Τέμπη: «Επιπόλαιος ήταν… Δεν έπρεπε να μείνει μόνος του» ο σταθμάρχης της Λάρισας

Ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων άφησε αιχμές κατά του επιθεωρητή, λέγοντας ότι τοποθέτησε στο πόστο της Λάρισας έναν νέο σταθμάρχη, ενώ επέρριψε ευθύνες και στον μηχανοδηγό του Intercity, ο οποίος έχασε τη ζωή του στη σύγκρουση.

σταθμάρχης

Ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων Γιώργος Ζήνδρος μιλώντας στον ΣΚΑΙ, μίλησε για πώς ήταν ο σταθμάρχης στη Λάρισα όταν συνέβη το μοιραίο, δείχνοντας να μην είχε συνειδητοποιήσει το τι έγινε αλλά και για το πόσο σοβαρή ήταν η κατάσταση.

Παράλληλα τον χαρακτήρισε άπειρο και επιπόλαιο και πως τα είχε χαμένα και δεν μπορούσε να λειτουργήσει, ενώ τόνισε πως αυτός ανακάλυψε τι είχε συμβεί και ειδοποίησε τον έμπειρο σταθμάρχη της Λάρισας, ο οποίος είχε αποχωρήσει πριν συμβεί η σύγκρουση.

Ακόμη ο σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων άφησε αιχμές κατά του επιθεωρητή, λέγοντας ότι τοποθέτησε στο πόστο της Λάρισας έναν νέο σταθμάρχη, ενώ επέρριψε ευθύνες και στον μηχανοδηγό του Intercity, ο οποίος έχασε τη ζωή του στη σύγκρουση. Είπε ότι μπορούσε να σταματήσει το τρένο και να κάνει εκφώνηση ότι πάει ανάποδα.

 

Ο Γιώργος Ζήνδρος, μάλιστα, έδωσε τηλεφωνικά, συμπληρωματική κατάθεση στην ανακρίτρια, η οποία ζήτησε να μάθε περισσότερα για την ευθύνη των μηχανοδηγών.

Εσείς μπήκατε πρώτος στο σταθμαρχείο της Λάρισας μετά τη σύγκρουση – Τι είδατε και τι έφταιξε; Μόνο η απειρία του σταθμάρχη;

«Επιπόλαιος ήταν. Άπειρος ήταν. Σαν άνθρωπος ήταν καλός. Και όρεξη είχε στη δουλειά, δεν μπορείς να τον κατηγορήσεις ότι ήταν πέρα βρέχει. Ένα μήνα σταθμάρχης είχε. Έχει καμία σχέση με μένα που είμαι 30 χρόνια; Μεγάλο λάθος που τον άφησε και ο άλλος. Και ο επιθεωρητής άφησε μόνο τον Σ. να δουλέψει στη νυχτερινή βάρδια, νέος εδώ. Εγώ ήρθα 23:30. Εγώ το ανακάλυψα. Τι να καταλάβει;

Δεν μπορούσε να καταλάβει το μέγεθος της καταστροφής, όχι δεν είχε καταλάβει. Είχε καταλάβει πολύ καλά. Αφού τον ενημέρωσε η Πυροσβεστική τι ήταν. Ένα τρένο, τίποτα εκεί τα έχασε. Από εκεί. Εκεί που πήγε να κάνει λάθος με τα κλειδιά εκεί. Κάνανε λίγο πίσω (και του λένε) ”γιατί κάναμε πίσω;” και δεν απαντάει. Από εκεί τα έχασε και από εκεί ξέχασε τη διαγώνιο.

Προσπαθήσατε να επικοινωνήσετε και με τον σταθμάρχη – τον εμπειρότερο της βάρδιας που έφυγε νωρίτερα; Τι σας είπε;

Εγώ τον πήρα μετά, 22:45. Τα κατέθεσα στην ανακρίτρια αυτά. Μου είπε πόσο να καθίσω αυτόν να φυλάω; Είχε δίκαιο το παιδί. Να καθίσει για να βάλει μέσα τον προαστιακό; Άμα δεν μπορεί να βάλει έναν προαστιακό μέσα…
Ο Π. πέρασε τριάντα τρένα ρε παιδιά. Τι κάνετε έτσι; Ο Π. του πέρασε τριάντα τρένα. Άφησε ένα τρένο στον Σ.. Ένα τρένο τον προαστιακό, το Intercity δεν το κάλυπτε ο Π. Το Intercity το κάλυπτε ο Σ. ήταν 23:05 εδώ.

Δεν τον άφησε με 15 τρένα. Εγώ στο Παλαιοφάρσαλο είχα, 22:00 με 23:00 είχα πέντε τρένα. Μέσα στο σταθμό μου. Αλλά δεν σηκώθηκα να φύγω να αφήσω τον πιτσιρικά εκεί να τον κάψω. Είχα έναν πιτσιρικά εγώ, με μπλοκάκι. Συμβασιούχοι και αυτοί. Αλλά εντάξει είχα 5 τρένα. Δεν είχα ένα ή δύο.

Δύο τρένα είχε. Ένα του προαστιακού και μετά ερχόταν αυτό το 62, αυτό το περιβόητο. Ποιο φόρτο. Δυο τρένα είχε το 2597 που έπρεπε να μπει στην άκρη. Εκεί που έλεγε ο άλλος ”γιατί κάνουμε πίσω”. Το τρένο αυτό. Δεν κάθισε ο Π.. Ο Π. πάλεψε 31 τρένα όλο το απόγευμα.

Τελικά έφυγε και ο συμβασιούχος μαζί με τον έμπειρο;

Ο συμβασιούχος σχολάει δέκα η ώρα. Τι το μπλέκουν το παιδί αυτό δεν μπορώ να το καταλάβω. Γιατί γράφει στο χαρτί (βαρδιών) 14:00 έως 23:00. Για τον πιτσιρικά τον Χ., με το μπλοκάκι. Αυτός, έπρεπε ο Ν. (Επιθεωρητής) να το ξεχωρίζει. 14:00 έως 22:00, απαγορεύεται να γράφει υπερωρία. Ο Χ. τώρα μπορεί να τον κυνηγήσει τον Ν. (Επιθεωρητής).

Πώς έπρεπε να έχει αντιδράσει ο μηχανοδηγός;

Τη μεγαλύτερη ευθύνη τη φέρνει ο μηχανοδηγός. Ο μηχανοδηγός εγώ το μόνο που ξέρω, μπορούσε να σταματήσει το τρένο πάνω στα κλειδιά ακριβώς, ούτε καν να περάσει απέναντι. Μπορούσε να κάνει εκφώνηση ότι φεύγει αντίθετα. Δεν έκανε… Έπρεπε να σταματήσει πάνω στη διαγώνιο όχι να περάσει απέναντι. Αυστηρώς να σταματήσει στη διαγώνιο, αυστηρώς. Το τρένο διέσχισε απέναντι σαν φίδι. Δεν κατάλαβε ότι πήγε απέναντι;