Αχαΐα: Στα θρανία οι νέοι διευθυντές πριν αναλάβουν

Το μεγάλο μέτωπο που θα κληθούν να διαχειριστούν οι νέοι διευθυντές αφορά την αξιολόγηση δεδομένης της συντονισμένης άρνησης που υπάρχει από τα συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών.

διευθυντές
Μέχρι το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου θα έχουν αναλάβει τα καθήκοντά τους οι νέοι διευθυντές και οι νέες διευθύντριες των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας.

Ειδικότερα, πρόκειται για 112 νέα στελέχη στις εκπαιδευτικές δομές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και 109 της Δευτεροβάθμιας. Ενόψει της ανάληψης των καθηκόντων τους, οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης μέσω συσκέψεων προετοιμάζουν τα νεοεπιλεγέντα πρόσωπα για τις νέες αρμοδιότητες.

Η διευθύντρια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ευγενία Πιερρή, που από την επομένη κιόλας ημέρα επιλογής των νέων στελεχών φρόντισε για την ενημέρωσή τους, ανέφερε στην «Πελοπόννησο»: «Είμαστε σε διαρκή επικοινωνία και φυσικά με τις συναντήσεις που κάνουμε αναδεικνύουμε τα προβλήματα που υπάρχουν στη διοίκηση και από κοινού συζητάμε τις λύσεις. Ολο το στελεχιακό μας δυναμικό θα είναι έτοιμο να αναλάβει τα καθήκοντά του τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου. Από κει και πέρα, θα είμαστε συνεχώς δίπλα τους και θα παρέχουμε την κατάλληλη στήριξη ώστε να εξασφαλίσουμε την ομαλή λειτουργία των σχολικών μας μονάδων»

Οπως έχει αναδείξει η «Π», ο ρόλος του διευθυντή ή της διευθύντριας μιας σχολικής μονάδας έχει αναδειχτεί ιδιαίτερα πολύπλοκος. Πέραν της ατελείωτης γραφειοκρατίας που καλείται καθημερινά να διεκπεραιώσει, της επιτήρησης της οργάνωσης και της απρόσκοπτης λειτουργίας του σχολείου που διοικεί, καλείται να συντονίσει και τους νέους θεσμούς που λειτουργούν ήδη στα σχολεία από τον περασμένο Σεπτέμβριο και αφορούν τους Ενδοσχολικούς Συντονιστές και τους Μέντορες, και φυσικά να εφαρμόσει τη διαδικασία της αξιολόγησης που αποτελεί το μεγάλο αγκάθι, δεδομένης της άρνησης που υπάρχει από εκπαιδευτικούς.

Μιλώντας στην «Π» διευθυντές-ντριες σχολικών μονάδων για τους νέους θεσμούς σημειώνουν ότι αρχικά υπήρξαν μεγάλες αρνήσεις και αντιδράσεις από τους εκπαιδευτικούς να αναλάβουν τα συγκεκριμένα καθήκοντα. Κι αυτό οφείλεται, όπως σημειώνουν οι ίδιοι, στις δυσκολίες συνεννόησης και συνεργασίας που έχουν με έναν μεγάλο αριθμό μελών της μαθητικής κοινότητας.

«Τα πράγματα έχουν αγριέψει αρκετά. Οι μαθητές έρχονται ξεσηκωμένοι από τα σπίτια τους και απ’ όλα αυτά που καταγράφουν γύρω τους και πολύ δύσκολα πλέον κάθονται να ακούσουν τον καθηγητή. Οταν δε κάποιος καθηγητής τούς κάνει παρατήρηση, μπαίνει στο στόχαστρο ομάδων. Ολα αυτά απαιτούν πολλή υπομονή, πολλή συζήτηση και διάλογο με τους μαθητές μας για να καταφέρουμε να πετύχουμε κάτι. Κι αυτό δεν είναι διατεθειμένοι όλοι οι συνάδελφοι να το κάνουν» μας περιέγραψε διευθυντής λυκείου της Πάτρας.

Σε κάθε περίπτωση, οι δύο νέοι θεσμοί μπορούν να βοηθήσουν με την προϋπόθεση ωστόσο ότι θα λειτουργήσουν σωστά.

Ειδικότερα, οι αρμοδιότητές τους είναι οι εξής:

> Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: O ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα μόνιμο ή αναπληρωτή ή ωρομίσθιο εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.

>Ορισμός Ενδοσχολικού Συντονιστή: Ο ρόλος του είναι να συντονίζει και να υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσει ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.