Η οικονομική τεχνολογία αλλάζει τη ζωή μας
Στη σημερινή εποχή που ζούμε, μία επιχείρηση είναι τόσο καλή όσο η τεχνολογία που διαθέτει. Από την εμπειρία χρήσης έως την εξυπηρέτηση πελατών και από την αποτελεσματικότητα έως την ασφάλεια, καμία εταιρία δεν μπορεί να υποβαθμίσει την ανάγκη για κορυφαίες τεχνολογικές προσθήκες στο προϊόν ή στις υπηρεσίες της. Σε έναν κόσμο όπου τα πάντα τρέχουν με ιλιγγιώδεις ταχύτητες, δεν είναι πολλοί εκείνοι οι τομείς που δεν έχουν ανάγκη από τεχνολογική υποστήριξη.
Σίγουρα, ένας τέτοιος τομέας δεν είναι ο χρηματοπιστωτικός. Η βιομηχανία της οικονομίας αποτελεί μία κατηγορία της καθημερινότητάς μας που χρειάζεται ταχύτητα, καινοτομίες, διαφάνεια και ασφάλεια. Στοιχεία που η τεχνολογία μπορεί να προσφέρει στο έπακρο. Δεν είναι, άλλωστε, η πρώτη φορά που όλα αυτά τα στοιχεία – και ακόμη περισσότερα – είναι προαπαιτούμενα για μία βιομηχανία. Μία από τις πρώτες που χρειάστηκαν τη βοήθεια της τεχνολογίας για να αλλάξουν επίπεδο και να γυρίσουν κεφάλαιο, ήταν αυτή της ψυχαγωγίας, με πρώτη εκείνη του πόκερ.
Το πιο πετυχημένο παιχνίδι με τράπουλα του πλανήτη είχε χάσει το δρόμο του στα τέλη του προηγούμενου αιώνα. Εμφανίστηκε στις ΗΠΑ στο πρώτο τέταρτο του 1800 και έγινε το αγαπημένο παιχνίδι των Αμερικανών. Μέσα σε έναν αιώνα, το πόκερ έγινε η κυρίαρχη ψυχαγωγία στα καζίνο της χώρας, ενώ στο πρώτο μισό του 1900 κατάφερε να μπει σε όλα τα καζίνο του κόσμου. Το πρόβλημα ήταν ότι για να παίξει κάποιος πόκερ, χρειαζόταν φυσική παρουσία, κάτι που περιόριζε τον αριθμό των ανθρώπων που μπορούσαν να ξεδιπλώσουν το ταλέντο τους.
Στην αλλαγή της χιλιετίας, όμως, η βιομηχανία του πόκερ βρήκε τη λύση για να αλλάξει εντελώς το status του και να προσελκύσει εκατομμύρια λάτρεις του παιχνιδιού, όταν αντιλήφθηκε πως το μέλλον βρίσκεται στον ψηφιακό κόσμο. Η μετάβαση έγινε χάρη στις εξειδικευμένες online εφαρμογές, όπως αυτή της PokerStars, που δημιουργήθηκαν για φορητές συσκευές και κινητά τηλέφωνα. Έτσι, οι παίκτες απέκτησαν τη δυνατότητα να δείξουν τις ικανότητές τους, απ’ όπου κι αν βρίσκονται, όποια ώρα θέλουν, ενώ η τεχνολογία έδωσε χείρα βοηθείας σε πολλούς ακόμη τομείς.
Κάτι ανάλογο συνέβη και με την οικονομία, καθώς εξαιτίας του φυσικού χρήματος ήταν αδύνατη οποιαδήποτε οικονομική συναλλαγή χωρίς να είναι παρόντες όσοι συνδιαλλάσσονται. Η τεχνολογία έδωσε όμως τη λύση και σε αυτή την περίπτωση, με ψηφιακές λύσεις μέσα από online πλατφόρμες, υπηρεσίες που αφήνουν τους πελάτες απόλυτα ευχαριστημένους και χωρίς αμφιβολίες για την ασφάλεια τόσο των δεδομένων όσο και της επένδυσής τους, στόχους που επιτυγχάνονται χάρη στην ταχύτατη ανάλυση δεδομένων και αυτοματισμούς που επιτρέπουν στα οικονομικά επιτελεία να ασχολούνται με τα σημαντικά θέματα, αντί για καθημερινές εργασίες ρουτίνας.
Ένας από τους σημαντικότερους τρόπους με τους οποίους η τεχνολογία άλλαξε τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες είναι η αποτελεσματική διαχείριση δεδομένων. Τα οικονομικά στοιχεία είναι πολλά και δύσκολο να αναλυθούν, ειδικά όταν υπάρχει πίεση χρόνου για επενδύσεις. Με την τεχνολογία, τα δεδομένα αυτά ταξινομούνται και κατηγοριοποιούνται πολύ εύκολα, ενώ οι αλγόριθμοι της τεχνητής νοημοσύνης φροντίζουν για την έγκαιρη ανάλυση, που προσφέρει πλεονέκτημα σε κάθε επενδυτή.
Οι πελάτες, πλέον, δεν είναι αναγκαίο να επισκέπτονται φυσικά καταστήματα τραπεζών για να ελέγχουν τις κινήσεις τους, αλλά εξ’ αποστάσεως μπορούν να πραγματοποιήσουν απλές κινήσεις όπως τον έλεγχο του λογαριασμού τους, έως πιο πολύπλοκες όπως τη διαχείριση μισθοδοσίας μίας επιχείρησης. Μία τέτοια πολύπλοκη δραστηριότητα μπορεί να στηριχθεί στις αυτοματοποιημένες συναλλαγές, προκειμένου να μη χάνεται χρόνος και να μην επιτρέπεται το παραμικρό λάθος που οφείλεται σε αβλεψία του ανθρώπινου παράγοντα. Με αυτόν τον τρόπο, όλες οι δραστηριότητες γίνονται γρήγορα και απλά.
Τα κινητά τηλέφωνα παίζουν και σε αυτή τη βιομηχανία έναν πολύ σημαντικό ρόλο, καθώς χάρη σε αυτά είναι εφικτό να γίνονται ανέπαφες συναλλαγές, μεταφορές κεφαλαίων εξ’ αποστάσεως, ακόμη και συναλλαγές με κρυπτονομίσματα, τα οποία έχουν μπει στο παιχνίδι της οικονομίας εδώ και περίπου 10 χρόνια.
Παράλληλα, οι επενδυτές μπορούν να έχουν εμπιστοσύνη ότι οι υπηρεσίες εξυπηρέτησης του οργανισμού με τον οποίο συνεργάζονται, θα τους εξυπηρετήσουν άμεσα. Οι φιλικές προς αυτούς εφαρμογές κινητών διαθέτουν πια ψηφιακούς βοηθούς για το πρώτο επίπεδο εξυπηρέτησης και δεκάδες εργαλεία που τους βοηθούν με τις ανάγκες τους. Όλα αυτά δίνουν ένα ακόμη πλεονέκτημα στους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, καθώς η εύκολη διαχείριση και η εξυπηρέτηση του πελατολογίου βοηθάει την εδραίωσή τους στην αγορά. Με αυτόν τον τρόπο, το όνομα του οργανισμού δυναμώνει και εμπνέει περισσότερη ασφάλεια σε όλους.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News