ΑΑΔΕ-myProperty: Πως θα γίνονται οι fast track μεταβιβάσεις ακινήτων – Πότε ξεκινούν

Πότε θα ενεργοποιηθεί η πλατφόρμα διαχείρισης του ενιαίου Ηλεκτρονικού Φακέλου Μεταβίβασης Ακινήτου και πώς θα «τρέχει» ο συμβολαιογράφος τις μεταβιβάσεις

ανατροπές

Τέλος στη γραφειοκρατία και την ταλαιπωρία που υφίστανται οι φορολογούμενοι που καλούνται να συλλέξουν δεκάδες έγγραφα για τη μεταβίβαση ενός ακινήτου, αναμένεται να δώσει ο Ηλεκτρονικός Φάκελος Μεταβίβασης Ακινήτου, ο οποίος θα διευκολύνει όλη τη διαδικασία σε συνδυασμό με την ηλεκτρονική υποβολή των δηλώσεων φόρου μεταβίβασης γονικών παροχών και δωρεών στην πλατφόρμα myProperty της ΑΑΔΕ.

Το έργο που εχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και πρόκειται να ενεργοποιηθεί εντός του 2023, όπως αναφέρει η Ημερησία, προβλέπει την ανάπτυξη μιας διαδικτυακής πλατφόρμας διαχείρισης του ενιαίου Ηλεκτρονικού Φακέλου Μεταβίβασης Ακινήτου, μέσω της οποίας θα συλλέγονται ηλεκτρονικά όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται στη σύνταξη των συμβολαίων για τις μεταβιβάσεις ακινήτων.

Δεκάδες δικαιολογητικά, πιστοποιητικά και έγγραφα που απαιτούνται σήμερα για τη μεταβίβαση ενός ακινήτου από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, όπως ΑΑΔΕ, Κτηματολόγιο, Τεχνικό Επιμελητήριο, δήμους, ΕΦΚΑ θα συγκεντρώνονται με εξουσιοδότηση των ενδιαφερόμενων μερών προς τις υπηρεσίες και θα καταχωρίζονται στον φάκελο του ακινήτου που πρόκειται να μεταβιβαστεί.

Ετσι, θα επιτυγχάνεται με ταχύτατες ηλεκτρονικές διαδικασίες η διεκπεραίωση των υποθέσεων μεταβίβασης ακινήτων.

Πώς θα λειτουργεί

H συλλογή των εγγράφων και πιστοποιητικών θα πραγματοποιείται από τον συμβολαιογράφο τον οποίο θα εξουσιοδοτούν οι συμβαλλόμενοι. Ο συμβολαιογράφος που συντάσσει το συμβόλαιο μεταβίβασης ακινήτου θα εισέρχεται με τους προσωπικούς του κωδικούς πρόσβασης στην ηλεκτρονική πλατφόρμα και θα υποβάλει αίτημα σε κάθε φορέα χωριστά για την ηλεκτρονική χορήγηση των απαραίτητων πιστοποιητικών και εγγράφων.