Στη μάχη για τα Οσκαρ και ο Αλεξάντερ Πέιν-Στην ΠτΔ ο Γιάννης Καραμπίτσος

«Κομψοτέχνημα» η ταινία του αιγιώτη σκηνοθέτη.

Οσκαρ

O χρόνος μετρά αντίστροφα για τις ανακοινώσεις των υποψηφιοτήτων για τα βραβεία της Ακαδημίας των Οσκαρ στις 23 Ιανουαρίου. Αν και πολλές ήταν οι αξιόλογες ταινίες που αγκαλιάστηκαν από κοινό και κριτικούς και θα μείνουν εκτός της κούρσας σε κορυφαίες κατηγορίες διεκδίκησης του χρυσού αγαλματιδίου καθότι ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος στα επικείμενα κινηματογραφικά βραβεία, σύμφωνα με άρθρο που δημοσίευσαν πρόσφατα οι New York Times.

Εν αναμονή, λοιπόν, της απονομής των Χρυσών Σφαιρών, χθες Κυριακή, το δημοσίευμα των NYT κάνει ειδική μνεία στη νέα ταινία του Αιγιώτη Αλεξάντερ Πέιν, «Τα παιδιά του χειμώνα».

Ο πατρινός σκηνοθέτης Γιάννης Καραμπίτσος σήμερα στην «ΠτΔ» ξετυλίγει το κουβάρι του φιλμ που έχει κερδίσει τις καρδιές του κοινού σε πολλές χώρες του κόσμου όπου έχει προβληθεί.

«Γνώρισα τον Αλεξάντερ Πέιν (Αλέξανδρος Παπαδόπουλος) στο Αίγιο πριν λίγα χρόνια, όταν ανακηρύχτηκε επίσημος δημότης Αιγίου. Εχω κινηματογραφήσει επίσης το μάστερ κλας που έκανε στην Αθήνα στο πλαίσιο του Πανοράματος. Του πρότεινα να παίζαμε τις ταινίες του στην Πάτρα και αν ήθελε να έκανε κάποια μαθήματα κινηματογράφου. Ηταν θετικός. Η τελευταία του ταινία «Τα παιδιά του χειμώνα» (2023), η δεύτερη στην οποία δεν υπέγραψε το σενάριο μόνος του (σεναριογράφος ο Ντέιβιντ Χέμινγκσον) θα διεκδικήσει πολλά Οσκαρ αναμφισβήτητα, τον επαναφέρει στις μεγάλες δημιουργίες κοντά καλλιτεχνικά στην πολύ επιτυχημένη του ταινία «Πλαγίως» (2004) και στις ‘’Νεμπράσκα’’ (2013) και ‘’Απόγονοι’’(2011). Ενας δημιουργός που συνδυάζει, που συνενώνει τον χολιγουντιανό αφηγηματικό κινηματογράφο με τον καλλιτεχνικό ευρωπαϊκό κινηματογράφο του δημιουργού με τον πιο ιδανικό τρόπο.

Οσκαρ

HOLDOVERS_FP_00406_R
Dominic Sessa stars as Angus Tully and Paul Giamatti as Paul Hunham in director Alexander Payne’s THE HOLDOVERS, a Focus Features release.
Credit: Courtesy of FOCUS FEATURES / © 2023 FOCUS FEATURES LLC

Χρησιμοποιώντας τον αγαπημένο του ηθοποιό Πολ Τζιαμάτι για τον οποίο γράφτηκε το σενάριο, όπως ο ίδιος ο Πέιν καταθέτει, και έναν νεαρό ηθοποιό ‘’αποκάλυψη’’ σχεδόν ερασιτέχνη που φοιτά στο λύκειο όπως και ο ήρωας της ταινίας και κόπιασε αρκετά για να τον ανακαλύψει, μας μεταφέρει σε ένα κολέγιο στη δεκαετία του 70, εκεί όπου “ταξίδεψε” και ο άλλος ανεξάρτητος αμερικανός δημιουργός του Χόλιγουντ Πόλ Τόμας Αντερσον με την τελευταία ταινία του “Πίτσα Γλυκόριζα” και με όπλο τη βαθιά ευαισθησία του αλλά και με διάχυτη μια μελαγχολία, θα μπορούσαμε να πούμε, δημιουργεί μια νέα γλυκόπικρη με κωμικά στοιχεία ταινία που συνδυάζει αρμονικά το δράμα με την κωμωδία και με την οποία είναι σίγουρο ότι θα αναβιώσουν παρόμοιες στιγμές με εκείνες όπου ο ελληνικής καταγωγής διάσημος δημιουργός είχε 18 οσκαρικές υποψηφιότητες και οι ταινίες του είχαν μεγάλη εμπορική επιτυχία αφού δεν ήταν και πολύ ακριβές τηρουμένων των αναλογιών.

Ευχόμαστε στον Αιγιώτη Αλέξανδρο Πέιν (Παπαδόπουλο) να κάνει ταινία και στα μέρη μας και επίσης κάποια στιγμή και τον δήμο μας και τον βασανισμένο πολιτιστικά ελληνικό τόπο μας να υποδεχτεί όπως τους αξίζει κάποια από τα παιδιά του και να τα αξιοποιήσει γιατί έχουν αυτή τη διάθεση να προσφέρουν. Και δεν είναι λίγα όσα έχουν να προσφέρουν».

Οσκαρ