Παίρνει πρώτο άδεια το υδατοδρόμιο της Πάτρας στην Πελοπόννησο – Η αυτοψία και τα χρονοδιαγράμματα

Η Πάτρα ετοιμάζεται να υποδεχτεί τα υδροπλάνα με πρωταρχικό ρόλο στο δίκτυο του Ιονίου.

υδατοδρόμιο Ο νέος χώρος υποδοχής του υδατοδρομίου Πάτρας μέσα στον επιβατικό σταθμό «Παν. Κανελλόπουλος»

Το λιμάνι της Πάτρας ετοιμάζεται μετά από χρόνια να ενεργοποιήσει και πάλι το υδατοδρόμιό του, καθώς πριν από δύο ημέρες πέρασε από τελική επιθεώρηση για την αδειοδότηση λειτουργίας των εγκαστάσεών του.

Με την τυπική διαδικασία της έγκρισης, το υδατοδρόμιο της Πάτρας θα γίνει το πρώτο με άδεια λειτουργίας στην Πελοπόννησο, πλήρως εναρμονισμένο με τον νέο νόμο και ανακαινισμένο.

Ειδικότερα, κλιμάκιο της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας – ΑΠΑ, Λιμεναρχείου, Αστυνομίας και Πυροσβεστικής βρέθηκε στην πρωτεύουσα της Αχαΐας, ώστε να ελέγξει τις χερσαίες και υδάτινες εγκαταστάσεις του υδατοδρομίου και να δώσει το οριστικό πράσινο φως για την επαναλειτουργία του υδατοδρομίου.
Κατά την επιθεώρηση, παρευρέθηκαν υψηλόβαθμα στελέχη της Hellenic Seaplanes που συμμετέχει στο μετοχικό – επενδυτικό σχήμα του υδατοδρομίου στην εταιρεία Υδατοδρόμιο Λιμένος Πατρών.

Προηγουμένως, ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών (ΟΛΠΑ) είχε «τρέξει» όλες τις απαραίτητες διαδικασίες για την έκδοση της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας του υδατοδρομίου στο λιμάνι του, και πλέον προχωράει στην ακόμα καλύτερη εμπορική αξιοποίησή του, δίνοντας ξανά ενεργό ρόλο στο υδατοδρόμιο της Αχαϊκής πόλης.
Στο πλαίσιο της επιθεώρησης του υδατοδρομίου Πατρών, o πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes Νικόλας Χαραλάμπους ανέφερε: «Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που η Hellenic Seaplanes βάζει στον επενδυτικό της χάρτη το υδατοδρόμιο Πατρών, ένα από τα πρώτα υδατοδρόμια που εξυπηρέτησαν του σκοπούς των υδροπλάνων, ένα μέσο εναλλακτικό που έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα της μετακίνησης στη χώρα μας. Το υδατοδρόμιο πληροί όλες τις προϋποθέσεις, έχοντας χώρους εξυπηρέτησης επιβατών και έκδοσης εισιτηρίων, εξοπλισμό ελέγχου επιβατών και αποσκευών καθώς και υδάτινες εγκαταστάσεις για τον ελλιμενισμό των υδροπλάνων και μπαίνει στην εξίσωση των σταθμών που θα εξυπηρετήσουν πρώτοι πτήσεις προς Ιόνιο, Πελοπόννησο και άλλους προορισμούς».

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ ΑΕ, Παναγιώτης Τσώνης, τοποθετήθηκε εξίσου γύρω από το θέμα της άδειας λειτουργίας του υδατοδρομίου Πατρών: «Το τελικό στάδιο ώστε το υδατοδρόμιο της Πάτρας να είναι ένα πλήρως αδειοδοτημένο υδατοδρόμιο, το πρώτο πανελλαδικώς είναι γεγονός! Εχουμε εργαστεί πολύ για αυτήν τη θετική πορεία του έργου και σε συνεργασία με το μετοχικό σχήμα ευελπιστούμε ότι ο ερχομός των υδροπλάνων ξανά στην πόλη μας θα μεγιστοποιήσει το brand name της, προσελκύοντας Ελληνες και ξένους τουρίστες να επισκεφθούν την Πάτρα αλλά και τη Δυτική Ελλάδα γενικότερα».

Χρειάζονται 8 – 10 υδατοδρόμια

Ο Αναστάσιος Γκόβας, πρόεδρος της εταιρείας της Ελληνικά Υδατοδρόμια ΑΕ, δήλωσε στην εφημερίδα «Πελοπόννησος» ότι η επιθεώρηση του υδατοδρομίου Πάτρας ήταν μια υποχρεωτική διαδικασία από τις αρμόδιες υπηρεσίες, γιατί οι εγκαταστάσεις έπρεπε να εναρμονιστούν στο νέο νομοθετικό πλαίσιο, αλλά και να διαπιστωθεί κατά πόσο πληρούν τις προδιαγραφές μετά τη μεταφορά τους, στον επιβατικό σταθμό «Παν. Κανελλόπουλος» στον βόρειο λιμένα. Ωστόσο, στο βασικό ερώτημα πότε θα δούμε υδροπλάνα να κάνουν πτήσεις από την Πάτρα, ο κ. Γκόβας ήταν ακόμα επιφυλακτικός.

Οπως δήλωσε στην «Π», οι επενδυτές για να έχουν μια βιώσιμη και συνεχή λειτουργία των υδροπλάνων χρειάζονται ένα δίκτυο 8 – 10 υδατοδρομίων σε όλο το Ιόνιο και την Πάτρα. Σήμερα, άδεια λειτουργίας έχουν μόνο τα υδατοδρόμια Πατρών, Κέρκυρας και Παξών. Αυτοί οι τρεις προορισμοί δεν μπορούν να κάνουν οικονομικά βιώσιμο το επενδυτικό σχέδιο το οποίο μόνο για την αγορά των δύο πρώτων υδροπλάνων, απαιτεί τη διάθεση ποσού 16 εκατ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζονται τα πάγια έξοδα για μισθούς πιλότων και μηχανικών που θα έρθει σε πρώτη φάση από το εξωτερικό, είπε ο κ. Γκόβας. Με 19 θέσεις και εισιτήριο της τάξης των 50-60 ευρώ για τρεις προορισμούς, το μπίζνες πλαν δεν βγαίνει, τόνισε ο κ. Γκόβας, που τόνισε την ανάγκη επιτάχυνσης των διαδικασιών αδειοδότησης και άλλων υδατοδρομίων.