Πάτρα: Τα 6 φανάρια της μεγάλης υπομονής – «Ασφυξία» για τους οδηγούς

Οι πιο προβληματικές περιπτώσεις στην Πάτρα, φαίνεται πως είναι αυτή της Παπαδιαμαντοπούλου στα Ταμπάχανα, αλλά και η διασταύρωση της Ελευθερίου Βενιζέλου με την Γεωργίου Παπανδρέου.

Πάτρα

«Σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να αφήσουμε να συνεχίζεται αυτό το χάος στην πόλη» τονίζει ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας Βασίλης Αϊβαλής, σχολιάζοντας στην «Πελοπόννησος» την πρόταση του φορέα, για την κατασκευή έξι κυκλικών κόμβων σε διασταυρώσεις της Πάτρας, όπου καθημερινά επικρατεί κυκλοφοριακή ασφυξία.

Τα έξι σημεία στα οποία προτείνεται η διερεύνηση κατασκευής Κυκλικών Κόμβων είναι τα εξής:
> Παπαδιαμαντοπούλου & τέλος Μικρής Περιμετρικής Πατρών (Ταμπάχανα)
> Ελευθερίου Βενιζέλου & Πατρών Κλάους
> Ελ. Βενιζέλου & Γ. Παπανδρέου
> Καλαβρύτων & Γ. Παπανδρέου
> Πανεπιστημίου & Διοδώρου (Τόφαλος)
> Αθηνών & Αγ. Γεωργίου (Αγ. Γεώργιος Ρίου)

Πάτρα
Η πιο προβληματική περίπτωση, φαίνεται πως είναι αυτή της Παπαδιαμαντοπούλου στα Ταμπάχανα, αλλά και η διασταύρωση της Ελευθερίου Βενιζέλου με την Γεωργίου Παπανδρέου. Και στις δύο περιπτώσεις, η αναμονή των αυτοκινήτων μέχρι να περάσουν τα φανάρια, φτάνει ή και ξεπερνά το ένα τέταρτο της ώρας.

H ΠΡΟΤΑΣΗ

Η πρόταση του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας, σε αυτή την φάση έχει διερευνητικό χαρακτήρα, όπως είπε ο Βασίλης Αϊβαλής και η δημιουργία τέτοιων κόμβων σε καίρια σημεία της Πάτρας, θα μειώσει την ταλαιπωρία των πολιτών και τους κινδύνους που προκύπτουν από ισόπεδες διασταυρώσεις και θα αποσυμφορήσει το αστικό οδικό δίκτυο, περιορίζοντας παράλληλα τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

ΑΠΟΣΥΜΦΟΡΗΣΗ

Ιδιαίτερα οξύ είναι το πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης, στην διασταύρωση της Ελ. Βενιζέλου & Γ. Παπανδρέου. Οι οδηγοί που κινούνται επί της Παπανδρέου, αναγκάζονται να υπομένουν αναμονή μέχρι και 15 – 20 λεπτά μέχρι να την διασχίσουν, καθώς η ουρά των αυτοκινήτων εκτείνεται σε μήκος εκατοντάδων μέτρων.

Η ΛΥΣΗ

Λύση σε αυτό το πρόβλημα θα μπορούσε να δώσει μια ρύθμιση κυκλικού κόμβου, όπου η κυκλοφορία δεν διακόπτεται, ενώ η ροή των οχημάτων είναι με χαμηλή ταχύτητα, αλλά σταθερή με αποτέλεσμα να μην συσσωρεύονται οχήματα σε αναμονή.

ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία άλλων χωρών, προκύπτει ότι με την ύπαρξη κυκλικών κόμβων επιτυγχάνεται μείωση σοβαρού αριθμού δυστυχημάτων μέχρι 90%, τραυματισμού μέχρι 75%, αύξηση κυκλοφοριακής ικανότητας από 30 έως 50%. Κατά συνέπεια, η διερεύνηση της δυνατότητας κατασκευής κυκλικών κόμβων στις παραπάνω διασταυρώσεις, είναι ανάγκη να επισπευσθεί.

Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ

Προφανώς υπάρχουν και άλλοι τρόπο διευθέτησης της κυκλοφορίας στις διασταυρώσεις, όπως οι «έξυπνοι» σηματοδότες πρόσθεσε ο κ. Αϊβαλής, όμως είναι δαπανηροί, καθώς έχουν μεγάλο κόστος απόκτησης και συντήρησης.