Έρευνα: Οι Ευρωπαίοι προβλέπουν συχνότερα ταξίδια το 2025, αύξηση των ταξιδιωτικών δαπανών

Νέα έρευνα της Accor αναδεικνύει τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που προκύπτουν από τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του τουρισμού στην Ευρώπη.

Ακρόπολη

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι Ευρωπαίοι αναμένουν να ταξιδεύουν συχνότερα και να ξοδεύουν μεγαλύτερα ποσά για τα ταξίδια τους το 2025.

Αναλυτικά, το 53% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών προβλέπουν ότι θα αυξήσουν τις δαπάνες τους σε ταξίδια το 2025 σε σύγκριση με το 2024, ενώ μόλις το 10% εκτιμά ότι θα μειώσουν τον προϋπολογισμό τους. Σημαντική αισιοδοξία παρατηρείται στους Πολωνούς, καθώς το 65% προβλέπει αύξηση των ταξιδιωτικών δαπανών τους, ενώ και οι Γερμανοί και οι Ισπανοί ακολουθούν με 62% και 55% αντίστοιχα.

Η έρευνα, η οποία περιλάμβανε 8.000 συμμετέχοντες από επτά ευρωπαϊκές χώρες, καταγράφει επίσης αύξηση στον όγκο των ταξιδιών που προγραμματίζουν οι Ευρωπαίοι για το 2025. Το 88% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι αναμένει να κάνει τουλάχιστον ένα υπερατλαντικό ταξίδι αναψυχής τον επόμενο χρόνο, ενώ παρατηρείται αύξηση και στις διεθνείς και εγχώριες επαγγελματικές μετακινήσεις.

Παρά την αισιοδοξία των Ευρωπαίων, η έρευνα επισημαίνει την ανάγκη για βιώσιμη ανάπτυξη του τουριστικού κλάδου. Η κλιματική αλλαγή και οι βιώσιμες επιλογές είναι σημαντικές για το 73% των ταξιδιωτών, ποσοστό που έχει αυξηθεί από το 71% στην προηγούμενη έρευνα. Στην Ιταλία και τη Γερμανία, οι ταξιδιώτες δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση σε «πράσινες» επιλογές, με το 81% να θεωρεί την αειφορία σημαντική.

Αξιοσημείωτο είναι ότι το 20% των Ευρωπαίων δηλώνει ότι θα αποφεύγει προορισμούς που πλήττονται από ακραία καιρικά φαινόμενα, ενώ πολλοί επιλέγουν πιο βιώσιμες συνήθειες, όπως η χρήση επαναχρησιμοποιούμενων μπουκαλιών και η προτίμηση τοπικών προϊόντων στα εστιατόρια.

Επιπλέον, η έρευνα αποκαλύπτει ότι τα προβλήματα του υπερτουρισμού επηρεάζουν τις επιλογές των ταξιδιωτών. Το 90% των συμμετεχόντων δηλώνει ότι η αυξημένη τουριστική κίνηση θα επηρεάσει τις ταξιδιωτικές τους επιλογές το 2025, με το 31% να σκοπεύει να αποφεύγει την αιχμή της τουριστικής περιόδου για να αποφύγει τον συνωστισμό.

Όσον αφορά τις τιμές, το κόστος παραμένει το μεγαλύτερο εμπόδιο για τους καταναλωτές, με το 46% των ταξιδιωτών να δηλώνει ότι η μείωση των τιμών για βιώσιμες επιλογές θα τους παρακινούσε να κάνουν πιο περιβαλλοντικά υπεύθυνες επιλογές.

Οι ταξιδιώτες δείχνουν επίσης αυξημένο ενδιαφέρον για τα λεγόμενα «workations», όπου συνδυάζονται επαγγελματικά και ψυχαγωγικά ταξίδια. Η έρευνα δείχνει αύξηση στις προσδοκίες για τέτοιου είδους ταξίδια, με το 25% των Ευρωπαίων να αναμένει να κάνει τουλάχιστον ένα workation στο εξωτερικό το 2025, σε σχέση με το 19% πέρυσι.

Αν και η προθυμία για ταξίδια παραμένει υψηλή, το αυξανόμενο κόστος ζωής έχει οδηγήσει πολλούς Ευρωπαίους να λάβουν μέτρα εξοικονόμησης, όπως η αποφυγή ταξιδιών στην υψηλή περίοδο ή η επιλογή πιο οικονομικών καταλυμάτων και προορισμών.

Η έρευνα δείχνει επίσης μια στροφή των Ευρωπαίων προς εξωευρωπαϊκούς προορισμούς, με αυξημένο ενδιαφέρον για ταξίδια στην Ασία, τη Βόρεια και Κεντρική Αμερική και την Αφρική, ενώ μειώνεται το ενδιαφέρον για ταξίδια εντός Ευρώπης.

Ο τουριστικός κλάδος φαίνεται να προετοιμάζεται για μια νέα εποχή, όπου οι ταξιδιώτες είναι έτοιμοι να ξοδέψουν περισσότερα, αλλά παράλληλα επιθυμούν να λαμβάνονται υπόψη οι περιβαλλοντικές τους ανησυχίες.