Τσίπρας: Ο ΣΥΡΙΖΑ θα καταργήσει την ελάχιστη βάση εισαγωγής

Ο κ. Τσίπρας δεσμεύτηκε ότι με το που θα αναλάβει ο ΣΥΡΙΖΑ τη διακυβέρνηση της χώρας, η ελάχιστη βάση εισαγωγής θα καταργηθεί.

Τσίπρας

Ιδεοληψία, αλαζονεία και άγνοια του ελληνικού Πανεπιστημίου καταλόγισε στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας και τον κάλεσε να αναστείλει έστω και την τελευταία στιγμή την εφαρμογή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής (ΕΒΕ).

«Πέρα από το ότι κάνετε deals με ιδιωτικά συμφέροντα έχετε μία ιδιαίτερη εχθρότητα στη νεότητα. Βάζετε κόφτη στα ΑΕΙ, κάνετε προσλήψεις αστυνομικών αντί για καθηγητές στα δημόσια Πανεπιστήμια, κάνετε στιγματισμό των νέων για την πανδημία, ξύλο στις πλατείες, δίνετε αύξηση ένα κουλούρι, 0,50 λεπτά την ημέρα, που αφορά και τους νέους. Και αν έχεις γνωριμίες ρουσφέτια προχωράς, και φτιάχνετε ένα κράτος με γκόλντεν μπόις στις ΔΕΚΟ», ανέφερε ο κ. Τσίπρας στη Βουλή, απευθυνόμενος προς τον πρωθυπουργό.

Συνεχίζοντας την επίθεση ανέφερε: «Έχετε τυφλωθεί από την αλαζονεία της εξουσίας, και από αυτούς που σας κολακεύουν, που σας λένε ότι καλπάζετε, ότι είσαστε ο μεγαλύτερος, ότι θα κερδίσετε όποτε κι αν γίνουν οι εκλογές… Σας καλώ, μαζί με χιλιάδες εκπαιδευτικούς και γονείς, έστω αυτήν την ύστατη στιγμή να καταργήσετε την διάταξη και να σεβαστείτε τους κόπους και τις θυσίες των υποψηφίων και των οικογενειών τους μετά από την τόσο δύσκολη χρονιά που περάσαμε».

Ο κ. Τσίπρας δεσμεύτηκε ότι με το που θα αναλάβει ο ΣΥΡΙΖΑ τη διακυβέρνηση της χώρας, η ελάχιστη βάση εισαγωγής θα καταργηθεί και πρόσθεσε: «Εμείς έχουμε ευθύνη για να δημιουργήσουμε προσδοκίες και ελπίδες και να επανέλθει η Δικαιοσύνη. Λέμε σήμερα ότι η αποκατάσταση μίας αδικίας δεν είναι λαϊκισμός αλλά κράτος δικαίου».

Εξέφρασε την εκτίμηση ότι οι πολιτικές εξελίξεις τη χρονιά που έρχεται θα είναι ραγδαίες και προσέθεσε ότι εφόσον γίνουν εκλογές και ο ΣΥΡΙΖΑ τις κερδίσει θα προχωρήσει σε αποκατάσταση της αδικίας. Συγκεκριμένα ανέφερε: «Για να θεραπεύσουμε τις φετινές αδικίες η δική μας κυβέρνηση θα προχωρήσει στην εξής ρύθμιση»:

«Θα ανοίξει παράλληλο μηχανογραφικό ειδικά για τους υποψηφίους που δεν έχουν εισαχθεί στο Πανεπιστήμιο το 2021 λόγω της ΕΒΕ. Τα Τμήματα που πλέον θα είναι προσβάσιμα μέσω του ειδικού μηχανογραφικού σε αυτούς τους υποψήφιους είναι όσα δεν τους ήταν προσβάσιμα λόγω ΕΒΕ το 2021. Τα μόρια με τα οποία θα διεκδικήσουν πρόσβαση σε αυτά τα Τμήματα είναι τα μόρια που συνέλεξαν το 2021», είπε ο κ. Τσίπρας.
«Θα σεβαστούμε τον αριθμό των συνολικών θέσεων που διέθεσε η κυβέρνησή σας για το 2021. Δηλαδή τις 77.415 θέσεις. Όμως δεν θα αφήσουμε ούτε μία θέση κενή. Δεν θα κρυφτούμε πίσω από τις αποφάσεις των ιδρυμάτων για να κόψουμε νέες και νέους και αντί για 77.500 θέσεις να δώσουμε, όπως κάνετε εσείς, 50 ή 60 χιλιάδες θέσεις. Αφού η Πολιτεία κρίνει ότι οι θέσεις πρέπει να είναι 77.500 θα είναι 77.500. Εμείς δεν κλέβουμε στο ζύγι. Δεν θα κλέψουμε από τα νέα παιδιά ούτε μία θέση», συνέχισε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
«Άρα λοιπόν: Τον Ιούλιο του 2022 ανοίγει παράλληλο ειδικό μηχανογραφικό αποκλειστικά για υποψηφίους του 2021, οι οποίοι στο μηχανογραφικό που άνοιξε τον Ιούλιο του 2021 δεν είχαν πρόσβαση σε κάποια Τμήματα λόγω ΕΒΕ και δεν εισήχθησαν σε κανένα Τμήμα. Συμπληρώνουν το νέο ειδικό μηχανογραφικό επιλέγοντας Τμήματα με σειρά προτίμησης» πρόσθεσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.
«Ταυτόχρονα, για τους υποψήφιους που εισήχθησαν αλλά έπεσαν θύματα των στρεβλώσεων της ΕΒΕ και των συντελεστών βαρύτητας, θα παρέχεται δυνατότητα μεταγραφής σε ομοειδές τμήμα εφόσον τα συνολικά μόρια εισαγωγής του υποψηφίου είναι περισσότερα από αυτά του τελευταίου εισακτέου στο τμήμα που θέλει να μεταγραφεί», συμπλήρωσε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Ο κ. Τσίπρας είπε ότι «είναι μια πράξη προληπτικής αποκατάστασης της δικαιοσύνης. Είναι δίκαιο και θα γίνει πράξη» και τόνισε: «Όταν ο κ. Μητσοτάκης το 2014, μέσα από την περίφημη αξιολόγηση, απέλυε χιλιάδες δημοσίους υπαλλήλους, είχαμε δεσμευτεί ότι θα αλλάξουμε τον νόμο και θα προσλάβουμε πίσω τα άτομα αυτά. Και αυτό ακριβώς πράξαμε τον Φεβρουάριο του 2015, μόλις αναλάβαμε την κυβέρνηση. Το ίδιο, λοιπόν, θα κάνουμε και τώρα, για τις περιπτώσεις των χιλιάδων νέων που έμειναν εκτός πανεπιστημίων λόγω του απαράδεκτου συστήματος της ελάχιστης βάσης εισαγωγής και θα αποκαταστήσουμε την μεγάλη αυτή αδικία».

Κλείνοντας την πρωτολογία του, απευθύνθηκε «σε όλες και όλους που παρά τις μεγάλες θυσίες και προσπάθειες δεν θα καταφέρουν να εισαχθούν στα πανεπιστήμια μας: Δεν αποτύχατε. Μην το θεωρήσετε σαν μία προσωπική ήττα. Είστε, δυστυχώς, θύματα ενός εκδικητικού συστήματος που δεν έχει βασιστεί σε καμία ακαδημαϊκή μελέτη. Είστε θύματα μιας φανατισμένης και εμμονικής κυβέρνησης που νομίζει ότι διαλύοντας τη δημόσια παιδεία, θα εκδικηθεί τους πολιτικούς της αντιπάλους».

Δύο διαφορετικοί κόσμοι

Για «δύο διαφορετικούς κόσμους» όσον αφορά την εκπαιδευτική διαδικασία έκανε λόγο ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Αλέξης Τσίπρας κατά τη δευτερολογία του ενώ κατηγόρησε τον πρωθυπουργό και την κυβέρνηση για «ιδεοληψία» και «ελιτίστικη αντίληψη».

Ο Αλ. Τσίπρας αναφέρθηκε σε στοιχεία που δείχνουν ότι το ποσοστό αποφοίτων στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια είναι στο 43,7% σε σχέση με 40,1% μέσο όρο στην ΕΕ, για τις ηλικίες 18-24 ετών, τονίζοντας ότι σύσταση της Κομισιόν είναι να ανέβει στο 50%.

Επίσης, σημείωσε ότι σε προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ πάλι είχε μπει ελάχιστη βάση εισαγωγής το 10, χωρίς μάλιστα το «πλέγμα των διατάξεων με τους κρυφούς κόπτες» που υπάρχει τώρα. Αυτό, όπως είπε, καταργήθηκε από την μετέπειτα κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, με την κ. Διαμαντοπούλου να δηλώνει ότι δεν αποδείχθηκε ότι «πέτυχε στο ελάχιστο την άνοδο της ποιότητας των σπουδών» και αρνήθηκε ότι είναι ο ΣΥΡΙΖΑ ο μόνος που διαφωνεί γιατί «λαϊκίζει», όπως κατηγορήθηκε από τον πρωθυπουργό. «Εσείς είστε ιδεοληπτικός και εμμονικός. Μια μειοψηφία της μειοψηφίας που επιμένετε», δήλωσε.

Καταλόγισε, δε, στην κυβέρνηση ότι υλοποιεί «όσα ακριβώς ζητούσε η Τρόικα από το 2015 έως το 2018», μιλώντας για «ταυτόσημη πολιτική και ιδεολογική στάση».

Ειδικότερα, αναφερόμενος στο ζήτημα της ατομικής αξιολόγησης, υπογράμμισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι κατά της έννοιας της αξιολόγησης γενικότερα και υποστηρίζει μια «κουλτούρα αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, αλλά είναι κατά της «τιμωρητικής ατομικής αξιολόγησης».

«Είναι πράγματι δύο διαφορετικοί κόσμοι. Σήμερα έγινε αντιληπτό ότι ο ένας κόσμος είναι ο προοδευτικός, δημοκρατικός κόσμος που θέλει συλλογικές διαδικασίες, θέλει να προκόψει το κάθε παιδί που εχει τη δυνατότητα ανεξάρτητα από την οικονομική του δύναμη και θέλει ουσιαστικά να επενδύσουμε στην εκπαίδευση, το σχολείο και το πανεπιστήμιο» είπε, τονίζοντας ότι η «άλλη πλευρά» έχει μια «ελιτίστικη αντίληψη». «Εϊναι ελιτισμός να πιστεύεις ότι στην εποχή της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης πρέπει να κόβεις τη δυνατότητα παιδιών να σπουδάσουν, γιατί με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργήσεις δήθεν καλύτερη ποιότητα παροχόμενων υπηρεσιών», πρόσθεσε.