Πάτρα: Κακή κωμωδία η αποκατάσταση της Μαρίνας – Υπομονή έως τον Δεκέμβριο

Τρία χρόνια και οκτώ μήνες χωρίς αλλαγή στη δημοτική εγκατάσταση

Πάτρα: Κακή κωμωδία η αποκατάσταση της Μαρίνας - Υπομονή έως τον Δεκέμβριο

Ούτε ως αστείο πλέον δεν μπορούμε να παίρνουμε την υπόθεση της ανακατασκευής των τριών πλωτών εξεδρών στη μαρίνα της Πάτρας που έχουν καταστραφεί εδώ και μια πενταετία και αποτελειώθηκαν από τη σφοδρή κακοκαιρία του Νοεμβρίου του 2021. Σήμερα, το δημοτικό συμβούλιο αναμένεται να δώσει μια νέα παράταση στο έργο έως τις 5 Δεκεμβρίου.

Τρία χρόνια και οκτώ μήνες αργότερα, η κατάσταση στην περιοχή της δημοτικής μαρίνας παραμένει ίδια και απαράλλακτη, αφού αρχικά είχαμε μεγάλη καθυστέρηση από το υπουργείο Εσωτερικών για την έγκριση χρημάτων για να γίνουν έργα αντιμετώπισης των προβλημάτων που προκλήθηκαν από την έκτακτη ανάγκη, στη συνέχεια έγιναν τρεις διαγωνιστικές διαδικασίες που όμως κατέληξαν χωρίς ενδιαφέρον, αφού τα χρήματα δεν συνέφεραν εξειδικευμένες εταιρείες και όταν βρέθηκε εταιρεία να αναλάβει το έργο αποκατάστασης πέρυσι το καλοκαίρι, τότε εμφανίστηκε μια σειρά από άλλα προβλήματα.

Θυμίζουμε πως ο Δήμος Πατρέων διαθέτει ένα ποσό σχεδόν 800.000 ευρώ για την ανακατασκευή των τριών πλωτών εξεδρών που δένουν τα σκάφη στη δημοτική μαρίνα, όμως μέχρι σήμερα αυτά τα χρήματα δεν έχουν αξιοποιηθεί.

Πέρυσι το καλοκαίρι είχε φανεί πως το μαρτύριο της αποκατάστασης έφτανε στο τέλος του, αφού είχε βρεθεί τεχνική εταιρεία να αναλάβει το έργο. Στη συνέχεια η εταιρεία «εξαφανίστηκε», αλλά με ενέργειες της δημοτικής αρχής επανήλθε το ενδιαφέρον.

Ωστόσο, αν και ο προγραμματισμός έλεγε ότι τους πρώτους μήνες του 2025 θα είχαμε ξανά τρεις «αρτιμελείς» πλωτές εξέδρες για να δένουν τα σκάφη στη μαρίνα, οι εκτιμήσεις δεν επιβεβαιώθηκαν.

Οι λόγοι που συνέτειναν στην αναστολή της προθεσμίας υλοποίησης του έργου σχετίζονται:

Πρώτον, με το γεγονός ότι η έγκριση των Τεχνικών Προδιαγραφών και των κατασκευαστικών σχεδίων των υπό προμήθεια υλικών έγινε στις 7/3/2025, καθώς και η έγκριση των κατασκευαστικών σχεδίων των υπό προμήθεια υλικών, η οποία έγινε από την Υπηρεσία μας στις 7/3/2025 (κατόπιν ενδελεχούς αναγνώρισης και ανάλυσης των κατατεθέντων από τον ανάδοχο πολυσέλιδων φακέλων με τα τεύχη προδιαγραφών). Η έγκριση αυτή ήταν συνδεδεμένη με την αλληλογραφία της Υπηρεσίας μας (επί τυχόν αδειοδοτήσεων) με υπηρεσίες όπως η Κτηματική Υπηρεσία Αχαΐας και το Λιμεναρχείο Πατρών, όπου και εκεί σημειώθηκε καθυστέρηση – χωρίς ευθύνη, ωστόσο, του Δήμου Πατρέων.

Δεύτερον, επειδή καθυστέρησε η πληρωμή της υπό του Αναδόχου αιτηθείσας προκαταβολής, η οποία καθυστέρηση οφείλεται στην μη έγκαιρη εκταμίευση από το υπουργείο Εσωτερικών του χρηματικού ποσού που απαιτείται για την καταβολή αυτή και φυσικά όχι στον Δήμο Πατρέων. Οταν ευοδώθηκαν οι συνθήκες για την καταβολή της προκαταβολής, ο Ανάδοχος ειδοποιήθηκε σχετικά από τις Υπηρεσίες του Δήμου και πιο συγκεκριμένα στις 15/04/2025, κάτι που και ο ίδιος ο Ανάδοχος παραδέχεται και αναφέρει.

Τρίτον, καθυστέρησε η πληρωμή της υπό του Αναδόχου αιτηθείσας προκαταβολής, ύστερα από την από 02/06/2025 προσκόμιση, υπό αυτού, της απαιτούμενης εγγυητικής επιστολής για την είσπραξη της προκαταβολής. Πιο συγκεκριμένα, η εξόφληση της προκαταβολής προς τον Ανάδοχο έγινε στις 26/06/2025, δεδομένου ότι υπήρχε διαδικαστικό ζήτημα με το ΥΠΕΣ για την εκταμίευση του απαιτούμενου ποσού προκαταβολής, ένεκα της εγγραφής της προμήθειας σε νέα Συλλογική Απόφαση του ΥΠΕΣ.

Πλέον, αφού ξεπεράστηκαν τα εμπόδια, σήμερα το δημοτικό συμβούλιο αναμένεται να αποφασίσει πως για τους ανωτέρω λόγους και για να πραγματοποιηθεί το έργο πρέπει να δοθεί παράταση μέχρι τις 5 Δεκεμβρίου, καθώς δεν υπάρχουν ευθύνες του Αναδόχου για την καθυστέρηση.