Ο καλλιτεχνικός διευθυντής της τοπικής μας αυλαίας Λουκάς Θάνος αποκαλύπτει τα σχέδιά του: «Αυτό είναι το όνειρό μου για το ΔΗΠΕΘΕ!»

Βασικές κατευθύνσεις της πολιτικής του κ. Θάνου, είναι η διεύρυνση παλιότερων συνεργασιών, η οικοδόμηση νέων καθώς και το «μπόλιασμα» των καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων με άλλα είδη τέχνης όπως το μπαλέτο, η όπερα, το παραμύθι κ.ά.

καλλιτεχνικός

Έχοντας αφήσει πίσω του, τις δυσκολίες που επέβαλλαν τα περιοριστικά μέτρα, λόγω πανδημίας, το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, δρομολογεί μέσω του Καλλιτεχνικού του Διευθυντού Λουκά Θάνου, έναν «φυσιολογικό» θεατρικό προγραμματισμό, που σηματοδοτεί μια ανανεωμένη στόχευση και δράση, με την ανάδειξη νέων παραμέτρων και την αξιοποίηση κρυμμένων δυνατοτήτων.

Βασικές κατευθύνσεις αυτής της πολιτικής του κ. Θάνου, είναι η διεύρυνση παλιότερων συνεργασιών, η οικοδόμηση νέων καθώς και το «μπόλιασμα» των καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων με άλλα είδη τέχνης όπως το μπαλέτο, η όπερα, το παραμύθι κ.ά.

Ο επικεφαλής της τοπικής μας αυλαίας, μίλησε στην «Π» για όλα αυτά που σχεδιάζει να προσφέρει στο κοινό της πόλης και παράλληλα, το πώς επιχειρεί να διευρύνει το βεληνεκές του θεάτρου μας.

Κύριε Θάνο, εντάσσετε στον προγραμματισμό του θεάτρου, ένα μόνιμο σχήμα κλασικού και σύγχρονου χορού. Ποιο κενό έρχεται να καλύψει αυτό το ρηξικέλευθο εγχείρημα και ποια προοπτική μπορεί να δώσει στην τοπική μας αυλαία;

Ένα κενό, πιστεύω, που δεν υπάρχει μόνο στην Πάτρα αλλά και σε ολόκληρη την Ελλάδα. Το όνειρό μου είναι και ήδη αρχίζει να γίνεται πραγματικότητα, να έχουμε στο Μπαλέτο του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας χορευτές υψηλών δυνατοτήτων που θα εκπαιδεύονται και θα ασκούνται με τεχνικές άκρως κλασικές, επιδιώκοντας την απόλυτη φόρμα που όταν την εμπεριέχεις μπορείς πανεύκολα να την σπάσεις, όταν για κάποιο λόγο σου ζητηθεί. Δάσκαλοί μου είναι ο Αισχύλος, ο Μπαχ και η μπάρα του μπαλέτου και έτσι μετά κατάφερα να γίνω και μελετητής της φιλοσοφίας του χορού της Ισιδώρας Ντάνκαν.

 

καλλιτεχνικός

 

Επιχειρείτε ένα μεγάλο άνοιγμα προς τον Καρναβαλικό Οργανισμό. Ποιο είναι το όραμά σας στον τομέα αυτό, ποιο είναι το «στοίχημα» του ΔΗΠΕΘΕ με τον κορυφαίο πολιτιστικό θεσμό της πόλης;

Το ΔΗΠΕΘΕ έχει τον ΑΠΟΛΩΝΑ και ο Καρναβαλικός Οργανισμός τον «ΔΙΟΝΥΣΟ» μακάρη τα Σφαγεία να ονομαστούν ΔΙΟΝΥΣΟΣ.

Ο Απόλλωνας είναι το φως, η πειθαρχεία, αυτό που βλέπουμε. Ο Διόνυσος είναι το χρώμα, η ανεμελιά, αυτό που ακούμε. Η συνύπαρξη των δύο αυτών συμβόλων θέσπισε, τότε, το ΘΕΑΤΡΟ. Η συμφιλίωση αυτών των δύο ασυμφιλίωτων, δημιούργησε την Τέχνη των Τεχνών του λαού των λαών με πρώτο δημιούργημα εξ όλων όσων έχουν σωθεί, τους «ΠΕΡΣΕΣ» του Αισχύλου.

Συζητήσαμε με την κυρία Ήρα Κουρή για ένα αριστοφανικό καρναβάλι και ήταν αμέσως απόλυτα σύμφωνη. Σκέπτομαι και θα μπορούσε ίσως του χρόνου πιθανώς να είναι και γιατί όχι, commedia dell’arte…

Αυτό το εγχείρημα για φέτος θα το επιδιώξω με έναν αριστοφανικό Καμπανέλλη που είχαμε σκεφτεί και είχαμε δομήσει με τον αείμνηστο Ιάκωβο και δεν προλάβαμε να το ολοκληρώσουμε τότε. Τώρα με βάση την κοινή μας ιδέα δημιούργησα ένα λιμπρέτο, έγραψα και τη μουσική και το ονόμασα «ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΙΚΟ ΧΟΡΟΔΡΑΜΑ «Ιάκωβος Καμπανέλλης» Εκκλησιάζουσες – Μια Κωμωδία.
Ταυτότητα παράστασης
Όνομα Ιάκωβος Καμπανέλλης του Αισχύλου και της Σαπφούς
Το γένος Αριστοφάνη
Όνομα συζύγου Νίκη
Τόπος Γέννησης Νάξος
Επισκέφτηκε την Αθήνα και το Μαουτχάουζεν
Τόπος Διαμονής: Γειτονιά των Αγγέλων

Ο θεσμός της όπερας δωματίου, που σχεδιάζετε, αναδεικνύει αναμφίβολα και το ίδιο το κτίριο του Δημοτικού Θεάτρου. Είναι ένας ακόμα βατήρας αυτός ο θεσμός, στην κατεύθυνση εξωστρέφειας που θέλετε να στρέψετε το ΔΗΠΕΘΕ;

«Ο Απόλλωνας αναμφίβολα είναι κατά βάση θέατρο όπερας. Το μέγεθος, η ευελιξία αλλά και η δυνατότητα με ώθησαν προς την όπερα δωματίου που μπορεί κάλλιστα, λόγω του είδους, να αποκτήσει και έναν διεθνή χαρακτήρα.»

«ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ ΠΟΛΥ ΤΥΧΕΡΟΣ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ ΣΤΟ ΔΗΠΕΘΕ ΠΑΤΡΑΣ»

Έχει γίνει πολύς λόγος για την Δραματική Σχολή. Πώς αντιλαμβάνεσθε της την αποστολή, τον ρόλο και τη λειτουργία της;

Η Δραματική Σχολή σε συνδυασμό με το Θέατρο ήταν ο πρωταρχικός λόγος που με έβαλαν στην διαδικασία να συμμετέχω και εγώ, μαζί με τους 28 άλλους εξαιρετικούς συναδέλφους για την θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή. Είναι σπουδαίο προνόμιο ένα θέατρο να έχει και δραματική σχολή. Σπάνια το συναντά κανείς.

Το ΔΗΠΕΘΕ της Πάτρας είναι ένας πολύ σπουδαίος θεατρικός οργανισμός. Στην Αθήνα το ξέρουμε σαν μια όαση του θεάτρου της πατρίδας μας.

Αισθάνομαι πολύ τυχερός που είμαι στην Πάτρα και ασκώ το καλλιτεχνικό αυτό καθήκον μου με τη βοήθεια και την συνεργασία της τόσο έμπειρης και ικανής διοικητικής και τεχνικής ομάδας του ΔΗΠΕΘΕ.

καλλιτεχνικός

 

Παράλληλα το ΔΗΠΕΘΕ θα εστιάσει την αναφορά του και στο έτος Καμπανέλλη. Ποιος είναι ο προγραμματισμός σας επ’ αυτού;

Όπως προανέφερα θα ξεκινήσουμε την χρονιά Καμπανέλλη με το αριστοφανικό χορόδραμα, θα ακολουθήσουν τα μονόπρακτά του και κατόπιν το εμβληματικό Μαουτχάουζεν. Ελπίζω να ολοκληρώσουμε το αφιέρωμα με το συγκλονιστικό έργο του ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΙΨΕΝ.

 

«ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΣΤΕΝΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ»

Πως αντιλαμβάνεσθε τη συνεργασία σας με το Πανεπιστήμιο Πατρών και την ώσμωση με την φοιτητική κοινότητα της πόλης;

Ετοιμάζουμε μια πολύ στενή συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών σε πολλά επίπεδα, αλλά δεν έχει ακόμα κάτι ωριμάσει για να αναφερθώ σχετικά.

Ήδη όμως εκτός του Καρναβαλικού Οργανισμού αρχίζουμε μια βαθειά και προσεκτική συνεργασία και τον Πολιτιστικό Οργανισμό και ειδικά με την κορυφαία ορχήστρα του Δημοτικού Ωδείου. Οι συζητήσεις μας με την Πρόεδρο του Πολιτιστικού κυρία Κατερίνα Γεροπαναγιώτη έχει αρχίσει να παίρνει μορφή και ήχο και σύντομα πιστεύω θα γευτούμε του καρπούς της.

Μια ακόμα συνεργασία που επιδίωξα ήταν με τη Εθνική Λυρική Σκηνή και ήδη υπογράφουμε μνημόνιο και έχουμε και την συμπαράστασή της στην πρώτη κιόλας παραγωγή μας του ΚΑΡΥΟΘΡΑΥΣΤΗ και θέλω ειλικρινά να ευχαριστήσω Γι’ αυτό τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή της Γιώργο Κουμεντάκη για την τόσο άμεση ανταπόκρισή του. Είχα ακόμα μια πρώτη πολύ θετική συζήτηση για συνεργασία και με τον Γιάννη Μόσχο τον νέο Καλλιτεχνικό Διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου.

Ποια θα είναι η σχέση σας τις με το γηγενές καλλιτεχνικό δυναμικό; Θα το αξιοποιήσετε μέσα από τις δράσεις του ΔΗΠΕΘΕ και σε ποιο βαθμό;

Όπως πρέπει αλλά και είναι φυσικό οι πιο πολλές συνεργασίες μας θα είναι με καλλιτέχνες από την Πάτρα. Η Πάτρα είχε και έχει πολύ σημαντικούς καλλιτέχνες που συνέχεια εκπλήσσομαι ανακαλύπτοντάς τους. Ήδη ξεκινήσαμε με το μπαλέτο και θα συνεχίσουμε σε ακόμα μεγαλύτερο αριθμό συνεργασιών και στην επόμενη παραγωγή μας.

 

καλλιτεχνικός