Σε πορεία μετωπικής σύγκρουσης: Ο Δήμος Πατρών διεκδικεί τη χερσαία ζώνη από Αγίου Νικολάου έως και Θεσσαλονίκης

Πηγές του Υπερταμείου, βλέποντας την ανυποχώρητη στάση της δημοτικής αρχής της Πάτρας και όσο πλησιάζει η καταληκτική ημερομηνία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για την υποπαραχώρηση της κρουαζιέρας και τον διαγωνισμό του ΟΛΠΑ για τη μαρίνα mega yacht, προσπαθούν να ξεκαθαρίσουν τι θα γίνει το νότιο λιμάνι

Δήμος Πατρών

Σε προσπάθεια επηρεασμού της κοινής γνώμης, αποδίδει ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης, την παρέμβαση που έκαναν κύκλοι προσκείμενοι στο Υπερταμείο, οι οποίοι επιχειρούν να αποδημήσουν το αφήγημα της δημοτικής αρχής για το νότιο λιμάνι και την πολεμική κατά της κρουαζιέρας και της μαρίνας του ΟΛΠΑ.

«Προσπαθούν να επηρεάζουν τον πατραϊκό λαό να αποδεχθεί, να παραιτηθεί από την ιδιοκτησία του και την αυλή του, προκειμένου να προχωρήσουν τα επιχειρηματικά συμφέροντα του Υπερταμείου» είπε στην «Π» ο Κώστας Πελετίδης, σε μια χειμαρρώδη συνέντευξη, η οποία θα δημοσιευθεί στο σύνολό της, στο φύλλο της «ΠτΔ» τη Δευτέρα 10 Μαρτίου.

Πηγές του Υπερταμείου, βλέποντας την ανυποχώρητη στάση της δημοτικής αρχής της Πάτρας και όσο πλησιάζει η καταληκτική ημερομηνία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για την υποπαραχώρηση της κρουαζιέρας και τον διαγωνισμό του ΟΛΠΑ για τη μαρίνα mega yacht, προσπαθούν να ξεκαθαρίσουν τι θα γίνει το νότιο λιμάνι της Πάτρας:

Με τη δημιουργία της Patradise Mega Yacht Marina, το παλιό λιμάνι όχι μόνο δεν θα «ιδιωτικοποιηθεί», αλλά αντιθέτως θα ανοίξει στους κατοίκους και τους επισκέπτες, καθώς θα παύσει να ισχύει ο Κανονισμός Ασφαλείας ISPS, o οποίος απαγορεύει, σήμερα, την ανεξέλεγκτη πρόσβαση.

Η Mega Yacht Marina θα φέρει οριζόντια ανάπτυξη, όχι μόνο σε εκείνους, που θα απασχοληθούν σε αυτή, αλλά και σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις της πόλης σε εφοδιαστικό επίπεδο, στην εστίαση και το εμπόριο.

Ο Δήμος έχει καθυστερήσει με την ανάπλαση και αυτό θα μπορούσε να ενεργοποιήσει τη ρήτρα επιστροφής της παραχωρηθείσας έκτασης με απόφαση του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Η ανάπτυξη σύγχρονων υποδομών (μαρίνα και τερματικός σταθμός κρουαζιέρας) κοντά στο κέντρο της πόλης θα έχει σημαντικά πολλαπλασιαστικά οφέλη για την περιφερειακή ανάπτυξη και την τοπική κοινωνία.

 

Από περιβαλλοντικής απόψεως, τηρούνται αυστηρές προδιαγραφές δεδομένου ότι για όλες τις δραστηριότητες εντός του λιμένα υπάρχουν εγκεκριμένες μελέτες και Απόφαση Εγκρισης Περιβαλλοντικών Ορων (ΑΕΠΟ) από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
> Κάθε επιβάτης κρουαζιερόπλοιου που αποβιβάζεται στο λιμάνι της Πάτρας θα καταβάλει το αντίστοιχο τέλος, μέρος του οποίου θα αποδίδεται στον Δήμο Πατρέων, ενώ το ενδεχόμενο ένταξης της Πάτρας στο δίκτυο των ομίλων κρουαζιέρας θα προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες απασχόλησης. Τα κρουαζιερόπλοια που θα ελλιμενίζονται στην Πάτρα θα λειτουργούν ως μοχλός οικονομικής ανάπτυξης, αποβιβάζοντας χιλιάδες εν δυνάμει καταναλωτές του τουριστικού προϊόντος της Πάτρας, αλλά και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.
> Μεταφορά της νέας μαρίνας και της κρουαζιέρας στο νότιο λιμάνι δεν μπορεί να γίνει γιατί δεν διαθέτει τις απαραίτητες υποδομές.
Είναι ξεκάθαρο ότι το Υπερταμείο δεν επιθυμεί επ’ ουδενί να αφήσει να αιωρείται ένα συγκρουσιακό κλίμα πάνω από το παλιό λιμάνι, γιατί κάτι τέτοιο λειτουργεί αποτρεπτικά στην προσέλκυση υποψήφιων επενδυτών.
Να σημειωθεί ότι η περίπτωση του λιμανιού της Πάτρας μαζί με αυτή του Κατάκολου είναι από τις τελευταίες υποθέσεις παραχωρήσεων που διαχειρίζεται το Υπερταμείο, μαζί με της Καβάλας, με στόχευση την κρουαζιέρα.
Ακολουθώντας την τακτική του καρότου (ανάπτυξη) και του μαστιγίου (προειδοποίηση απώλειας της παραχώρησης) το Υπερταμείο απαντά σε δύο κατευθύνσεις, έχοντας ωστόσο «άγνοια κινδύνου», καθώς δείχνει να μην αντιλαμβάνεται το πως κινείται η δημοτική αρχή της Πάτρας, η οποία δηλώνει αποφασισμένη να εμποδίσει με κάθε τρόπο τη διαδικασία της παραχώρησης, απειλώντας οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο επενδυτή. Είναι μια τακτική που έχει αποφέρει αποτελέσματα μέχρι σήμερα (σ.σ. για τη δημοτική αρχή), τουλάχιστον στην περίπτωση του «409» πρώην στρατιωτικού νοσοκομείου, όπου ο διαγωνισμός απέβη άκαρπος, καθώς τρεις ενδιαφερόμενοι επενδυτές αποσύρθηκαν την τελευταία στιγμή.

Κώστας Πελετίδης: «Εχθροί όσοι έρχονται για επενδύσεις…»

Ο δήμαρχος μιλώντας στην «Πελοπόννησο» τόνισε πως η χερσαία ζώνη, μεταξύ του Μόλου Αγίου Νικολάου και μέχρι το Θεατράκι – το οποίο χαρακτηρίζεται ως βόρειος λιμένας – έπαψε πλέον να παρέχει λιμενική δραστηριότητα, γιατί δημιουργήθηκε το νέο λιμάνι και πρέπει να αποδοθεί και αυτός στον Δήμο Πατρέων για να υλοποιήσει ελεύθερα τα σχέδια ανάπλασης.

«Εμείς ζητούμε τα αυτονόητα» αναφέρει ο Κώστας Πελετίδης. «Δεν θέλουμε αυτό το κομμάτι να είναι οικόπεδο για κανένα Υπερταμείο και ιδιωτικός χώρος ανάπτυξης επιχειρηματικής δραστηριότητας ή ό,τι άλλο θέλουν. Διότι ανήκει στον πατραϊκό λαό και είναι το οικόπεδό μας, η αυλή μας».

Ο δήμαρχος απαντά και στην προειδοποίηση του Υπερταμείου ότι η καθυστέρηση της ανάπλασης μπορεί να ενεργοποιήσει τη ρήτρα επιστροφής του θαλάσσιου μετώπου στο υπουργείο Οικονομικών. «Το Υπερταμείο είναι το αφεντικό της χώρας μας; Δηλαδή, θα μας κάνει κριτική το Υπερταμείο, τι κάνουμε εμείς στο ιστορικό κέντρο της Πάτρας, που για χρόνια έχουμε ξεκινήσει την προσπάθεια να το αναπλάσουμε και γίνεται σήμερα; Τους έχει πιάσει καημός τους ιδιοκτήτες του Υπερταμείου, δηλαδή τους δανειστές;» τονίζοντας ότι «η υπόθεση είναι καθαρά της Πάτρας».

Ο δήμαρχος χωρίς περιστροφές δήλωσε: «Οσοι σχεδιάζουν να κάνουν επενδύσεις στον χώρο του παλιού λιμανιού έρχονται ως εχθροί της πόλης και μόνο για να ικανοποιήσουν τα ατομικά τους, ιδιοτελή συμφέροντα, ως εκ τούτου θέλουν να καταστρέψουν την πόλη. Ερχόμαστε και τους λέμε ότι δεν θα μας βρουν συνεργάτες σε αυτό που θέλουν να κάνουν, θα μας βρουν απέναντί τους κι όπου μπορούμε θα δημιουργήσουμε ζητήματα μέχρι να ικανοποιηθεί το αίτημα της πόλης μας, αυτός ο χώρος να παραχωρηθεί και να αξιοποιηθεί από την πόλη μας με τα συλλογικά της όργανα».

«Αρα, θα αντιμετωπιστούν ως εχθροί της πόλης;» ήταν το ερώτημα της «Π» για να εισπράξει ως απάντηση: «Σαφέστατα, διότι εχθρική ενέργεια κάνουν, διότι δεν δίνουν σημασία σε μια πόλη 250.000 κατοίκων».

Διαβάστε επίσης

Πάτρα: Άνδρας εντοπίστηκε αιμόφυρτος στον δρόμο, τι εξετάζει η Αστυνομία

Ανασχηματισμός στο προσκήνιο: Οι κινήσεις Μητσοτάκη μετά την ψήφο εμπιστοσύνης

Θρίλερ εν πλω προς Πάτρα: Επιβάτης του “Αριάδνη” έπεσε στη θάλασσα ανοιχτά του Μπάρι, σε εξέλιξη οι έρευνες ΒΙΝΤΕΟ

Εφετείο Πάτρας: «Ποινές ρουτίνας δυσανάλογες του δυστυχήματος»

Εμφύλιος στο Αίγιο για την πλατεία! Πράσινο από την ΕΛΑΣ, αντίδραση της Δημοτικής Αρχής για το άνοιγμα

Μια τελευταία βόλτα, μια ανείπωτη τραγωδία: Το τροχαίο που στέρησε τη ζωή σε τρεις φίλους στη Σπάρτη

Καιρός: Ανοιξιάτικο σκηνικό με θερμοκρασίες που θα φτάσουν τους 20 βαθμούς Κελσίου

Το μοναχικό τέλος του Τζιν Χάκμαν: Μια τραγωδία σιωπής στη σκιά του Χόλιγουντ