Πάτρα: Τώρα αρχίζει ο Γολγοθάς στο κυκλοφοριακό – Οι νέες κυκλοφοριακές συνθήκες σε εφαρμογή

Οι Πατρινοί καλούνται να αντιμετωπίσουν τις αλλαγές στη λειτουργία της πόλης που ήδη εφαρμόζονται

Πάτρα

Το πιο κρίσιμο κρας τεστ για τη νέα κυκλοφοριακή πραγματικότητα της Πάτρας ξεκινά από αυτή την εβδομάδα με την έναρξη των σχολείων, καθώς αναμένεται να εμφανιστούν όλα τα δεδομένα στους δρόμους της πόλης και θα μπορούν να εξαχθούν συμπεράσματα για το πόσο έχει επηρεαστεί η κίνηση.

Με τη Μαιζώνος να έχει βγει «εκτός λειτουργίας» και την Οθωνος-Αμαλίας να έχει χάσει μια λωρίδα λόγω του ποδηλατοδρόμου, έχει πέσει μεγαλύτερος κυκλοφοριακός φόρτος στην Κανακάρη. Αποχωρήσεις καταστημάτων από τη Μαιζώνος που ανεβαίνει η αξία της και τα ενοίκια σε ορισμένες περιπτώσεις διπλασιάζονται και αυξημένη κίνηση στις εισόδους στην Πάτρα από τις βόρειες περιοχές, είναι οι δύο βασικές παρενέργειες που έχουν ήδη εμφανιστεί και επηρεάζουν συνολικά τη λειτουργία της Πάτρας.

Την ίδια στιγμή, παραμένει άγνωστο το τι θα συμβεί με τις υπό έγκριση αντιδρομήσεις της Κορίνθου και της Κανακάρη που έχουν «κολλήσει». Θυμίζουμε πως η Αποκεντρωμένη Διοίκηση σε πρώτη φάση δεν ενέκρινε την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου προ μηνών, καθώς θεωρήθηκε πως πάρθηκε μια απόφαση για την Κορίνθου, χωρίς να ανήκει διοικητικά στον Δήμο Πατρέων, αφού στα αρχεία της λογίζεται ως Εθνική Οδός. Σε αυτή την υπόθεση μένει η τελική απόφαση της αρμόδιας επιτροπής, όπου αν δεν δεχτεί την απόφαση του ΔΣ, τότε η πόλη θα μπει σε περιπέτειες με συνέπειες.

Πιο άμεσα όμως, οι Πατρινοί καλούνται να αντιμετωπίσουν τις αλλαγές στη λειτουργία της πόλης που ήδη εφαρμόζονται. Για την ώρα, η πραγματικότητα μοιάζει να έχει υπερβεί τις δυνάμεις του Δήμου και της Τροχαίας, αφού δεν έχει λυθεί το ζήτημα της εύρεσης χώρων στάθμευσης, αλλά ούτε και υπάρχει συνεχής έλεγχος για τις διπλοσταθμεύσεις.

Με παρέμβασή του στην «ΠτΔ», ο δημοτικό σύμβουλος της παράταξης Σβόλη Φίλιππος Οικονόμου «στήθηκε» τις προηγούμενες ημέρες στην οδό Κανακάρη και παρακολούθησε τη λειτουργία.

«Δυστυχώς, με την έναρξη των εργασιών για την πεζοδρόμηση της Μαιζώνος έχουν αλλάξει πολύ τα πράγματα. Παρατηρούσα πόσο έχει επηρεαστεί η λειτουργία των καταστημάτων και φοβάμαι ότι θα επιβαρυνθεί η κίνηση με την έναρξη των σχολείων. Το βασικότερο όλων όμως είναι ότι ενώ υπήρχε η συζήτηση εδώ και τόσα χρόνια για τις αλλαγές που εφαρμόζονται τώρα, η δημοτική αρχή Πελετίδη δεν έκανε όσα χρειάζονταν για να λυθεί το πιο σημαντικό πρόβλημα που είναι οι θέσεις πάρκινγκ. Στη μελέτη Δοξιάδη υπάρχει πρόβλεψη για υπόγειους χώρους στάθμευσης στα Υψηλά Αλώνια και την πλατεία Γεωργίου, αλλά και χώρος στο λιμενική ζώνη συνολικά σχεδόν 2.000 θέσεων. Δεν έγιναν ποτέ ενέργειες για κάτι τέτοιο, ενώ σε άλλες πόλεις, όπως η Θεσσαλονίκη και η Λάρισα, υπάρχουν» τονίζει ο κ. Οικονόμου.

Παράλληλα, ο δημοτικός σύμβουλος συγκέντρωσε ζητήματα που του μετέφεραν επιχειρηματίες και πολίτες που κυκλοφορούσαν στο κέντρο, όπως οι αυξήσεις των ενοικίων με αποτέλεσμα αρκετές επιχειρήσεις να μετακομίζουν από τη Μαιζώνος, αλλά και η μη βελτίωση λειτουργίας των μέσων συγκοινωνίας.

Καταλήγει ο κ. Οικονόμου: «Η Πάτρα είναι ένα μητροπολιτικό κέντρο. Στην αγορά της έρχονται καθημερινά κάτοικοι της Αιτωλοακαρνανίας, της Ηλείας και των νησιών. Δυστυχώς, η δημοτική αρχή με την πολιτική που εφαρμόζει, ενισχύει τα πολυκαταστήματα εκτός κέντρου, αντί για τις ντόπιες επιχειρήσεις».

Διαβάστε επίσης:

Κακοκαιρία Atena: Πώς θα εξελιχθούν τα έντονα φαινόμενα στη Δυτική Ελλάδα, τι λένε οι μετεωρολόγοι ΧΑΡΤΕΣ

ΣΥΡΙΖΑ: Οι «μνηστήρες» για την ηγεσία του κόμματος, ποιοι το σκέφτονται

Ξανά στο εδώλιο ο Λιγνάδης: «Επικίνδυνο να θέλουμε να βάλουμε κάποιον φυλακή για βιασμό επειδή τον αντιπαθούμε»

Σοφία Πολυζωγοπούλου: Γιατί η πρώην σύζυγος Λύτρα ζητά την αποφυλάκιση του

Αμερικανικές εκλογές: Τι δείχνουν οι τελευταίες δημοσκοπήσεις για Χάρις – Τράμπ, ενόψει του debate