την Κυριακή 15 Μαΐου στο «Πολύεδρο»

Η Νωπογραφία, «(alfresco) είναι μια πανάρχαια τεχνική της ζωγραφικής, που εφαρμόστηκε στα κτίσματα, καθώς το υλικό της, δίνει τη δυνατότητα η ζωγραφική να αντέχει στο χρόνο. Η ενασχόληση της Εύας Μελά με την νωπογραφία, μας δίνει την ευκαιρία να την «αξιοποιήσουμε» και να μας γνωρίσει περισσότερα για τη συγκεκριμένη τεχνική και την ιστορία της. Θα έχουμε τη δυνατότητα αυτή την Κυριακή, να δουλέψουμε μαζί της στον κήπο του Πολύεδρο σε ένα workshop για ένα τετράωρο και να δημιουργήσει ο καθένας το δικό του έργο.

Στον Ελλαδικό χώρο συναντάμε νωπογραφίες στον Κυκλαδικό πολιτισμό (πχ τοιχογραφίες της Σαντορίνης), στις Μινωϊκές τοιχογραφίες αλλά και αργότερα στη Βεργίνα, στη Βυζαντική Τέχνη, στην παραδοσιακή αρχιτεκτονική και αλλού. Την τεχνική αυτή, τη συναντάμε σε πολλές χώρες στη διακόσμηση παλατιών, αρχοντικών και εκκλησιών αλλά και στη λαϊκή αρχιτεκτονική, όπου ζωγραφίσθηκαν κτίρια γιατί η βασική ιδιότητα της νωπογραφίας είναι να κρατάει μέσα στο «σώμα» του τοίχου το χρώμα και να γίνεται ένα με τον τοίχο. Η ζωγραφιά διατηρείται στο χρόνο και δεν ξεφλουδίζει. Το παράδειγμα της Σαντορίνης, της Κνωσσού, αλλά και αργότερα της Πομπηϊας και της Σιέννα, μας πείθουν γι αυτό.

Η ομορφιά της νωπογραφίας είναι ότι έχει τη φρεσκάδα μιας γρήγορης και αποφασισμένης ζωγραφικής, είναι η «ζωντανή» πινελιά που προκύπτει, όταν πλέον έχει στεγνώσει το έργο. «Λάμπει», γιατί ο ασβέστης καθώς στεγνώνει «φωτίζει» τα χρώματα από τα μέσα. Ζωγραφίζουμε με φυσικά χρώματα, σκόνες, τα οποία δουλεύουμε όπως την ακουαρέλα ή την τέμπερα, απ’ ευθείας στο κονίαμα, το οποίο και ρουφάει το χρώμα μέσα του και γίνεται ένα με αυτό και έτσι δίνει τη δυνατότητα να κρατήσει η ζωγραφιά στο χρόνο.

 

 

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ