Αίτημα χρηματοδότησης για το τμήμα Ρίο – Πάτρα: Τον Μάιο οι αποφάσεις για το τρένο
Το αίτημα αναμένεται να εξεταστεί τον προσεχή Μάιο-Ιούνιο – Η πρώτη απόπειρα έναξης του έργου στο CEF-2 ήταν ανεπιτυχής
Την υποβολή πρότασης χρηματοδότησης στο Πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη – 2» (CEF-2) για την υλοποίηση ομάδας σιδηροδρομικών έργων, μεταξύ των οποίων και το υπογειοποιημένο τμήμα Ρίο – Πάτρα, ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, στο 2ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Green Transport & Logistics.
Ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο έχουν περιληφθεί οι συνδέσεις με τα εμπορευματικά λιμάνια στη Βόρεια Ελλάδα (Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη), η σύνδεση με τον εμπορευματικό λιμένα Πάτρας και η επέκταση προαστιακών συνδέσεων στην Αττική με τα λιμάνια Λαυρίου και Ραφήνας.
Να σημειωθεί ότι είναι η δεύτερη απόπειρα ένταξης του έργου της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα, στο χρηματοδοτικό σχήμα CEF-2, καθώς η πρώτη αίτηση που είχε υποβληθεί πριν από δύο χρόνια απορρίφθηκε, προς όφελος άλλων σιδηροδρομικών συνδέσεων που είχαν προτεραιότητα.
Το αίτημα χρηματοδότησης είναι ύψους 1,4 δισ. ευρώ καθώς περιλαμβάνει και άλλα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, ωστόσο η έγκρισή του δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένη, καθώς το CEF-2 αποτελεί ένα ανταγωνιστικό εργαλείο χρηματοδότησης.
Το αίτημα αναμένεται να εξεταστεί τον προσεχή Μάιο-Ιούνιο, ενώ το υπουργείο Υποδομών έχει ήδη αποφασίσει να μεταθέσει το έργο χρονικά προς τα τέλη του 2029, γιατί όπως έγραψε η «Πελοπόννησος», οι καταστροφές στο σιδηροδρομικό δίκτυο από το δυστύχημα των Τεμπών και τις πλημμύρες της κακοκαιρίας Daniel άλλαξαν τις προτεραιότητες της κυβέρνησης.
Το τελευταίο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής Ρίο-Πάτρα έχει ενταχθεί στο Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης και Επενδύσεων των Σιδηροδρόμων Ελλάδος, όπως θα μετονομαστεί ο ΟΣΕ. Παραμένει ενεργό, αλλά πέρασε σε δεύτερο πλάνο, καθώς οι άμεσες προτεραιότητες του ΟΣΕ αφορούν αυτή τη στιγμή την αποκατάσταση των σιδηροδρομικών μεταφορών στον κεντρικό άξονα της χώρας, που επλήγη καίρια από τις καταστροφές στη Θεσσαλία.
Συγκεκριμένα, πέρασε στο 5ετές βραχυπρόθεσμο σχέδιο με προϋπολογισμό 477 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και χρηματοδότηση 366 εκ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) με ορίζοντα υλοποίησης το 2029.
Αντιθέτως, στο δεκαετές πρόγραμμα επενδύσεων, έχει περάσει η σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με λιμάνια και ΒΙΠΕ με ταυτόχρονη ανάπτυξη εμπορευματικών κέντρων. Στο πλαίσιο αυτό έχει ενταχθεί το έργο σύνδεσης της ΒΙΠΕ Πατρών με το λιμάνι της Πάτρας, το οποίο ακόμα δεν έχει προσδιορισμένο προϋπολογισμό.
Στο 20ετές μακροπρόθεσμο πρόγραμμα με πάνω από 7 δισ. ευρώ, περιλαμβάνεται η επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου και νέα έργα στη Δυτική Ελλάδα, με ορίζοντα υλοποίησης το 2044.
Στο συγκεκριμένο πρόγραμμα, περιλαμβάνεται η επέκταση του Προαστιακού της Πάτρας προς τον Πύργο με προϋπολογισμό 200 εκ. ευρώ, ενώ η αναβάθμιση του δικτύου Πελοποννήσου με προϋπολογισμό 1,5 δισ, ευρώ, βρίσκεται ακόμα υπό διερεύνηση.
Διαβάστε επίσης:
Πάτρα: Τι οδήγησε την 22χρονη φοιτήτρια να βάλει τέλος στη ζωή της – Αναπάντητα τα ερωτήματα
Σαν σήμερα 17 Φεβρουαρίου 1982 καθιερώνεται ο πολιτικός γάμος στην Ελλάδα – Δείτε τι άλλο συνέβη
Ναβάλνι: Θρίλερ με την σορό του – Δεν είναι στο νεκροτομείο που υπέδειξαν στην οικογένεια
Ακολουθήστε μας για όλες τις ειδήσεις στο Bing News και το Google News