Η απάντηση για την κατάληψη
Το 15μελές συμβούλιο του 5ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Πάτρας έστειλε απαντητική επιστολή σχετικά με δημοσίευμα της “Π” για την κατάληψη που τελούσε στο σχολικό συγκρότημα.
Κύριε Αναστασόπουλε
Με έκπληξη διαβάσαμε το άρθρο σας, για το 50 Εσπερινό ΕΠΑΛ Πάτρας.
Είμαστε σίγουροι ότι, οι πληροφοριοδότες σας, σας έδωσαν εντελώς ανακριβείς πληροφορίες, τις οποίες αναπαραγάγατε, χωρίς να διασταυρώσετε, κρίνοντας και κατακρίνοντας, την στάση του 15λούς του σχολείου μας.
Πιστεύοντας ακράδαντα ότι, είσαστε υποστηρικτής της δημοσιογραφικής δεοντολογίας, όπως κι εμείς, θεωρούμε ότι παραπλανηθήκατε και γράψατε αυτό το άρθρο. Θα περιμέναμε βέβαια και θα επιθυμούσαμε, πριν την ανάρτηση του άρθρου, εκτός από τις πληροφορίες που είχατε και την γνώμη του Δ/ντή της Β!βάθμιας εκπαίδευσης κ. Ζέρβα, να αναζητήσετε και την άποψη και τοποθέτηση, επί του θέματος, την άποψη του 15λούς.
Επειδή αναρτήσατε και ερμηνεύσατε το ηλεκτρονικό μήνυμα προς τους συμμαθητές μας, να πούμε ότι, κάθε κείμενο, επιδέχεται διάφορες ερμηνείες, όταν δεν είναι γνωστές προηγούμενες ενέργειες και το πνεύμα κάτω από το οποίο συντάχθηκε.
Θέλουμε λοιπόν, να σας γνωστοποιήσουμε το σκεπτικό μας και τις συνθήκες που συντάχθηκε το κείμενο αυτό, προκειμένου να αρθεί αφ’ ενός η λανθασμένη εντύπωση που δημιουργείται από το άρθρο σας και κατά δεύτερον, να αποκατασταθεί η αλήθεια και το κύρος του 15λούς, το οποίο πλήττεται άδικα.
Πρώτα απ’ όλα, να πούμε δυο λόγια, για το σχολείο μας.
Το 5ο Εσπερινό ΕΠΑΛ της Πάτρας, εκτός από το εξαιρετικό διδακτικό προσωπικό, σε όλες τις ειδικότητες, απαρτίζεται από μαθητές και μαθήτριες, που οι ηλικίες τους κυμαίνονται από 20- 65 ετών. Μαθητές- μαθήτριες, που επέλεξαν συνειδητά την φοίτησή τους, προκειμένου να αποκτήσουν εφόδια, για την βελτίωση της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας και άλλοι για να διευρύνουν το μορφωτικό τους πεδίο. Μαθητές – μαθήτριες, πτυχιούχοι ΑΕΙ, ΑΤΕΙ, που φοιτούν για την διεύρυνση των γνώσεών τους. Αυτά, εξ ορισμού, αποδεικνύουν, την συνειδητή παρουσία τους και την θέλησή τους για μάθηση.
Επίσης, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι, η πλειοψηφία των μαθητών- μαθητριών, είναι στην περίοδο της ζωής τους, που είναι εργαζόμενοι και οικογενειάρχες.
Είναι γεγονός λοιπόν, ότι πριν τις διακοπές του Πάσχα, η Γ.Σ. της μαθητικής κοινότητας, θορυβημένη από τα αυξανόμενα κρούσματα της πανδημίας, αποφάσισε το κλείσιμο του σχολείου, αποφασίζοντας κατάληψη. Το αίτημα που προβλήθηκε και αποτέλεσε την αφορμή για την απόφαση αυτή, ήταν η ασφαλής διεξαγωγή της δια ζώσης σχολικής διαδικασίας.
Αναλυτικότερα, ο διαχωρισμός των πολυπληθών τμημάτων (20 μαθητές/ 15 τ.μ. αίθουσα), η ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας, για την έγκαιρη και σωστή απολύμανση των χώρων (μία καθαρίστρια για 160 μαθητές- τριες) και βεβαίως η κατάργηση για τα Εσπερινά ΕΠΑΛ, της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής.
Για την Ε.Β.Ε., μπορούμε αν μας το ζητήσετε, να αναφερθούμε πιο αναλυτικά, σε άλλη μας επικοινωνία.
Σε τηλεδιάσκεψη που έγινε πριν το Πάσχα, παρόντος του εκπροσώπου- διαμεσολαβητή κου Γκέρτσου, αναπτύξαμε τα αιτήματά μας, τα οποία έγιναν κατανοητά και πήραμε την διαβεβαίωση ότι, θα μεταφερθούν αρμοδίως και θα τύχουν απάντησης.
Ζητούσαμε δε τότε, να συνεχιστεί μέσω διαδικτύου η διδασκαλία, έως την έναρξη των διακοπών του Πάσχα. Το σκεπτικό μας, όπως εξηγήθηκε και στην τηλεδιάσκεψη ήταν το εξής: Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της επιτροπής λοιμοξιολόγων, η αύξηση της θερμοκρασίας που αναμενόταν μετά το Πάσχα, θα ήταν σύμμαχος στις προσπάθειες αντιμετώπισης της πανδημίας. Επί πλέον, η πρόοδος των εμβολιασμών, θα ήταν ένας ακόμη παράγοντας, μείωσης της πιθανότητας προσβολής από τον ιό.
Να σημειώσουμε ότι ήδη υπήρχε κρούσμα και μάλιστα με σοβαρές συνέπειες για τον νοσήσαντα, στο σχολείο μας. Αυτή την στιγμή, νοσηλεύεται ακόμη.
Όπως αντιλαμβάνεστε, οι φόβοι μας δεν ήσαν αβάσιμοι και η προοπτική που δίναμε, ήταν να ανοίξει το σχολείο, αμέσως μετά τις διακοπές του Πάσχα, με την προϋπόθεση της αύξησης των δραστηριοτήτων προφύλαξης, της σχολικής κοινότητας.
Στην κατεύθυνση αυτή, πριν την νέα Γ.Σ., ήλθαμε σε επαφή με τον Δ/ντή του σχολείο μας, από τον οποίο πήραμε κάποιες διαβεβαιώσεις, για κατάτμηση των πολυπληθών τμημάτων. Δεν ήταν όμως σε θέση, χωρίς βεβαίως δική του ευθύνη, να μας διευκρινίσει, πως θα λειτουργήσουν τα διαμοιρασμένα τμήματα (χώρους- καθηγητές).
Παρ’ όλα αυτά τα αναπάντητα ερωτήματα, επειδή η επικρατούσα άποψη στο 15λές ήταν και είναι ότι, δεν μπορεί να γίνεται συνεχώς διαδικτυακό μάθημα, ιδιαίτερα στα εργαστηριακά μαθήματα, ανακοινώσαμε στον Δ/ντή ότι, η πρόταση του 15λούς θα ήταν το άνοιγμα του σχολείου και η αντιμετώπιση των προβλημάτων από κοινού με τον σύλλογο διδασκόντων.
Έγινε σύγκλιση Γ.Σ., ανακοινώθηκαν τα νέα δεδομένα, οι προοπτικές και τα προβλήματα καθώς και η πρόταση του 15λούς. Έγινε διαλογική συζήτηση και ψηφοφορία. Το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, δεν εναρμονίστηκε με την πρόταση του 15λούς για άνοιγμα του σχολείου. Αναγκαστικά το 15λές, έπρεπε να υλοποιήσει την απόφαση της Γ.Σ. (σημ. οριακή πλειοψηφία υπέρ της συνέχισης της κατάληψης). Επίσης αποφασίστηκε νέα Γ.Σ. για την επόμενη Δευτέρα.
Έκτοτε, έγινα δύο απόπειρες σύγκλισης Γ.Σ., χωρίς να γίνει δυνατόν να υπάρξει απαρτία. Αβίαστα λοιπόν βγαίνει το συμπέρασμα, ότι το 15λές δεν είχε το δικαίωμα και την δυνατότητα ανατροπής της ήδη υπάρχουσας απόφασης για κατάληψη. Η μοναδική λύση και διέξοδος, ήταν η σύγκλιση τρίτης Γ.Σ., που σύμφωνα με τον νόμο, υπάρχει απαρτία με όσους παρευρίσκονται. Αυτό ακριβώς πράξαμε.
Η πρόταση του 15λούς, παρέμεινε η ίδια, δηλαδή η λήξη της κατάληψης και αντιμετώπιση των προβλημάτων, από κοινού με τον σύλλογο διδασκόντων, στο μέτρο του δυνατού, μιας και η πολιτεία, αδιαφόρησε επιδεικτικά, να απαντήσει στα αιτήματά μας.
Αυτή την φορά, η πρόταση του 15λούς, έγινε αποδεκτή από τους παρόντες και προχωρήσαμε στην λήξη της κατάληψης.
Όσον αφορά, στο πως γινόντουσαν τα μαθήματα την περίοδο της κατάληψης και πως οι «καταληψίες» συμμετείχαν στα διαδικτυακά μαθήματα, ζητήστε σας παρακαλούμε, από τους πληροφοριοδότες σας, να φέρουν σε γνώση σας την εγκύκλιο του Υπ. Παιδείας, ώστε να μην επιρρίπτονται ευθύνες στο Δ/ντή και τους καθηγητές, ότι κακώς δεχόντουσαν τους «καταληψίες», στο μάθημα.
Επειδή ζητήσατε την γνώμη του Δ/ντή της Β!βάθμιας εκπαίδευσης, κου Ζέρβα, ο οποίος θίγει σαφώς την διαδικασία που ακολουθήθηκε από την πλευρά μας, ως αντιδημοκρατική, θα πούμε τα εξής:
Ο κος Ζέρβας, αν ήθελε να τιμήσει την θέση που η πολιτεία του εμπιστεύτηκε, θα έπρεπε να εξετάσει πρώτα τον νόμο που διέπει τις μαθητικές κοινότητες και να παρουσιαστεί ο ίδιος ή να μας καλέσει σε συζήτηση, ώστε να αντιπαρατεθούν τα επιχειρήματα και των δύο πλευρών και να αναζητηθεί μια λύση, κοινά αποδεκτή.
Ας μας πει, σε ποιες ενέργειες έχει προβεί, για την διαφύλαξη της σχολικής κοινότητας (με ήδη προϋπάρχον κρούσμα και με εμφάνιση νέων σε πρωινά σχολεία που συστεγαζόμαστε). Από όσο είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, ουδεμία ενέργεια έχει κάνει, προς την κατεύθυνση αυτή. Εμάς τουλάχιστον, δεν μας έχει ενημερώσει. Παντελώς ΑΠΩΝ.
Του επιστρέφουμε λοιπόν το ερώτημα που θέτει, αν ήταν δημοκρατική η διαδικασία που ακολουθήσαμε και τον ρωτάμε ευθέως: Είναι δημοκρατική στάση, να σπέρνει αμφιβολίες για την δράση ενός συλλογικού οργάνου, όταν μάλιστα δεν έχει προσωπική άποψη;
Είναι δημοκρατική ευαισθησία, να αγνοεί τον φόβο των μαθητών για μέτρα που η πολιτεία, αν και είναι υποχρεωμένη, δεν έχει πάρει.
Να του επισημάνουμε δε ότι, οι απόψεις μας είναι σταθερές. Δεν θέλουμε τα διαδικτυακά μαθήματα, για λόγους που δεν παραθέτουμε εδώ, για λόγους οικονομίας. Θέλουμε όμως και απαιτούμε, να πληρούνται οι προϋποθέσεις ασφάλειας, για όλη την σχολική κοινότητα.
Αυτός τι έκανε για να διασφαλίσει την υγεία και την απρόσκοπτη σχολική διαδικασία και εργασία των συναδέλφων του; ΤΙΠΟΤΑ.
Δεν γνωρίζει, τόσο πολύ ενδιαφέρεται, ότι από το σχολείο μας, μόνον μία μαθήτρια, θα συμμετάσχει στις Πανελλήνιες εξετάσεις. Άρα αποδημείτε το επιχείρημά του, περί παρεμπόδισης των υποψηφίων.
Όχι μόνον δεν έχει ιδίαν αντίληψη, υιοθετεί απόψεις και πληροφορίες, που δεν φιλτράρει την εγκυρότητά τους.
Κύριε Αναστασόπουλε
Πιστεύοντας, όπως προαναφέραμε, ότι διακατέχεστε από το αίσθημα δικαίου και της δημοσιογραφικής δεοντολογίας, θεωρούμε ότι θα αναρτήσετε την απάντησή μας, σε παρόμοια θέση με το άρθρο σας.
Δεν κατηγορούμε κανέναν για τις απόψεις του. Αναφαίρετο δικαίωμα του καθενός να έχει και να εκφράζει άποψη. Θεωρούμε όμως, για λόγους αντικειμενικότητας, επιβεβλημένο, σε μια δημόσια συζήτηση και κρίση, αν παρουσιάζονται οι απόψεις, όλων των εμπλεκομένων.
ΜΗΔΕΝΙ ΔΙΚΗΝ ΔΙΚΑΣΕΙΣ, ΠΡΙΝ ΑΜΦΙ ΜΥΘΟΝ ΑΚΟΥΣΕΙΣ.
Σας ευχαριστούμε για τον χρόνο σας και είμαστε στην διάθεσή σας, για οποιαδήποτε διευκρίνηση ή συζήτηση, για όσα δεν σας αναλύσαμε.
Από το 15λές
Του 5ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Πάτρας
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News