Αχαΐα: Διαμαρτύρονται οι ταχυδρόμοι – Εμειναν 30 από τους 63 διανομείς

Αχαΐα: Διαμαρτύρονται οι ταχυδρόμοι - Εμειναν 30 από τους 63 διανομείς

Στα όριά τους έχουν φτάσει οι ταχυδρόμοι του Νομού Αχαΐας λόγω του μειωμένου αριθμού διανομέων και των τεράστιων δρομολογίων που εξυπηρετούν καθημερινά. Μετά από ένα μεγάλο χρονικό διάστημα που εφαρμόζεται το νέο σχέδιο διανομής σε όλη τη χώρα, ο Σύλλογος Ταχυδρόμων Αχαΐας με επιστολή του στην «ΠτΔ» σχολιάζει ειρωνικά πως είναι «όλα καλά».

Πρόκειται για μία έκφραση που αναφέρεται αρκετές φορές στην επιστολή και είναι φανερό πως δεν θέλουν να την ξανακούσουν από τα χείλη των προϊσταμένων τους σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί τους τελευταίους μήνες στον κλάδο τους.

Η κατάσταση που ζουν καθημερινά οι εργαζόμενοι στα ΕΛΤΑ και ιδιαίτερα οι ταχυδρόμοι παρουσιάζεται ως δραματική. Λόγω συνταξιοδοτήσεων και εθελούσιων εξόδων ο αριθμός των διανομέων έχει μειωθεί περισσότερο από το μισό με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα στην διανομή γραμμάτων καθημερινά εξαιτίας του μεγάλου φόρτου εργασίας και των τεράστιων διαδρομών.

ΑΝΩΝΥΜΑ

Για να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και να καταλάβουμε γιατί διαμαρτύρονται οι ταχυδρόμοι, η «ΠτΔ» ήρθε σε τηλεφωνική επικοινωνία με μέλη του συλλόγου ώστε να μας εξηγήσουν. Διαπιστώσαμε ότι δεν ήθελαν να μιλήσουν επώνυμα, γιατί ανησυχούν για συνέπειες.

ΤΟ ΚΟΙΝΟ

«Το κοινό τα βάζει μ’ εμάς, ενώ εμείς κάνουμε ό,τι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να εξυπηρετήσουμε έγκαιρα. Γι’ αυτό πλέον αποφασίσαμε να μιλήσουμε δημόσια ώστε να ενημερωθεί ο κόσμος τι συμβαίνει στον κλάδο μας και να καταλάβει. Τα τελευταία χρόνια έχει μειωθεί σε μεγάλο βαθμό ο αριθμός των ταχυδρόμων λόγω των συνταξιοδοτήσεων και των εθελούσιων εξόδων» εξηγεί μέλος του Συλλόγου.

ΟΙ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ

Επιπλέον, θέλοντας να αναδείξει ο Σύλλογος Ταχυδρόμων Αχαΐας πόσο έχει μειωθεί η δύναμή του τους τελευταίους μήνες, παρουσιάζει πόσοι εργάζονται στην Αχαΐα σήμερα σε σχέση με ένα χρόνο πριν. «Καθυστερούμε επειδή οι λίγοι που έχουμε μείνει, πλέον εξυπηρετούμε τεράστια δρομολόγια. Για να καταλάβει ο κόσμος, το Αίγιο το εξυπηρετούν τρεις ταχυδρόμοι, ενώ το κέντρο της Πάτρας από τη Βορείου Ηπείρου μέχρι την Αγίας Σοφίας μόλις πέντε και καθημερινά έχουμε να μοιράσουμε ”μια θάλασσα γράμματα”» αναφέρει.

ΟΙ ΜΙΣΟΙ

Οπως παρουσιάζουν στην «ΠτΔ» οι ταχυδρόμοι, το δυναμικό τους έχει μειωθεί στο μισό σε σχέση με πέρυσι: «Γενικότερα από τους 63 διανομείς που εργάζονταν μέχρι πέρυσι, πλέον στην Αχαΐα βγαίνουν στους δρόμους μόνο 30. Το κέντρο της Πάτρας το εξυπηρετούν πέντε διανομείς. Τα Καλάβρυτα ένας, τον Δήμο Ερυμάνθου δύο, ενώ τον Δήμο Αιγιάλειας έξι άτομα, οι τρεις το κέντρο και οι υπόλοιποι τα χωριά. Χαρακτηριστικό της μείωσης της δύναμης των ταχυδρόμων είναι πως στην Αιγιάλεια πέρυσι εργάζονταν 18 ταχυδρόμοι! Βέβαια το πρόβλημα είναι πανελλαδικό, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως ο κόσμος δεν δυσανασχετεί αφού θεωρεί πως η ευθύνη των καθυστερήσεων είναι των ταχυδρόμων. Αυτό είναι λογικό καθώς όλα αυτά τα χρόνια ο κόσμος εμάς γνωρίζει, με εμάς λέει “καλημέρα”» τονίζει χαρακτηριστικά μέλος του Συλλόγου.

ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ

Κλείνοντας, οι ταχυδρόμοι της Αχαΐας στέλνουν το μήνυμά τους προς τη διοίκηση των ΕΛΤΑ, δηλώνοντας διαθέσιμοι να βοηθήσουν με τη γνώση και την εμπειρία τους, παράλληλα ζητούν την κατανόηση των πολιτών για τις όποιες καθυστερήσεις και τονίζουν πως η σιωπή τους πλέον δεν βοηθά στη λύση των προβλημάτων του κλάδου.

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ

Σε ερώτηση αν γίνονται προσλήψεις για να καλυφθούν οι θέσεις των ατόμων που φεύγουν από τον Οργανισμό, η απάντηση είναι χαρακτηριστική: «Γίνονται προσλήψεις, αλλά τα άτομα που έρχονται δεν βγαίνουν στο δρόμο και καλύπτουν άλλες θέσεις. Γενικότερα είναι περίεργες οι συνθήκες των νέων προσλήψεων. Ενα από τα πολλά χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η περίπτωση πρόσληψης οδηγού που δεν είχε δίπλωμα! Ευτυχώς που ο άνθρωπος είπε πως δεν έχει δίπλωμα, γιατί θα του έδιναν φορτηγό να βγει για δρομολόγιο κανονικά».

Του ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ

anastasop@pelop.gr