Πρατήρια Αχαΐας: Βενζίνη και πετρέλαιο σε σύγκλιση τιμών, πρώτη φορά στα χρονικά – Τι λένε στην «Π» παράγοντες της αγοράς
Το παράδοξο με τις τιμές πετρελαίου και βενζίνης. Αν δεν υπήρχε η κρατική επιδότηση των 15 λεπτών, το diesel θα κόστιζε πιο πολλά και από την αμόλυβδη.
Σε πορεία αποκλιμάκωσης βρίσκεται τις τελευταίες ημέρες η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, με το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης να οδηγείται στην απόφαση να εξαιρέσει από το πακέτο μέτρων στήριξης το fuel pass 3.
Αν η πορεία της τιμής του καυσίμου διατηρηθεί προς τα κάτω, τότε ο σχετικός δημοσιονομικός χώρος πρέπει να διατεθεί σε άλλους τομείς όπου υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη, τονίζουν κυβερνητικές πηγές.
Δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν ακόμα ότι εκτός από το fuel pass 3, εξετάζεται να σταματήσει και η επιδότηση του πετρελαίου κίνησης, καθώς όσο θα οδεύουμε προς τον χειμώνα, και το τελευταίο ευρώ από τα κρατικά έσοδα θα πρέπει να κρατηθεί για το ηλεκτρικό ρεύμα και την θέρμανση.
Αν αυτό επιβεβαιωθεί, τότε το πετρέλαιο κίνησης θα «ακριβύνει» από το τέλος Σεπτεμβρίου κατά 15 λεπτά το λίτρο και υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να φτάσει να πωλείται ακριβότερα σε σχέση με την αμόλυβδη.
Αυτό το παρόδοξο φαινόμενο έχει αρχίσει ήδη να παρατηρείται σε μεμονωμένες περιπτώσεις πρατηρίων. Η μέση τιμή της αμόλυβδης στην Πάτρα έχει πέσει κάτω από τα 2 ευρώ το λίτρο, ενώ σε κάποια πρατήρια βρίσκεται στα 1,9 ευρώ το λίτρο. Συγκεκριμένα στην Πάτρα κυμαίνεται από 1,91 έως 2,05 ευρώ το λίτρο με την μέση τιμή θα βρίσκεται στα 1,97 ευρώ. Παραμένει ακριβότερη σε σχέση με τα προ κρίσης επίπεδα, ενώ πάντοτε είναι ανοικτό το ενδεχόμενο να αντιστραφεί η πτωτική τάση, καθώς κανείς δεν είναι σε θέση να κάνει προβλέψεις ούτε για το ορατό μέλλον.
ΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΚΙΝΗΣΗΣ
Πάντως, οι τιμές βενζίνης και πετρελαίου βρίσκονται σε πορεία σύγκλισης για πρώτη φορά στα χρονικά με το δεύτερο καύσιμο να είναι φθηνότερο περίπου κατά έξι λεπτά περίπου.
Το πετρέλαιο κίνησης πωλείται στην Πάτρα από 1,85 έως 2 ευρώ το λίτρο με την μέση τιμή να βρίσκεται στα 1,91 ευρώ. Η τιμή του πετρελαίου κίνησης είναι τόσο υψηλή που αν δεν υπήρχε η κρατική επιδότηση των 15 λεπτών, θα κόστιζε πιο πολλά και από την αμόλυβδη.
Ο πρατηριούχος της Πάτρας Χρήστος Κολοκυθάς που μίλησε στην εφημερίδα «Πελοπόννησο», τόνισε ότι ο κλάδος δεν έχει κάποια εξήγηση για τη μικρή διαφορά μεταξύ τιμών βενζίνης και πετρελαίου κίνησης. Αλλωστε, όσα ζούμε τους τελευταίους μήνες στην αγορά των καυσίμων είναι πρωτόγνωρα.
Και ο πρατηριούχος του Αιγίου Παναγιώτης Σεργιανίδης επισήμανε την ίδια παρατήρηση στην «Π». Ο ίδιος δεν είχε επίσης κάποια εξήγηση, γι΄αυτό παρά μόνο την υποψία ότι «κάποιο παιχνίδι της αγοράς μπορεί να παίζεται».Οσον αφορά τις εκτιμήσεις για το πού μπορεί να κυμανθεί φέτος η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης, ο κ. Σεργιανίδης, τόνισε ότι οποιαδήποτε πρόβλεψη είναι παρακινδυνευμένη.
Αυξημένο το επίδομα θέρμανσης
Σύμφωνα με πληροφορίες, το βασικό μέτρο στήριξης που εξετάζεται για τον προσεχή χειωμάν για τα καύσιμα, είναι να δοθεί διπλάσιο κονδύλι για επίδομα θέρμανσης από πέρυσι.
Το μέτρο έχει ουσιαστικά «κλειδώσει» και προβλέπει να διατεθεί εφέτος 20% ή μέχρι και 50% μεγαλύτερο επίδομα (ανάλογα και με τα κριτήρια χορήγησης που θα επιλεγούν) σε περίπου έως και 30% ή 40% περισσότερους δικαιούχους εν συγκρίσει με πέρυσι. Ετσι, παράλληλα με τις «οριζόντιες» επιδοτήσεις λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος, σχεδιάζεται να αυξηθεί «οριζόντια» το επίδομα για 1-1,5 εκατομμύριο νοικοκυριά και για όλους τους τύπους θέρμανσης που αυτά χρησιμοποιούν.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News