Κεφαλογιάννης για Τέμπη: «Καμία εμπλοκή, καμία αρμοδιότητα – Πολιτική εργαλειοποίηση η πρόταση δίωξης»

Σε γραπτό του υπόμνημα προς τη Βουλή, ο Γιάννης Κεφαλογιάννης απαντά στις προτάσεις της αντιπολίτευσης για παραπομπή του στην Προκαταρκτική Επιτροπή σχετικά με την τραγωδία των Τεμπών, τονίζοντας την πλήρη απουσία αναφορών στο πρόσωπό του από τη δικογραφία και υποστηρίζοντας ότι δεν είχε καμία αρμοδιότητα σε ζητήματα ασφάλειας ή διαχείρισης κυκλοφορίας των σιδηροδρόμων.

Κεφαλογιάννης για Τέμπη: «Καμία εμπλοκή, καμία αρμοδιότητα – Πολιτική εργαλειοποίηση η πρόταση δίωξης»

Την απόρριψη κάθε ποινικής ή πολιτικής ευθύνης για την τραγωδία των Τεμπών διατυπώνει ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Κεφαλογιάννης, με γραπτό υπόμνημα που κατέθεσε στη Βουλή, στο πλαίσιο της συζήτησης για τη σύσταση Προκαταρκτικής Επιτροπής. Ο πρώην υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών ξεκαθαρίζει ότι η διαβιβασθείσα δικογραφία από τον Άρειο Πάγο δεν περιλαμβάνει καμία αναφορά στο πρόσωπό του, ενώ σημειώνει ότι δεν του καταλογίζεται κανένα απολύτως στοιχείο από τις αρμόδιες δικαστικές αρχές.

Ο κ. Κεφαλογιάννης απορρίπτει τη βάση των προτάσεων του ΠΑΣΟΚ και των κομμάτων της συμμαχίας «4» (Πλεύση, Λύση, Νίκη και ανεξάρτητοι), που ζητούν την παραπομπή του, υποστηρίζοντας πως πρόκειται για νομικά αβάσιμες και θεσμικά αστήρικτες ενέργειες, χωρίς συνταγματική και χρονική συνάφεια με την υπόθεση. Όπως εξηγεί, κατά τη θητεία του (2019-2021), δεν είχε αρμοδιότητα –ούτε άμεση, ούτε έμμεση– για ζητήματα επιχειρησιακής ασφάλειας ή διαχείρισης της κυκλοφορίας των σιδηροδρομικών μεταφορών.

Σύγκρουση στη Βουλή για τη διαδικασία προκαταρκτικής εξέτασης: Απορρίφθηκε η πρόταση της ήσσονος αντιπολίτευσης

Αναλυτικά, υποστηρίζει ότι:

  • Η αρμοδιότητά του περιοριζόταν σε ζητήματα θεσμικής εποπτείας και εναρμόνισης του νομοθετικού πλαισίου με τις ευρωπαϊκές οδηγίες.
  • Δεν είχε καμία ανάμειξη ή ευθύνη στη διαχείριση των συστημάτων ασφαλείας, στην κυκλοφορία των τρένων ή στη στελέχωση του ΟΣΕ.
  • Οι σχετικές ευθύνες βαρύνουν αποκλειστικά τον ΟΣΕ και τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), που λειτουργούν ως ανεξάρτητοι φορείς και όχι υπό τον άμεσο έλεγχο του Υπουργείου.

Ειδικότερα, αναφέρει πως η διαχείριση κυκλοφορίας, η λειτουργία των τεχνικών συστημάτων και η συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής είναι αποκλειστική ευθύνη του ΟΣΕ. Αντίστοιχα, η ΡΑΣ είναι η αρμόδια Αρχή Ασφάλειας και όχι το Υπουργείο ή ο ίδιος ως Υφυπουργός. Επιπλέον, καμία υπηρεσιακή μονάδα που υπαγόταν σε εκείνον, όπως η Διεύθυνση Σιδηροδρομικών Μεταφορών, δεν είχε επιχειρησιακές αρμοδιότητες ή ανάμιξη σε θέματα στελέχωσης.

Ο πρώην υφυπουργός απορρίπτει και την κατηγορία περί αδιαφορίας ή παράλειψης ενεργειών, τονίζοντας ότι ακόμα και τα έγγραφα ή οι αναφορές που επικαλείται η αντιπολίτευση είτε δεν απευθύνονταν ποτέ σε εκείνον, είτε εκδόθηκαν μετά την αποχώρησή του από την κυβέρνηση, τον Αύγουστο του 2021. Επομένως, κατά τον ίδιο, δεν μπορεί να στοιχειοθετηθεί «παράλειψη οφειλόμενης ενέργειας», προκειμένου να συγκροτηθεί ποινικό αδίκημα.

Ο κ. Κεφαλογιάννης χαρακτηρίζει την πρόταση παραπομπής του ως «κατάχρηση της συνταγματικής διαδικασίας» και «πολιτική εργαλειοποίηση μιας εθνικής τραγωδίας». Κλείνοντας, καλεί τη Βουλή να σεβαστεί το Σύνταγμα και το θεσμικό πλαίσιο, επιμένοντας ότι καμία ποινική ευθύνη δεν μπορεί να αποδοθεί χωρίς συγκεκριμένα στοιχεία και νομική τεκμηρίωση.