Η Πάτρα χάνει Ινδούς και… τρένο! Εκτός κυβερνητικής λίστας η επένδυση στο λιμάνι λόγω έλλειψης σιδηροδρόμου

Εκτός σχεδίων για την προώθηση του Διεθνούς Οικονομικού Διαδρόμου IMEC το λιμάνι. Τέθηκε εκτός των υποδομών του ελληνικού Δημοσίου για ώριμες επενδύσεις. Δυσάρεστη εξέλιξη, που δείχνει μεγάλη υστέρηση της πόλης να ακολουθήσει τις αναπτυξιακές ευκαιρίες, ελλείψει σύγχρονης σιδηροδρομικής σύνδεσης. Χάθηκε το σενάριο οι Ινδοί να φέρουν και το τρένο!

Πάτρα Η σιδηροδρομική σύνδεση του νότιου λιμένα παραμένει σε εκκρεμότητα

Εκτός σχεδίων για την προώθηση του Διεθνούς Οικονομικού Διαδρόμου IMEC, που επιδιώκει να καταστήσει την Ελλάδα «είσοδο» της Ινδίας στην Ευρώπη, φαίνεται πως μένει το νότιο Λιμάνι της Πάτρας, έναντι των ανταγωνιστών του.

Το σχέδιο IMEC, παρά την εμπόλεμη κατάσταση στη Μέση Ανατολή, έχει λάβει την έγκριση των ΗΠΑ, με ρητή αναφορά του προέδρου Μπάιντεν στην Ελλάδα, ως πύλη της Ινδίας στην ΕΕ και προηγούμενους σταθμούς το Ισραήλ, την Ιορδανία, τη Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Στις 23 Φεβρουαρίου, στην επιχειρηματική αποστολή που είχε διοργανώσει η Ελληνική Κυβέρνηση στην Ινδία, ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ Δ. Πολίτης παρουσίασε 12 υποδομές του Δημοσίου ως ώριμες για κοινές επενδύσεις, μεταξύ των οποίων ήταν και το Ν. Λιμάνι της Πάτρας.

Η παρουσίαση είχε γίνει δεκτή με θετικό τρόπο στα Ινδικά ΜΜΕ, ωστόσο, σε αφιέρωμα που έκαναν «Τα Νέα», στον οικονομικό διάδρομο IMEC, ως υποψήφιοι «κρίκοι» του, αναφέρονται τα Λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης. Η εξαίρεση της Πάτρας από την οικονομική αλυσίδα του IMEC, αποτελεί σίγουρα μια δυσάρεστη εξέλιξη, που δείχνει τη μεγάλη υστέρηση της πόλης να ακολουθήσει τις αναπτυξιακές ευκαιρίες, που παρουσιάζονται στον ορίζοντα.

Η εξέλιξη αυτή δεν θα πρέπει να θεωρείται αποκομμένη από την υπόθεση της μη σιδηροδρομικής σύνδεσης του Ν. Λιμανιού της πόλης.

Ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πατρών (ΟΛΠΑ) Παναγιώτης Αναστασόπουλος, όταν ρωτήθηκε, σχετικά, από την «Πελοπόννησο» προπέβη σε ένα λιτό όσο και αιχμηρό σχόλιο που τα λέει όλα.«Οσο η δημοτική αρχή αιθεροβατεί για το θέμα του τρένου, έτσι θα είναι»!

Το σχέδιο υπογειοποίησης της νέας γραμμής του Ελληνικού Σιδηρόδρομου ξέμεινε από πόρους, τον περασμένο Ιούλιο, καθώς δεν εγκρίθηκε το αίτημα χρηματοδότησης από τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα, τουλάχιστον σε αυτή τη φάση, με ποσό 370 εκατ. ευρώ, από τα 477 που απαιτούνται συνολικά.

Μετά από αυτή την εξέλιξη, τα Ινδικά κεφάλαια ξεπρόβαλαν στον ορίζοντα ως μια ευκαιρία.

Η αναφορά της «Π» σε σενάριο εναλλακτικής σύνδεσης της Σιδηροδρομικής Γραμμής με το Ν. Λιμάνι μέσω της Μεγάλης Περιμετρικής και των Παραγλαύκειων Οδών δεν ήταν τυχαία, καθώς λάμβανε υπόψη το ενδιαφέρον των Ινδών, που θα μπορούσε να συνδυαστεί και με την ανάληψη κατασκευής της.

Σε παρατήρηση, που μεταφέρθηκε, σχετικώς στην «Π», επισημαίνεται: «Τα λιμάνια, τα οποία προτάθηκαν από το Μαξίμου στους Ινδούς, είναι ο Πειραιάς (Κινέζοι), η Θεσσαλονίκη (Ρώσοι;) ή η Αλεξανδρούπολη (Αμερικάνοι). Καταδικάζουν τον Δυτικό Αξονα σε μαρασμό για τις επόμενες δεκαετίες. Οι Ινδοί μπορούν να φέρουν και το τρένο στο Λιμάνι. Τα προϊόντα θα μεταφέρονται με τρένο στην Ανατολική Ευρώπη και με πλοία προς Κεντρική και Δυτική, μέσω Ιταλίας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μέση Ανατολή: Επικοινωνία Μπάιντεν – Νετανιάχου, αναβολή επίσκεψης του Ισραηλινού υπ. Αμυνας στις ΗΠΑ

Φονικό στην Εύβοια: 35χρονος σκότωσε τον θείο του για λεφτά! ΒΙΝΤΕΟ

Αναρτήθηκαν τα Πόθεν Έσχες των πέντε υποψήφιων για την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ 

Καιρός: Συνεχίζεται το «καλοκαίρι», πότε αναμένεται μεταβολή, η πρόγνωση μέχρι την Κυριακή 12/10

Πάτρα: Συνελήφθη 17χρονος, μήνυση από Διευθύντρια Λυκείου

Πάτρα – Αγιος Βασίλειος: Τροχαίο με εγκατάλειψη – Χτυπημένος ανήλικος φώναζε βοήθεια – Τι ζητά ο πατέρας μέσω της «Π» ΦΩΤΟ

Πάτρα: «Γολγοθάς» για τον τραυματία δασοκομάντο, ποια είναι η κατάσταση της υγείας του ΒΙΝΤΕΟ

Μίμης Πλέσσας στην «Π»: «Ενα μεγάλο ευχαριστώ σε αυτούς που με πολέμησαν…», σήμερα η κηδεία του