Η Μάρια Φλωράτου γίνεται σύζυγος του «Φρουρού» και μιλάει στο pelop.gr – Μαζί με Γεράσιμο Γεννατά κ.ά. σε σκηνοθεσία Αναστασίας Κουμίδου στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Στον «Φρουρό» περιγράφεται η σχέση ενός ζευγαριού, που τυγχάνει να είναι ηθοποιοί, πρωταγωνιστές του θεάτρου. Η σχέση όμως αυτή, περνάει κρίση. Ο ζηλιάρης σύζυγος, μεταμφιέζεται σε Αξιωματικό της Ρωσικής Φρουράς, κοινός Κοζάκο, ώστε να ελέγξει την αφοσίωση της γυναίκας του.

Μάρια Φλωράτου Ηθοποιοί και σκηνοθέτης κατά τη διάρκεια των προβών! Μια παράσταση που θα θέλαμε πολύ να δούμε και στην Πάτρα!

Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως η Μάρια Φλωράτου είναι ένα ταλαντούχο πλάσμα, μια σωστή πρωταγωνίστρια. Άλλωστε αυτό μας το απέδειξε και με την πρόσφατη παράσταση «Έρως, Μονόπτερος ο Πλάνης» που απολαύσαμε πριν λίγο καιρό στο Επίκεντρο+, μια παράσταση στην οποία έδωσε ρεσιτάλ ερμηνείας, σε σκηνοθεσία Γεράσιμου Γεννατά.

Φαίνεται πως η συνεργασία αυτή – που ξεκίνησε από την παράσταση «Οι τόποι είναι ήχοι» σε σκηνοθεσία Μάριας Φλωράτου με πρωταγωνιστή τον Γεράσιμο Γεννατά – έχει να μας χαρίσει πολλά ακόμα. Και αυτό γιατί θα τους δούμε και πάλι μαζί, αυτή τη φορά στο έργο του Ούγγρου συγγραφέα Ferenc Molnar «Ο Φρουρός» που θα παρουσιαστεί τον Δεκέμβριο πρώτα στην Κοζάνη και από τις 16 του μηνός θα το απολαμβάνουμε στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Η σκηνοθεσία της παράστασης είναι της Αναστασίας Κουμίδου, που πριν από δύο χρόνια στο Επίκεντρο+ μας είχε παρουσιάσει την «Ναπολεοντία», ενώ πρόσφατα είχε σκηνοθετήσει την παράσταση «Καθαρίσαμε» του Ζορζ Φεϊντό όπου πρωταγωνιστούσε ο Γεράσιμος Γεννατάς και έπαιζε η Ολίνα Μανωλοπούλου. Απ’ ό,τι μπορεί κανείς να καταλάβει πρόκειται για μια δεμένη ομάδα και σίγουρα έχουμε να περιμένουμε πολλά από αυτή!

Αυτές τις ημέρες, πραγματοποιούνται στην Αθήνα οι πρόβες για την παράσταση ενώ το pelop.gr είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με την Μάρια Φλωράτου η οποία δεν έκρυψε τον ενθουσιασμό της για τη νέα αυτή συνεργασία.

Στον «Φρουρό» περιγράφεται η σχέση ενός ζευγαριού, που τυγχάνει να είναι ηθοποιοί, πρωταγωνιστές του θεάτρου. Η σχέση όμως αυτή, περνάει κρίση. Ο ζηλιάρης σύζυγος, μεταμφιέζεται σε Αξιωματικό της Ρωσικής Φρουράς, κοινώς Κοζάκο, ώστε να ελέγξει την αφοσίωση της γυναίκας του.

 

Μάρια Φλωράτου

Η Ολίνα Μανωλοπούλου κατά τη διάρκεια των προβών

Στον ρόλο του «Φρουρού» θα δούμε τον Δημήτρη Πλιώνη που όπως σημειώνει η Μάρια Φλωράτου «είναι ένας φανταστικός, υπερταλαντούχος ηθοποιός με απίστευτη κωμική φλέβα». Η Μάρια Φλωράτου υποδύεται την σύζυγό του και όπως μας λέει: «είμαστε παντρεμένοι 6 μήνες, όμως εγώ έχω ένα ταραχώδες παρελθόν, είχα πολλές σχέσεις μέχρι που παντρευτήκαμε. Τώρα, με βλέπει μελαγχολική, να παίζω τα βράδια στο κοντραμπάσο τα θλιμμένα νυχτερινά του Τσαϊκόφσκι και αρχίζει να ανησυχεί μήπως τον απατήσω». Και κάπου εκεί ξεκινά το παιχνίδι της μεταμφίεσης, με τον σύζυγο ως Κοζάκος πλέον να φλερτάρει την σύζυγό του, να γίνεται κόρτε και να μπαίνει ένα στοπ λίγο πριν υπάρξει παρεκτροπή.

«Πρόκειται για μια υπέροχη κωμωδία, που ουσιαστικά είναι ο πρώιμος «Εραστής» του Πίντερ. Είναι ένα έργο διασκεδαστικό, με έξυπνο σενάριο και ιδέα, θεατρινίστικο» σημειώνει η Μάρια Φλωράτου. Όμως στο έργο θα δούμε και άλλα πρόσωπα: μια υπηρέτρια την Λιζλ λίγο ερωτευμένη με τον Φρουρό που την υποδύεται η Ολίνα Μανωλοπούλου, έναν κριτικό θεάτρου ο οποίος ζει μαζί τους στο ίδιο σπίτι και έχει αισθήματα για την σύζυγο που τον υποδύεται ο Κωνσταντίνος Δημητρακάκης και την Μάμα, «τον απόλυτο ρόλο» όπως μας λέει η Μάρια Φλωράτου, που την υποδύεται ο Γεράσιμος Γεννατάς!

 

Μάρια Φλωράτου

Η Μάρια Φλωράτου, δεν αποχωρίζεται ούτε στον «Φρουρό» το κοντραμπάσο

Όπως γράψαμε η σκηνοθεσία αλλά και η μετάφραση είναι της Αναστασίας Κουμίδου, που όπως επισημαίνει η Μάρια Φλωράτου είναι ένας άνθρωπος «ανοικτός που νοιάζεται για τις ανάγκες και τις ανησυχίες των ηθοποιών της» και συνεχίζει: «Ενώ είναι πολύ διαβασμένη, γνωρίζει το έργο και το όραμά της, ξέρει που θέλει να το πάει, έχει το θάρρος και την γενναιοδωρία να μετακινηθεί από αυτό ανάλογα με το πού πάει οι πρόβα αλλά και οι συνεργάτες της».

Την εικαστική επιμέλεια και τα κοστούμια έχει κάνει ο Κωνσταντίνος Κασπίρης, η μουσική επιμέλεια είναι των Φώτη Ροβολή και Γαβριήλ Φαριλέκα, οι φωτισμοί του Νίκου Σωτηρόπουλου, η επικοινωνία της Μαίρης Καλδάρα και η παραγωγή της ομάδας Χ-αίρεται.

Στην Ελλάδα, το έργο παίχτηκε από το 1931 έως το 1975 με διάφορους τίτλους, μεταξύ των οποίων «Ένας Κοζάκος για την Γυναίκα μου» και «Ο Κοζάκος», από τους θιάσους των Βασίλη Αργυρόπουλου (1931), Δημήτρη Χορν (1964), Γιάννη Βόγλη (1975). Αξίζει να αναφερθεί ότι όλα τα έργα του Ferenc Molnar έχουν τιμηθεί ιδιαιτέρως από τους έλληνες θιασάρχες και σκηνοθέτες, με προεξάρχοντες τον Δημήτρη Μυράτ, τον Κώστα Μουσούρη, τον Γιώργο Παππά, την κ. Κατερίνα και άλλους, με μεγάλη καλλιτεχνική και εισπρακτική απήχηση στο ελληνικό κοινό.

Όσον αφορά το αν θα δούμε τελικά την παράσταση στην Πάτρα, αυτό ακόμα είναι άγνωστο. Ας το ελπίσουμε!