Σπίρτζης για σύμβαση 717: «Αν είχε υλοποιηθεί όπως ήταν, δεν θα είχαμε νέο σύστημα τηλεδιοίκησης»

Ο πρώην υπουργός Μεταφορών μιλά για τις καθυστερήσεις στη σύμβαση 717 και επιρρίπτει ευθύνες στη ΝΔ για την υπόθεση των Τεμπών.

Σπίρτζης

Ο Χρήστος Σπίρτζης αναφέρθηκε στη σύμβαση 717 και τις καθυστερήσεις στην εγκατάσταση του νέου συστήματος τηλεδιοίκησης, τονίζοντας ότι η σύμβαση που βρέθηκε δεν θα εξασφάλιζε τη λειτουργία του συστήματος.

«Αν είχε τελειώσει η 717 όπως τη βρήκαμε, δεν θα είχαμε σύστημα τηλεδιοίκησης. Και αυτός ήταν ο λόγος της καθυστέρησης. Δεν υπάρχει λογική να έχουν γίνει έργα 1 δισ. ευρώ για τον σιδηρόδρομο και να μη γίνεται ένα έργο 40 εκατ. ευρώ», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Η ΝΔ προσπάθησε να διαχύσει τις ευθύνες»

Ο πρώην υπουργός κατηγόρησε τη ΝΔ ότι άνοιξε το θέμα της σύμβασης 717 για να διαχύσει τις ευθύνες, επισημαίνοντας ότι υπάρχουν ατομικές και προσωπικές ευθύνες.

«Ήταν λάθος η σύμβαση και δεν το λέω εγώ, το λένε οι αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου και οι εισαγγελείς. Η ΕΡΓΟΣΕ το 2016 είχε δύο επιλογές: να διαλύσει τη σύμβαση, πράγμα που θα σήμαινε επιστροφή ευρωπαϊκών χρημάτων και καθυστέρηση, ή να προχωρήσει σε τροποποιήσεις για να καλύψει ελλείψεις σε υλικά και συστήματα ασφαλείας», εξήγησε.

Στη συνέχεια, ανέφερε ότι η κυβέρνηση της ΝΔ δεν υπέγραψε τη συμπληρωματική σύμβαση το 2019, ενώ είχε τις εγκρίσεις, αλλά το έκανε δύο χρόνια αργότερα.

«Το 2019 μπορούσε να υπογραφεί η σύμβαση και σε 14 μήνες να ολοκληρωθεί η τηλεδιοίκηση»
Ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι το παλιό σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργούσε έως το 2019 και πως αν δεν είχε δοθεί παράταση το 2016, τα χρήματα θα είχαν επιστραφεί. Παράλληλα, επεσήμανε πως η Ευρωπαία εισαγγελέας δεν έκανε επαρκή έρευνα, αλλά αυτό δεν αναιρεί την ανάγκη διερεύνησης ευθυνών στη Βουλή.

Αναφερόμενος στη ΝΔ και τη διοίκηση του Κώστα Καραμανλή, σημείωσε ότι «το 2019 μπορούσε να υπογραφεί η προγραμματική σύμβαση και σε 14 μήνες να έχει ολοκληρωθεί η τηλεδιοίκηση».

«Δεν έγινε δυστύχημα τα προηγούμενα χρόνια λόγω ασφαλιστικών δικλείδων»

Ο πρώην υπουργός υποστήριξε ότι τα προηγούμενα χρόνια δεν σημειώθηκαν μεγάλα σιδηροδρομικά δυστυχήματα χάρη στις ασφαλιστικές δικλείδες, όπως η τηλεδιοίκηση και η παρουσία έμπειρου σταθμάρχη που επέβλεπε μεγάλο μέρος του δικτύου.

«Αν δύο τρένα είχαν μπει στην ίδια γραμμή, θα το είχε δει», είπε χαρακτηριστικά, αφήνοντας σαφείς αιχμές για την κατάσταση που επικρατούσε στο δίκτυο την περίοδο του δυστυχήματος των Τεμπών.