Στην πεπατημένη, για όλα φταίνε.. οι «άλλοι»

Του Γιώργου Ρώρου, Επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης «Ωρα Πατρών».

Δεν ξέφυγε ούτε αυτή τη φορά ο Δήμος Πατρέων από την πεπατημένη, ότι για όλα φταίνε… οι «άλλοι».

Αναφέρομαι στο κυκλοφοριακό, που τις τελευταίες ημέρες είδε το φως της δημοσιότητας και την παρουσίαση εγγράφου Τροχαίας προς τον Δήμο Πατρέων με πρόταση για Δακτύλιο, στο κέντρο.

Η δημοτική αρχή όλα αυτά τα χρόνια:

Μετέτρεψε το λιμάνι σε ένα ατελείωτο άναρχο parking

Εκανε την πόλη εχθρική προς τους πολίτες με μποτιλιάρισμα, κατεστραμμένα πεζοδρόμια, έλλειψη πράσινου, αφιλόξενους δημόσιους χώρους.

Επειτα από 9 χρόνια η δημοτική αρχή Πελετίδη δεν συνέταξε μία μελέτη με επιστημονική δεδομένα με ολιστική θεώρηση των προβλημάτων, δεν προχώρησε σε καμία συνεννόηση ή συνεργασία με φορείς για τη λύση του προβλήματος του κυκλοφοριακού.

Αντί αυτού καταγγέλλει και δείχνει με το δάχτυλο την Τροχαία, ότι αυτή τάχα είναι η μόνη υπεύθυνη… για το διπλοπαρκάρισμα.

Για να καταργηθεί το διπλοπαρκάρισμα πρέπει πρώτα:

Να γίνεται ο έλεγχος στην ελεγχόμενη στάθμευση, που είναι αρμοδιότητα του Δήμου, έτσι ώστε αυτά να απομακρύνονται έπειτα από 1 ή 2 ώρες (ανάλογα την οδό) που έχουν το δικαίωμα να είναι, προκειμένου να μην καταλαμβάνονται θέσεις από πολύωρες σταθμεύσεις μη δικαιούχων. Ο έλεγχος δεν τηρείται κι έτσι το κέντρο επιβαρύνεται καθημερινά από εκατοντάδες παραμονές οχημάτων, για αρκετές ώρες.

Τα parking Καλεντζώτη, ΟΣΕ, Τερψιθέας «λειτουργούν» πλημμελώς, χωρίς φύλαξη, επαρκή φωτισμό, εξυπηρέτηση από αστικό και κυρίως χωρίς συγκεκριμένο ωράριο λειτουργίας του λεωφορείου, το οποίο δεν κάνει δρομολόγια μετά τις 21:00. Ολοι ξέρουν εκείνη την ώρα η αγορά δουλεύει κανονικά.
Διατυμπάνιζε η δημοτική αρχή ότι θα έλυνε το πρόβλημα με την αντιδρόμηση Κορίνθου και Κανακάρη. Προβάλαμε κι εμείς και οι κάτοικοι τις ενστάσεις και προτάσεις μας, προς μάτην. Μας έλεγαν ότι θα την εφαρμόσουν, αλλά πάει και αυτή προς το παρόν στις… καλένδες.

Η ατολμία και η γονατογραφία φάνηκε στο δημοτικό συμβούλιο για την «πεζοδρόμηση» της Αλεξάνδρου Υψηλάντου. Ο δήμαρχος απαντούσε… «θα δούμε…»!

Η παράταξή μας επανειλημμένως προτείνει λύσεις με επιμονή, παρόλα αυτά, αντιμετωπίζεται με ειρωνείες και ύβρεις

ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΜΕ ΑΜΕΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ:

Επιστημονικό σχέδιο σε συνεργασία με επιστημονικούς φορείς και το Πανεπιστήμιο που θα δώσει οριστική λύση στο κυκλοφοριακό (τρένο, τραμ κ.ά.).

Μελέτη και ανασχεδιασμό των δημόσιων μεταφορών, ώστε να λειτουργούν συνδυασμένα (Προαστιακό – Αστικό – Ιδιωτικά Μέσα).

Λειτουργία parking (Καλεντζώτη, ΟΣΕ – Τερψιθέας, Nοσοκομείο Αγιος Ανδρέας κ.ά.) συνδεδεμένα με λεωφορεία, στάσεις, φύλαξη, φωτισμό, διαγράμμιση.

Δημιουργία τουλάχιστον μίας Δημοτικής Αγοράς. Λαϊκές αγορές με πρόσβαση και επανασχεδιασμός χώρων.

Επαναπροσδιορισμό θέσεων στάθμευσης με αφαίρεση δυνατότητας επί των διαβάσεων και στις γωνίες των οδών (π.χ. τοποθέτηση κορυνών ή διαπλάτυνση πεζοδρομίων) και διαμόρφωση θέσεων φορτοεκφόρτωσης.

Οριοθέτηση θέσεων για δίκυκλα προκειμένου να αποδοθούν σε μηχανάκια και ποδήλατα και να ελευθερωθούν τα πεζοδόμια.

Ορατή και συνεχώς ανανεωνόμενη διαγράμμιση στις θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης, στις ΑμεΑ, διαβάσεις.

Οι διαβάσεις να ορίζονται σε αποστάσεις και να προστατεύονται οι πεζοί με την κατάλληλη διαμόρφωση των πεζοδρομίων, νησίδων κ.λπ. Ιδιαίτερη προσοχή σε σχολεία, παιδικούς σταθμούς, νηπιαγωγεία.

Απόδοση των πεζοδρόμων και των πεζοδρομίων στους πολίτες.