Εξεταστική Επιτροπή: Δάκρυσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ – «Έχω γλιτώσει από δύο σιδηροδρομικά δυστυχήματα»
Εννέα κανόνες παραβιάστηκαν μέσα σε πέντε λεπτά, δήλωσε ο Παναγιώτης Τερζάκης, διευθύνων σύμβουλος ΟΣΕ, κατά την διάρκεια της κατάθεσης του στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής που διερευνά τα αίτια του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.
Εννέα κανόνες παραβιάστηκαν μέσα σε πέντε λεπτά, δήλωσε ο Παναγιώτης Τερζάκης, διευθύνων σύμβουλος ΟΣΕ, κατά την διάρκεια της κατάθεσης του στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής που διερευνά τα αίτια του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη. Ο κ. Τερζάκης, υπογράμμισε ότι έγιναν λάθη ενώ απέδωσε ευθύνες και στον μοιραίο σταθμάρχη.
Σύμφωνα με τον μάρτυρα έγιναν λάθη και από τον μηχανοδηγό του Intercity, της επιβατικής αμαξοστοιχίας, καθώς από τη στιγμή που κατάλαβε ότι ήταν στη γραμμή καθόδου, όφειλε να ακινητοποιήσει το τρένο και να πάρει σαφείς εντολές από το σταθμάρχη και σύμφωνα με το βιντεοσκοπικό υλικό δεν φαίνεται να σταμάτησε. Η σωτήρια λέξη θα ήταν μόνο μια, «την κάθοδο». Σύμφωνα με τον κ. Τερεζάκη, από τις συνομιλίες σταθμάρχη και μηχανοδηγού προκύπτει ότι ο δεύτερος όταν είχε καταλάβει ότι πηγαίνει ανάποδα ρώτησε «Για που είπαμε πάει η 62» αντί να προσθέσει «τη μαγική λέξη: με οδηγεί στη γραμμή καθόδου». Όπως είπε ο κ. Τερεζάκης, «θα είχε ξυπνήσει ο σταθμάρχης, δυστυχώς δεν ακούστηκε ποτέ».
Ο κ. Τερεζάκης εξήγησε ότι ο τοπικός πίνακας έδινε στον σταθμάρχη τις ίδιες δυνατότητες με την τηλεδιοίκηση, σε μικρότερο μήκος γραμμής και ότι ήταν υποχρεωμένος να χαράξει αυτόματα τη διαδρομή, πράγμα που δεν έπραξε.
«Φεύγοντας από τη Λάρισα βρίσκεται μπροστά σε 2 ομάδες κλειδιών. Είχε διευθετήσει το κλειδί 117 για να περάσει το Intercity. Κάτι μεσολάβησε που του τράβηξε την προσοχή και δεν έκανε τη χάραξη, έστω χειροκίνητα. Ο πίνακας του έδειχνε τα σημεία που ήταν αλλαγές» είπε ο κ. Τερεζάκης, προσθέτοντας ότι «αν παρακολουθούσε τον πίνακα θα το είχε καταλάβει ακόμη και πριν τα κλειδιά. Εδώ είναι και θέμα σιδηροδρομικής παιδείας, το μάτι πέφτει στην αλλαγή, οι αλλαγές είναι ο φόβος και τρόμος όλων των σιδηροδρομικών».
Αναφερόμενος στη διαχείριση της κατάστασης από τον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, έχοντας προηγουμένως χαρακτηρίσει τον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας ως το απόλυτο εργαλείο, τόνισε ότι «Κατά τον Κανονισμό, αν διαπιστώσει ο μηχανοδηγός ότι πηγαίνει σε τροχιά που δεν είναι εντεταλμένος, οφείλει να ακινητοποιήσει την αμαξοστοιχία και να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη.».
Ο κ. Τερζάκης, φανερά φορτισμένος, θέλησε να ζητήσει συγνώμη από τις οικογένειες των θυμάτων. «Συγνώμη από αυτούς που έχασαν αγαπημένα πρόσωπα. Ο ΟΣΕ έχει αναλάβει τις ευθύνες του και προτίθεται να τις αναλάβει στο βαθμό που του αναλογούν», είπε. Με δάκρυα στα μάτια, αναφέρθηκε και στην δική του ιστορία λέγοντας «σε ηλικία 9 ετών γλίτωσα από σιδηροδρομικό δυστύχημα. Ήμουν στο τελευταίο βαγόνι. Και επειδή ήμουν ατίθασος κατεβήκαμε από το βαγόνι. Έπεσε η μηχανή στο τελευταίο βαγόνι στο Δερβένι » και πρόσθεσε, «είχα βάλει στη ζωή μου στόχο να μην ξαναγίνει τέτοιο δυστύχημα και δυστυχώς έγινε».
Αποκάλυψε δε, ότι τη μέρα του φονικού δυστυχήματος, είχε κλείσει και ο ίδιος εισιτήριο και μάλιστα στην καμπίνα. «Εκείνο το βράδυ είχα εισιτήριο, θα ήμουν καμπίνα. Μπορεί να μη με είχατε μπροστά σας ή να είχε αποσοβηθεί. Πάντα συζητάω με τους μηχανοδηγούς», σημείωσε. Ο πρόεδρος της Επιτροπής, έκπληκτος από όσα άκουσε σχολίασε ότι ο Παναγιώτης Τερζάκης επιβίωσε 2 από τα 3 φονικά σιδηροδρομικά δυστυχήματα της χώρας μας.
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News