Ο δρόμος Πάτρα – Πύργος κοντά στην ολοκλήρωσή του: Νέα πνοή στη Δυτική Ελλάδα, πότε παραδίδονται τα πρώτα τμήματα
Αλλάζουν τα δεδομένα σε μεταφορές, ασφάλεια και τοπική ανάπτυξη

Ο αυτοκινητόδρομος Α5, γνωστός και ως Πάτρα – Πύργος, φτάνει πλέον στην τελική ευθεία της υλοποίησής του, σηματοδοτώντας ένα καθοριστικό βήμα για τις υποδομές στη Δυτική Ελλάδα. Το έργο, συνολικού μήκους 74,8 χιλιομέτρων, θεωρείται κομβικό για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, τη διευκόλυνση της διασύνδεσης και την ενίσχυση της οικονομικής δραστηριότητας στην ευρύτερη περιοχή.
Το έργο περιλαμβάνει 13 χιλιόμετρα αναβάθμισης της υπάρχουσας οδού και 61,5 χιλιόμετρα νέας χάραξης. Η εξέλιξή του κινείται βάσει χρονοδιαγράμματος:
-
Το μεγαλύτερο τμήμα, από τον Αλισσό έως τον Πύργο (65,8 χλμ.), προβλέπεται να παραδοθεί έως τις 31 Ιουλίου 2025.
-
Το υπόλοιπο κομμάτι, από το Μιντιλόγλι έως τον Αλισσό (8,5 χλμ.), αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου του ίδιου έτους.
Η νέα αρτηρία θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μία Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση, καθώς και 8 κόμβους (ανισόπεδους και ημικόμβους). Η σχεδιαστική ταχύτητα φτάνει τα 120 χλμ./ώρα. Το έργο, προϋπολογισμού 295 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και κατασκευάζεται από την Ολυμπία Οδό Α.Ε., σε συνεργασία με τις κατασκευαστικές εταιρείες ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ και ΤΕΡΝΑ.
Χρήστος Δήμας: «Ποιότητα, ασφάλεια και συνέπεια στο χρονοδιάγραμμα»
Ο υπουργός Υποδομών, Χρίστος Δήμας, τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τη σημασία της προόδου:
«Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου βρίσκεται στην τελική φάση. Προτεραιότητά μας είναι η παράδοση ενός έργου υψηλών προδιαγραφών, τόσο σε επίπεδο ασφάλειας όσο και ποιότητας, εντός των προβλεπόμενων χρονοδιαγραμμάτων».
Επισήμανε πως η τμηματική παράδοση αποτελεί βασικό στόχο, με το πρώτο κομμάτι (Πύργος – Αλισσός) να αναμένεται μέχρι τον Ιούλιο και το υπόλοιπο μέχρι τον Νοέμβριο: «Η στενή συνεργασία όλων των φορέων και η συνεχής επίβλεψη στο πεδίο είναι οι βάσεις για την επιτυχία αυτού του απαιτητικού έργου, που θα φέρει ουσιαστική αναβάθμιση στις μετακινήσεις και θα λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης για τη Δυτική Ελλάδα».
Ν. Ταχιάος: Από σύμβολο καθυστέρησης, σε έργο-ορόσημο
Μετά από αυτοψία στο έργο, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, δήλωσε πως το Πάτρα – Πύργος παύει πλέον να αποτελεί σύμβολο ακινησίας και αδράνειας: «Το έργο μετατρέπεται σταδιακά σε πρότυπο ανάπτυξης. Παλαιότερα, συνδεόταν με φαινόμενα διαπλοκής και πολιτικής εκμετάλλευσης. Σήμερα, αντανακλά τη σοβαρότητα, τον έλεγχο και τη δέσμευση της κυβέρνησης προς τους πολίτες».
Ο υφυπουργός χαρακτήρισε το έργο “στοίχημα ευθύνης” απέναντι σε μια περιοχή που έχει ανάγκη από σύγχρονες και ασφαλείς υποδομές, ενώ αναφέρθηκε και στη συνέχεια του έργου με στόχο την επέκταση του αυτοκινητοδρόμου μέχρι την Τσακώνα: «Συνεργαζόμαστε στενά με τον παραχωρησιούχο, ώστε να προχωρήσουμε και στο επόμενο στάδιο – τη σύνδεση Πύργου με τον Κόμβο Αλφειού, το Καλό Νερό και τελικά την Τσακώνα».
Αξίζει να σημειωθεί ότι ήδη από τον Δεκέμβριο του 2023, οι παρεμβάσεις στον υπάρχοντα δρόμο έχουν οδηγήσει σε αισθητή μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, αποδεικνύοντας τη σημασία της συνέχισης του έργου με αμείωτους ρυθμούς.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News