Προαστιακός στην Αχαΐα: Εισαγγελική εντολή για έρευνα – Αντιδράσεις για την ανασφάλεια στα τρένα που αποκάλυψε η «Π»
Το χθεσινό πρωτοσέλιδο της «Πελοποννήσου», για «τυφλή» κυκλοφορία των τρένων στις γραμμές της Πάτρας και στο σιδηροδρομικό δίκτυο Κιάτο – Αίγιο, προκάλεσε την άμεση αντίδραση του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Εφετών Γ. Μπισμπίκη, που διέταξε την διενέργεια «Επείγουσας Προκαταρτικής Εξέτασης». Θα κληθούν εμπλεκόμενοι για καταθέσεις και στοιχεία. Μπονάνος και Μυλωνάς για τις συνθήκες «ξεχαρβαλώματος» του τοπικού σιδηρόδρομου.
Ως παράπλευρη απώλεια των εξελίξεων, που προκάλεσε σε πολιτικό και διοικητικό επίπεδο το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, καταγράφεται η ακύρωση του Διαγωνισμού για τη συντήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής του Προαστιακού της Πάτρας.
Των ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ και ΓΙΩΡΓΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ
Οπως αποκάλυψε χθες η «Πελοπόννησος», επρόκειτο να εγκριθεί προχθές από το διοικητικό συμβούλιο του ΟΣΕ, το οποίο όμως δεν συνεδρίασε ποτέ(!), λόγω της παραίτησης του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού, Σπύρου Πατέρα.
Ο Διαγωνισμός, με προϋπολογισμό 1,3 εκατ. ευρώ, είχε αποσυρθεί ήδη μια φορά τον περασμένο Ιανουάριο καθώς κρίθηκε άγονος, λόγω μη ανταπόκρισης ενδιαφερόμενων εταιρειών.
Οπως είναι φυσικό, η δυσάρεστη εξέλιξη για τον Προαστιακό της Πάτρας, σχολιάστηκε αναλόγως από τοπικούς παράγοντες.
Ο αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας, Χαράλαμπος Μπονάνος, δήλωσε στην «Π»: «Το 2019 εγκαινιάστηκε η επέκταση και αναβάθμιση της γραμμής μέσω κεφαλαίων του ΕΣΠΑ που διέθεσε η Περιφέρεια, αλλά αποδείχθηκε ότι δεν είχε τη λειτουργικότητα που θα έπρεπε και γι’ αυτό σταμάτησε να λειτουργεί. Αργότερα, με δικές μας προσπάθειες και με επιμέρους διορθώσεις που χρειάστηκαν, ο Προαστιακός επανήλθε, όχι όμως με όλα τα δρομολόγια σε λειτουργία και τώρα έχουμε νέες καθυστερήσεις στη συντήρηση. Κάποτε πρέπει να μας εξηγήσουν -κι αφού είχαμε στείλει αλλεπάλληλες επιστολές – γιατί ενώ είχαν διατεθεί κεφάλαια από την ΠΔΕ η γραμμή παρουσιάζει αδυναμίες;».
Σημειώνεται ότι μετά από την αναμόρφωση του τεχνικού αντικειμένου, ο Διαγωνισμός επέστρεφε, προχθές, στο ΔΣ του ΟΣΕ για να ξαναβγεί σε δημόσια πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Ωστόσο, η παραιτήσεις των διοικήσεων σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ -μετά το δυστύχημα στα Τέμπη- είχαν ως φυσικό επακόλουθο το πάγωμα και όλων των σχετικών αποφάσεων και όπως δείχνουν τα πράγματα, οι διαδικασίες μετατίθενται για απρόβλεπτο χρονικό διάστημα, μέχρι να τοποθετηθεί δηλαδή νέος επικεφαλής του Οργανισμού.
«Η ΓΡΑΜΜΗ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΠΙΒΑΡΥΜΕΝΗ»
Η αρνητική εξέλιξη με τον Προαστιακό της Πάτρας, προκάλεσε προβληματισμό και σε τοπικά στελέχη του ΟΣΕ, που ανέφεραν στην «Π» ότι «η γραμμή είναι πολύ επιβαρυμένη και στην πραγματικότητα λειτουργεί χάρη στις προσπάθειες του ολιγομελούς συνεργείου συντήρησης που υπάρχει στον σταθμό Αγίου Διονυσίου». Τους τελευταίους μήνες, μια σειρά προβλημάτων γύρω από την κατάσταση της σιδηροδρομικής σύνδεσης «Ρίου-Κάτω Αχαΐας» απασχολούσε τους υπευθύνους του ΟΣΕ, αλλά και όλους τους άλλους εμπλεκόμενους φορείς. Θέματα όπως η κατάσταση της γραμμής μέχρι την ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει το τρένο για να ολοκληρώσει το δρομολόγιο σε χρόνο ικανό, ώστε να καλύψει και την έγκαιρη επιστροφή στην Πάτρα, βρίσκονταν στο επίκεντρο για πολύ καιρό. Αυτό που ήταν όμως το βασικότερο όλων, ήταν ο παράγοντας της ασφάλειας για το επιβατικό κοινό και φυσικά για το προσωπικό της γραμμής.
Η εργολαβία αφορά στην πλήρη συντήρηση της γραμμής, από την οδό Κανελλοπούλου έως την Κάτω Αχαΐα, ενώ προβλέπει μέχρι και πλήρη ανακατασκευή της γραμμής από τον σταθμό της Τριών Συμμάχων μέχρι τον σταθμό Αγίου Ανδρέα, όπου λόγω παλαιότητας σημειώνονται συχνά εκτροχιασμοί αμαξοστοιχιών, καθώς επίσης και την τοποθέτηση ενός στεγάστρου στη στάση του αμαξοστασίου του Αγίου Ανδρέα.
ΔΥΤΙΚΗ ΑΧΑΪΑ: ΔΥΣΑΡΕΣΤΗ Η ΕΞΕΛΙΞΗ
Το θέμα της συντήρησης του Προαστιακού αφορά άμεσα και τον Δήμο Δυτικής Αχαΐας, καθώς οι παρεμβάσεις θα συνέβαλλαν στην αναβάθμιση της γραμμής η οποία από πέρυσι το καλοκαίρι προσελκύει το ενδιαφέρον αυξανόμενου αριθμού επιβατών.
Ο δήμαρχος Δυτικής Αχαϊας, Σπύρος Μυλωνάς, δήλωσε στην «Πελοπόννησο»:
«Αυτή η καθυστέρηση δημιουργεί σοβαρότατο πρόβλημα, γιατί μια σειρά αναγκαίων παρεμβάσεων, που περιλαμβάνουν από απλά κλαδέματα έως αναβάθμιση της γραμμής, τίθενται σε αμφισβήτηση, πράγμα εξαιρετικά δυσάρεστο. Θα πρέπει γρήγορα να ολοκληρωθεί η διαδικασία του διαγωνισμού, γιατί έφτασε άνοιξη και η επιβατική κίνηση προς Κάτω Αχαΐα θα αυξηθεί και δεν μπορεί να συνεχίζεται η λειτουργία του Προαστιακού με αυτό τον τρόπο.
Είναι απαραίτητο να βρεθεί λύση και για ανάθεση των έργων. Μετά το τραγικό συμβάν στα Τέμπη, δυστυχώς διαβάζουμε κι ακούμε για διάφορα αντίστοιχα και μικρότερης κλίμακας γεγονότα. Καθίσταται επιτακτική η ανάγκη εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου, με λειτουργικότητα και ασφάλεια. Πρόκειται για ένα μέσο εξαιρετικά σημαντικό για τον τόπο μας και γι’ αυτό απαιτούμε να αναπτυχθεί και να λειτουργεί με ασφάλεια και με σύγχρονες προδιαγραφές».
ΦΟΒΙΖΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ
Την ώρα που η χώρα πενθεί τους νεκρούς των Τεμπών, οι επαγγελματίες οδηγοί Ταξί της Πάτρας κρούουν τον κώδωνα κινδύνου για δύο σημεία – «περάσματα» του Προαστιακού, από το κέντρο της πόλης, επισημαίνοντας ότι στο παρελθόν έχουν σημειωθεί πολλά ατυχήματα. Ο πρόεδρος του Σωματείου Ταξί Πάτρας, Γιώργος Σιδέρης, είπε στην «Πελοπόννησο»:
Το πρώτο σημείο βρίσκεται στην συμβολή των οδών Όθωνος Αμαλίας και Νόρμαν: «Οι μπάρες που πέφτουν όταν περνάει το τρένο, είναι μικρές, δεν είναι όσο είναι το φάρδος του δρόμου, δηλαδή το μισό οδόστρωμα, το άλλο μισό είναι ελεύθερο, με αποτέλεσμα πολλές φορές οχήματα, ενώ έχει πέσει η μπάρα, να περνάνε από δίπλα θεωρώντας ότι προλαβαίνουν ή στρίβουν αριστερά νομίζοντας ότι δεν επηρεάζουν την γραμμή. Εκεί θα έπρεπε να μπει μια ακόμα μπάρα από την αριστερή πλευρά για να κλείνει εντελώς η Νόρμαν…»!
Το δεύτερο σημείο βρίσκεται στην οδό Ακτή Δυμαίων μπροστά από το ναό του Αγίου Ανδρέου.: «Επρεπε να έχουν τοποθετηθεί ηχοφωτεινοί σηματοδότες και όχι να υπάρχει το απαρχαιωμένο χειροκίνητο σύστημα, με τη μανιβέλα και τον φύλακα. Ναι, να υπάρχει ο φύλακας, αλλά χρειάζεται και κάτι ακόμα. Το τελευταίο διάστημα έχουν βάλει επάνω στην μπάρα κάτι σαν κόκκινες γιρλάντες που μοιάζουν με αυτές που βάζουμε τα Χριστούγεννα. Αυτό δεν είναι εικόνα. Θα έπρεπε να υπάρχει σύγχρονη σήμανση με κουδούνια ηλεκτρονικά, με τα φανάρια να αναβοσβήνουν. Ο φύλακας είναι άνθρωπος, μπορεί να πάθει κάτι, δεν έχουμε κάτι άλλο να τον καλύπτει. Μετά θα μιλάμε για ανθρωπινό λάθος. Ιδιαίτερα τη νύχτα το πρόβλημα είναι τεράστιο. Σε αυτό το σημείο έχουν γίνει πολλά ατυχήματα, γιατί δεν βλέπουν οι οδηγοί τις μπάρες και πέφτουν επάνω τους», δηλώνει ο κ. Σιδέρης.
ΕΝΤΟΛΗ ΕΠΕΙΓΟΥΣΑΣ ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΗΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ ΤΗΣ «Π»
Το χθεσινό πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της «Πελοποννήσου», που αναφερόταν στην «τυφλή» κυκλοφορία των τρένων και στην Αχαΐα, προκάλεσε την άμεση αντίδραση του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Εφετών Πάτρας, ο οποίος έδωσε εντολή για τη διενέργεια Επείγουσας Προκαταρτικής Εξέτασης.
Ο Γιώργος Μπισμπίκης ενεργοποίησε τη σχετική παραγγελία μέσω της Εισαγγελίας Πρωτοδικών, και αναμένεται τάχιστα να κληθούν οι εμπλεκόμενοι να δώσουν καταθέσεις και να προσκομίσουν όλα εκείνα τα στοιχεία, που καταδεικνύουν ότι το Σιδηροδρομικό Δίκτυο από το Κιάτο έως το Αίγιο και από την Πάτρα έως την Κάτω Αχαΐα «πάσχει» και καραδοκούν πλείστοι όσοι κίνδυνοι για την ασφάλεια των επιβατών , αλλά και του προσωπικού του προαστιακού τρένου!
Το εμπεριστατωμένο ρεπορτάζ του Σωτήρη Παπανδρέου, όπως και οι αναφορές μας για το ανενεργό ηλεκτρονικό σύστημα προστασίας των συρμών, τα πολλαπλά προβλήματα του δικτύου, το ελλιπές προσωπικό και οι ρουσφετολογικές προσλήψεις, προβλημάτισαν σφόδρα τις εισαγγελικές αρχές, γι’ αυτό και δρομολόγησε τη σχετική έρευνα.
Οι συνθήκες «ξεχαρβαλώματος» του τοπικού σιδηρόδρομου έχουν αναδειχθεί μέσα από αλλεπάλληλα ρεπορτάζ της «Π» στο πρόσφατο και απώτερο παρελθόν, ωστόσο τα προβλήματα στις φυλασσόμενες και αφύλαχτες διαβάσεις παραμένουν, καθότι η γραμμή των αμαξοστοιχιών τυγχάνει μόνο εμβαλωματικής και άρα ανεπαρκούς συντήρησης και η κίνησή τους γίνεται μόνο με χειροκίνητες διαδικασίες.
Παρά τις βλάβες, που εγκυμονούν τεράστιους κινδύνους, τα δρομολόγια των συρμών εκτελούνται κανονικά! Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν εργάζονται στην Πάτρα εξειδικευμένοι τεχνίτες και γι’ αυτό μετακαλούνται από την Αθήνα, με συνέπεια να χάνεται χρόνος και η κίνηση των τρένων να γίνεται με μεγάλο ρίσκο!
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News