Το παλιό λιμάνι της Πάτρας σε τροχιά μεταμόρφωσης – Σειρά η μαρίνα μετά την κρουαζιέρα

Ο ΟΛΠΑ περιμένει την έγκριση της χρηματοδότησης για να προχωρήσει άμεσα στην προκήρυξη διαγωνισμού για την κατασκευή του έργου, προσπερνώντας τις αντιδράσεις της δημοτικής αρχής.

λιμάνι

Με ταχύ ρυθμό ακολουθούν η μία μετά την άλλη, οι εξελίξεις στο λιμάνι της Πάτρας. Επειτα από την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του ΤΑΙΠΕΔ, για την ανάθεση της υπηρεσίας της κρουαζιέρας σε ιδιώτες επενδυτές στο παλιό λιμάνι της Πάτρας, σειρά παίρνει το σχέδιο του ΟΛΠΑ για τη μαρίνα mega yacht.

Κομβικό σημείο για τη δρομολόγηση του έργου, αποτελεί η δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, του master plan του ΟΛΠΑ, το οποίο αυτή την στιγμή καθαρογράφεται και είναι θέμα ημερών η ολοκλήρωση της τυπικής διαδικασίας, σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού, Παναγιώτη Αναστασόπουλο.

Από τη στιγμή που θα ολοκληρωθεί η φάση της δημοσίευσης, ο ΟΛΠΑ περιμένει να πάρει έγκριση χρηματοδότησης 12,5 εκατ. ευρώ για την κατασκευή της μαρίνας και αμέσως μετά θα δημοσιεύσει την διακήρυξη του διαγωνισμού.

Η διαχείριση είναι σε επόμενη φάση και θα ανατεθεί σε ιδιώτη επενδυτή που διαθέτει την κατάλληλη τεχνογνωσία, όπως έχει γίνει και με τις άλλες μεγάλες τουριστικές μαρίνες της χώρας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η μαρίνα θα δέχεται σκάφη άνω των 12 μέτρων μέχρι την κατηγορία των mega yacht που απαιτούν εξειδικευμένες υποδομές και υπηρεσίες. Ωστόσο, ο επενδυτής που θα κληθεί να αναλάβει την διαχείριση της υποδομής, θα μπορεί να προσθέσει και άλλες για την εξυπηρέτηση των σκαφών.

«Η Πάτρα ως μαρίνα mega yacht θεωρείται διαμάντι, γιατί έχει έτοιμες λιμενικές υποδομές και επιπλέον, βρίσκεται σε κομβική θέση. Τα βάθη της λιμενολεκάκης από Αγίου Νικολάου μέχρι Αστιγγος, ο κυματοθραύστης είναι τεράστια περιουσιακά στοιχεία τα οποία πρέπει να αξιοποιηθούν από τον ΟΛΠΑ για λιμενικές υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας. Γιατί είναι επενδύσεις που είχαν γίνει στο παρελθόν και με μια μονοδιάσταση αξιοποίηση του θαλασσίου μετώπου, απλά απαξιώνονται» τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ Παναγιώτης Αναστασόπουλος.
Ολο αυτό το σχέδιο, σε συνδυασμό με την κρουαζιέρα, εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει 1.500 νέες θέσεις εργασίας οι οποίες θα καλυφθούν από Πατρινούς, και μάλιστα για όλες τις ημέρες του χρόνου. Γιατί παράλληλα με τη μαρίνα mega yacht, θα κατασκευαστεί και η υποδομή dry berth.

Πρόκειται για ένα «πάρκινγκ» φύλαξης και συντήρησης σκαφών αναψυχής που προβλέπεται να διαμορφωθεί στον Νότιο Λιμένα. Η νέα αυτή εγκατάσταση, σε συνδυασμό με την κατασκευή, στο κέντρο της Πάτρας, της «Patradise Yacht Marina» όπως θα ονομάζεται η νέα λιμενική υποδομή, συνολικής χωρητικότητας 212 μεσαίου και μεγάλου μεγέθους yachts, αναβαθμίζει το τουριστικό προϊόν της Πάτρας και εδραιώνει τη θέση της ως προορισμό υψηλού επιπέδου.

«Ξεκινάμε διαδικασίες υλοποίησης της κρουαζιέρας, σύμφωνα με ευρωπαϊκά πρότυπα, ενώ παράλληλα επενδύουμε στον Σταθμό Κανελλόπουλου, αναβαθμίζοντας τις υποδομές για να προσφέρουμε υψηλής ποιότητας υπηρεσίες στους επισκέπτες μας.

Το λιμάνι της Πάτρας βρίσκεται σε τροχιά μεταμόρφωσης. Με στοχευμένες επενδύσεις στον πράσινο μετασχηματισμό, τη βελτίωση της λειτουργικότητας και την τουριστική αναβάθμιση, καθιστούμε το λιμάνι μας σημείο αναφοράς για την Ελλάδα και τη Μεσόγειο. Η μετάβαση αυτή δεν είναι απλώς αναγκαία. Είναι ο δρόμος που οδηγεί σε ένα βιώσιμο, καινοτόμο και ευημερούν μέλλον» τόνισε ο κ. Αναστασόπουλος.

«Κόπηκαν» οι προτάσεις Μεσολογγίου και Αστακού

λιμάνι

Μεγάλες μαρίνες όπως αυτή στο μικτό τουριστικό «στρατηγικό» project της Κρήτης Elounda Hills ή στην Κέρκυρα στο project που προωθεί η Lamda Development αλλά και μικρότερες στο Μεγανήσι ή τη Σκύρο περιλαμβάνονται στις αποφάσεις του υπουργείου Τουρισμού για τα επενδυτικά σχέδια που λαμβάνουν το «πράσινο» φως στο πλαίσιο των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης.

Από την άλλη πλευρά, ουκ ολίγα επενδυτικά σχέδια ανά την Ελλάδα έλαβαν απορριπτικές αποφάσεις στο πλαίσιο της Δράσης «Τουριστική Ανάπτυξη» του υπουργείου Τουρισμού που συνδέεται με το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Οσον αφορά τις απορριπτικές αποφάσεις μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται το επενδυτικό σχέδιο για την αναβάθμιση της μαρίνας Μεσολογγίου με το σκεπτικό, μεταξύ άλλων, ότι ο έλεγχος πληρότητας της αίτησης ενίσχυσης δεν ολοκληρώθηκε επιτυχώς για το φορέα.

Eπίσης, απορρίφθηκε η αίτηση ενίσχυσης του επενδυτικού σχεδίου για την αναβάθμιση του τουριστικού καταφυγίου Aστακού σε «έξυπνη», «πράσινη» και «αναπτυξιακή» υποδομή με επιλέξιμο προϋπολογισμό ύψους 1,5 εκατ. ευρώ και δικαιούχο το «Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ξηρομέρου».

Στο σκεπτικό της απόφασης αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι ο έλεγχος πληρότητας της αίτησης ενίσχυσης δεν ολοκληρώθηκε επιτυχώς για τον φορέα του επενδυτικού σχεδίου καθώς δεν υποβλήθηκε σχετική απόφαση του αρμόδιου συλλογικού οργάνου για την εξασφάλιση των επιπλέον χρηματικών πόρων.

Η διοίκηση της Μαρίνας Μεσολογγίου ΑΕ, μετά την έκδοση της απόφασης, ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει άμεσα και τεκμηριωμένα στην υποβολή ενδικοφανούς προσφυγής, όπως προβλέπεται από το άρθρο 25 του Ν. 2690/1999. Παράλληλα, τονίζει ότι η εν λόγω ενίσχυση για την ανάπτυξη της Μαρίνας αφορά αποκλειστικά στη ρευστότητα των ιδιωτών επενδυτών – μετόχων της εταιρείας. Σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζει και δεν συνδέεται με τα έργα ολοκλήρωσης της Μαρίνας, τα οποία συνεχίζονται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα αμιγώς με ίδια κεφάλαια των Μετόχων σε συνέχεια της ολοκλήρωσης της αύξησης του Μετοχικού Κεφαλαίου ποσού 1.480.000 ευρώ τα οποία περιλαμβάνουν:

@ Κατασκευή 520 μέτρων νέων πλωτών προβλητών (σταδιακές παραλαβές μέχρι τέλος Ιουνίου).
@ Εξυγίανση χερσαίου χώρου 250×80 μέτρων (έχει σχεδόν ολοκληρωθεί).
@ Εγκατάσταση 90 pillars τελευταίας τεχνολογίας για παροχές ρεύματος και νερού (παραλαβή Απρίλιο 2025).
@ Απόκτηση τρέιλερ 60 τόνων και τράκτορα (παραλαβή εντός Φεβρουαρίου).
@ Επέκταση/κατασκευή κρηπιδώματος μήκους 250 μέτρων και γλίστρας (ολοκλήρωση τέλος Ιουνίου).
@ Διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου με φιλικά προς το περιβάλλον υλικά (σταδιακή ολοκλήρωση έως Μάιο 2025).

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κακοκαιρία: Που έχει διακοπεί η κυκλοφορία στην Αχαΐα, που χρειάζονται αντιολισθητικές αλυσίδες, απαγορεύσεις στη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου

Κανονικά τα δρομολόγια στο πορθμείο Ρίου – Αντιρρίου

Πάτρα: Παράσυρση αυτοκινήτου από τον Προαστιακό, το έσυρε για 20 μέτρα! ΦΩΤΟ

Αυτοκίνητο σε γκρεμό στην Ορεινή Ναυπακτία, επιχείρηση της Πυροσβεστικής

Πατρινό Καρναβάλι 2025: Τι θα δούμε στις εκδηλώσεις της έναρξης ΦΩΤΟ

Η Ελένη Μπάδα βάζει το στέμμα της Βασίλισσας του Πατρινού Καρναβαλιού 2025