Δυτική Αχαΐα: Νέα ζωή για τον ιστορικό σταθμό

Δυτική Αχαΐα: Νέα ζωή για τον ιστορικό σταθμό

Η πρόσφατη επίσκεψη του αναπληρωτή διευθύνοντα συμβούλου του ΟΣΕ Θανάση Κοτταρά δρομολόγησε την επέκταση του προαστιακού μέχρι και την Κάτω Αχαΐα. Οι χρήστες του θα κατεβαίνουν στο σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης, αλλά θα αντικρίζουν ένα θέαμα που προκαλεί θλίψη και απογοήτευση.

Αυτή την εικόνα κατέγραψε η «Π» κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Θ. Κοτταρά, ο οποίος επισκέφθηκε την περιοχή για το θέμα της επέκτασης του προαστιακού νότια της Πάτρας, αλλά μπήκε στους χώρους του σιδηροδρομικού σταθμού και έδειξε ενδιαφέρον για το πώς μπορεί να επισκευαστεί και να γίνει λειτουργικός.

Προς το τέλος της συζήτησης που είχε με τον δήμαρχο Κάτω Αχαΐας, Σπύρο Μυλωνά, για τη γραμμή, ο Θ. Κοτταράς εξωτερίκευσε κάποιες σκέψεις για την επαναλειτουργία του σταθμού και πρότεινε τη συνεργασία του ΟΣΕ με τον Δήμο. Οι σκέψεις του αναπληρωτή διευθύνοντα συμβούλου είναι να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες και πιθανά να αξιοποιηθεί σε συνεργασία με ιδιώτη για την λειτουργία του ως χώρος εστίασης. Στην αρχική σκέψη συνέβαλε και ο Σπ. Μυλωνάς, λέγοντας ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να συνδυαστεί με τον σχεδιασμό του δήμου για την διαμόρφωση κάποιων περιπατικών διαδρομών στις παρυφές της Κάτω Αχαΐας, μία από τις οποίες περιλαμβάνει και τον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης. Η σκέψη του Θ. Κοτταρά είναι να συνεργαστούν ΟΣΕ και δήμος για την εξεύρεση ενός προγράμματος ανάπλασης της κτιριακής εγκατάστασης.

Οι εργασίες επισκευής είναι το ουσιαστικό βήμα για να πάρει ξανά ζωή το κτίριο. Σήμερα, οι πόρτες και τα ξύλινα παράθυρα είναι ορθάνοιχτα, επιτρέποντας στους άγνωστους «επισκέπτες» του σταθμού να καταστρέφουν και να ρημάζουν το εσωτερικό του. Οι πινακίδες που προειδοποιούν ότι ο χώρος φυλάσσεται και βιντεοσκοπείται δεν τους απέτρεψαν στο να προκαλέσουν φθορές. Παρόλα αυτά, η νοσταλγία που αποπνέει ο σταθμός είναι φανερή σε όποιον τον επισκεφθεί και σταθεί μπροστά στο γκισέ έκδοσης των εισιτηρίων. Θλίβεται όμως όταν γύρει το κεφάλι προς το εσωτερικό του γραφείου του σταθμάρχη και βλέπει τα μισοκατεστραμμένα έπιπλα εποχής και διάφορα έγγραφα σκισμένα και πεταμένα στο πάτωμα. Η αλλαγή αυτής της εικόνας σε συνδυασμό με την επέκταση της γραμμής μπορεί να δώσει ξανά ζωή στον σιδηροδρομικό σταθμό. Αρκεί να συμπεριληφθεί στους στόχους της τοπικής αυτοδιοίκησης και αυτό που συζητήθηκε ως σκέψη με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ Θ. Κοτταρά (πρόγραμμα ανάπλασης) να αναζητηθεί επίμονα και ουσιαστικά.  

Ο σιδηροδρομικός σταθμός Κάτω Αχαΐας άνοιξε τον Δεκέμβριο του 1888 σαν σταθμός Αχαΐας και ήταν ο τερματικός προς δυσμάς σταθμός της γραμμής από Πάτρα, μέχρι ένα χρόνο αργότερα που η γραμμή επεκτάθηκε μέχρι τον Πύργο. Με την κατάργηση των δρομολογίων της μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρας-Κυπαρισσίας παρέμεναν ανενεργές οι εγκαταστάσεις του.

Λόγω της εγκατάλειψης του παλιού κτιρίου για την εξυπηρέτηση της γραμμής έχει επιλεγεί προσωρινά η λύση της χρήσης προκάτ εγκατάστασης η οποία περιλαμβάνει χημικές τουαλέτες.