Αχαΐα: Τι μας περιμένει μετά το lockdown – Τέσσερις απαντήσεις παραγόντων

image 622345

Η περίοδος της πανδημίας είναι γεγονός ότι έχει επηρεάσει δραματικά το σύνολο σχεδόν των επιχειρήσεων. Ωστόσο, η καραντίνα κάποια στιγμή θα τελειώσει και οι επιχειρήσεις θα επιστρέψουν σε κανονικές συνθήκες λειτουργίας. Τι περιβάλλον θα συναντήσουν και πως θα διαχειριστούν την επόμενη ημέρα, χωρίς τη στήριξη των κυβερνητικών μέτρων; Πως προετοιμάζονται από τώρα; Ποιοι θα βγουν χαμένοι και ποιοι κερδισμένοι;

Εκπρόσωποι φορέων και γνωστοί επιχειρηματίες της Αχαΐας από αντιπροσωπευτικούς κλάδους, καλούνται να απαντήσουν σε αυτά τα καίρια ερωτήματα και να σκιαγραφήσουν το περιβάλλον που διαμορφώνεται μπροστά μας.

Παρά τις προκλήσεις που προκάλεσε η υγειονομική κρίση, οι επικεφαλής των εταιρειών παραμένουν αισιόδοξοι ότι θα καταφέρουμε να επανακάμψουμε σχετικά γρήγορα. Οι συνθήκες όμως που θα επικρατούν, θα είναι πολύ διαφορετικές. Σίγουρα θα υπάρξουν χαμένοι, αλλά και εκείνοι που βρήκαν και αξιοποίησαν ευκαιρίες, ενισχύοντας τον βαθμό της βιωσιμότητάς τους.

Οσον αφορά στους παράγοντες που θα «ξεκλειδώσουν» την ανάκαμψη, οι επιχειρηματίες εστιάζουν σε τρεις βασικές περιοχές:

@ Στην υλοποίηση επενδύσεων  

@ Σε παρουσίαση νέων προϊόντων / υπηρεσιών  

@ Στην υιοθέτηση πλάνου εξωστρέφειας

Γιώργος Παππάς: Θα απαιτηθεί κεφάλαιο εκκίνησης και πολλές αλλαγές

Ο πρόεδρος του περιφερειακού Τμήματος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Γιώργος Παππάς, σημείωσε τα εξής: «Μετά από ένα και πλέον χρόνο που βιώνουμε τις επιπτώσεις και τις προεκτάσεις της πανδημίας, άλλαξαν πάρα πολλά στη ζωή μας. O τρόπος ζωής, η καθημερινότητα, οι συνήθειες μας, εισήλθαν σε μια άλλη σφαίρα που είναι πλήρως συνδεδεμένη, αλλά και εξαρτώμενη από την εξέλιξη του κορωνοϊού.

Μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων θα εξέλθει από το τούνελ της πανδημίας έχοντας υποστεί σημαντικές απώλειες στα έσοδά τους και με συσσώρευση υποχρεώσεων, οι οποίες έχουν ανασταλεί μέσω της χρονικής τους μετάθεσης στο μέλλον. Για την προσδοκώμενη ανάκαμψη της οικονομίας όπου οι βιώσιμες επιχειρήσεις καλούνται να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο, θα πρέπει να υπάρξουν ειδικές παρεμβάσεις οι οποίες θα βοηθήσουν αυτές τις επιχειρήσεις να αποπληρώσουν τις οφειλές τους, χωρίς να οδηγηθούν σε πτώχευση.

Θα απαιτηθεί κεφάλαιο επανεκκίνησης για πολλές εταιρείες, για την κάλυψη τρεχουσών λειτουργικών αναγκών και εκσυγχρονισμού τους, ώστε να είναι ανθεκτικές στην επέλευση έκτακτων γεγονότων – κρίσεων.

Καθώς επιταχύνεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός και εδραιώνονται νέα ψηφιακά μοντέλα με σκοπό τις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πελατών (πίεση των πελατών να έρθει «η παραγωγή πιο κοντά στο σπίτι»), η ανανέωση και αναβάθμιση των δεξιοτήτων των ανθρώπων μιας επιχείρησης (επιχειρηματιών-εργαζομένων) είναι σημαντική.

Η διαμόρφωση εταιρικής κουλτούρας, η εσωτερική οργάνωση των επιχειρήσεων, η προσαρμοστικότητα των εργαζομένων στις νέες μορφές εργασίας – όπως η εξ αποστάσεως εργασία- και η προθυμία τους για νέες γνώσεις πάνω σε ψηφιακά θέματα, αποτελούν τα ουσιαστικότερα όπλα για την επιβίωση μιας επιχείρησης στη νέα πραγματικότητα».   

Χάρης Ανδρικόπουλος: Κάνουμε επέκταση και ετοιμάζουμε ηλεκτρονικό κατάστημα

Ο γενικός διευθυντής της πατρινής αλυσίδας λιανεμπορίου Αφοι Ανδρικόπουλου και αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας Χάρης Ανδρικόπουλος, μίλησε επίσης στην «ΠτΚ» για την επόμενη μέρα του λοκντάουν και πως προετοιμάζεται η συγκεκριμένη επιχείρηση.

«Γενικά είμαστε συγκρατημένοι για την επόμενη μέρα, παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις της οικονομίας και ειδικά πως μετασχηματίζεται το εμπορικό γίγνεσθαι, λαμβάνοντας τις κατάλληλες αποφάσεις.

Στον κλάδο του λιανεμπορίου όπου λειτουργούμε όλα αυτά τα χρόνια, βλέπουμε να έρχονται σημαντικές αλλαγές. Η επιχείρησή μας, προσπαθεί να προετοιμαστεί από τώρα για την επόμενη ημέρα του λοκντάουν, κάνοντας τις απαραίτητες προσαρμογές στη λειτουργία και τις υπηρεσίες της.

Βλέπουμε συγκεκριμένα μεγάλη αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου και στο πλαίσιο αυτό, η επιχείρησή μας, προχωρά σε επέκταση του κέντρου διανομών της, αυξάνοντας κατά 50% τη χωρητικότητά του.

Παράλληλα, ετοιμαζόμαστε για να περάσουμε στη λειτουργία του πρώτου ηλεκτρονικού καταστήματος. Το κανάλι διανομής μέχρι την πόρτα του καταναλωτή, θα συνεχίσει να λειτουργεί μέσα από τον μηχανισμό της επιχείρησής μας, καθώς διαχειριζόμαστε και ευαίσθητα προϊόντα ελεγχόμενης θερμοκρασίας, τα οποία χρειάζονται ειδική μεταχείριση και άμεση παράδοση στους πελάτες.

Επίσης, παρατηρούμε ότι οι καταναλωτές, λόγω των συνθηκών, προτιμούν πιο ευρύχωρα  καταστήματα και έτσι, εξετάζουμε κι εμείς, διάφορες περιπτώσεις επέκτασης σε νέους χώρους, στην Πάτρα και την Αχαϊα.

Η εποχή μετά το λοκντάουν, σίγουρα θα έχει χαμένους και κερδισμένους κλάδους και όχι απλά κάποιες επιχειρήσεις. Στο κομμάτι του λιανεμπορίου που υπηρετούμε, βλέπουμε να επικρατούν τάσεις υπερσυγκέντρωσης και όσοι «μικροί» καταφέρουν να μείνουν, θα πρέπει να κάνουν υπερβάσεις, με καλύτερη ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών και με προσιτές τιμές».  

Γιώργος Κολλιόπουλος: Προετοιμαζόμαστε με επενδύσεις και περισσότερη εξωστρέφεια

Ο Γιώργος Κολλιόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της βιομηχανίας παραγωγής πλαστικών Paviplast με έδρα την ΒΙΠΕ Πατρών, είπε τα εξής: «Η οικονομία σήμερα βρίσκεται σε εμπόλεμη κατάσταση και υπό αυτούς τους όρους, φαντάζομαι ότι μόνο θετικά μπορεί να πάει μετά την άρση του λοκντάουν. Οπότε, οι επιχειρήσεις πρέπει να προετοιμαστούν κατάλληλα, υλοποιώντας επενδύσεις, αποκτώντας μεγαλύτερη εξωστρέφεια και αξιοποιώντας κάθε διαθέσιμο χρηματοοικονομικό μέσο.

Αλλά, και η κυβέρνηση οφείλει από την πλευρά της, να κινηθεί πιο γρήγορα. Το λέω αυτό, γιατί παρατηρούμε πως, ακόμα και σε τόσο κρίσιμες συνθήκες, παραμένει ανεπίλυτο το πρόβλημα της γραφειοκρατίας και της καθυστέρησης των διαδικασιών, ειδικά όταν πρόκειται για έγκριση επενδυτικών προγραμμάτων. Πάντως, κρατώ την αισιοδοξία μου για την επόμενη μέρα, και θέλω να πιστεύω πως, η οικονομία θα πάει καλύτερα, κάτι που θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό και από την πορεία του τουρισμού.

Επίσης, θεωρώ πως είναι αναγκαίο να υπάρξει πρόνοια για τον πρωτογενή τομέα της παραγωγής. Να διευκολυνθούν οι εξαγωγές των εγχώριων προϊόντων και οι επιχειρήσεις του κλάδου.  

Συμπερασματικά, βλέπω πως η πανδημία έχει φέρει μεγάλες αλλαγές και στο πεδίο της καταναλωτικής συμπεριφοράς, όπου το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει πλέον έναν κεντρικό ρόλο να διαδραματίσει στη λειτουργία των επιχειρήσεων. Ο κόσμος του ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι πλέον  μονόδρομος για όλους μας.

Εμείς, ως μεταποιητική επιχείρηση, προετοιμαζόμαστε κατάλληλα για την επόμενη ημέρα, με πολιτικές ενίσχυσης της εξωστρέφειας, με εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού μας, με μεγαλύτερη ευελιξία στις διαδικασίες και με νέα προϊόντα, αλλά και με μείωση του ενεργειακού κόστους».

Χρήστος Κανελλής: Η κατάσταση είναι ρευστή αλλά οφείλουμε να προσπαθήσουμε

Ο Χρήστος Κανελλής, ιδιοκτήτης του Hotel Kanelli και αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων Αχαϊας, περιγράφει τις πρωτοφανείς συνθήκες που βιώνει ο κλάδος:

«Η κατάσταση στον τουρισμό, παραμένει ακόμα αβέβαιη. Εμείς έχουμε βάλει φέτος στόχο να αποκαταστήσουμε το 40% της πληρότητας που είχαμε το 2019, πριν το ξέσπασμα της πανδημίας. Είναι αρκετά φιλόδοξος στόχος, αλλά, οφείλουμε να κάνουμε τη προσπάθεια, γνωρίζοντας ότι η κατάσταση παραμένει ρευστή και ότι κάθε σχεδιασμός, μπορεί να ανατραπεί από την μια στιγμή στην άλλη.

Σήμερα, ο κλάδος μας λειτουργεί κάτω από μια ιδιότυπη κατάσταση. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως, είμαστε ξενοδοχεία «ζόμπι». Κι αυτό γιατί, δεν έχουμε κλείσει με κρατική εντολή, αλλά είμαστε ανενεργοί, γιατί δεν έχουμε πελάτες, καθώς απαγορεύονται οι μετακινήσεις.

Την ίδια στιγμή, όλες οι οικονομικές υποχρεώσεις μας, παραμένουν ενεργές και τα έσοδα όσων ξενοδοχείων παραμένουν σε λειτουργία, είναι πενιχρά έως μηδενικά.

Το 2020 το 40% των μονάδων, ή 3500 ξενοδοχεία έμειναν κλειστά. Φέτος δεν γίνεται να επαναληφθεί το ίδιο. Για να ανοίξουν όμως, χρειάζονται κεφάλαιο κίνησης. Ενα ξενοδοχείο, για να ξεκινήσει τη λειτουργία του, θέλει συντήρηση, ανακαίνιση, προμήθειες και προσωπικό.

Την ίδια στιγμή, οι κρατήσεις παραμένουν παντελώς αβέβαιες, γιατί επικρατεί ακόμα δυσταγμός. Υπάρχει ενδιαφέρον, αλλά ακόμα κανείς δεν έχει κλείσει συμφωνίες για το καλοκαίρι.

Ως επιχειρήσεις, υποδεχθήκαμε θετικά τις εξαγγελίες για το «διαβατήριο εμβολιασμού», γιατί θα είναι ένα μέτρο που θα ενισχύσει την αγορά, αλλά, ακόμα λείπουν πολλά. Θα πρέπει οι επιχειρήσεις του κλάδου, να έχουν στα χέρια τους έγκαιρα, τα νέα υγειονομικά πρωτόκολλα για να ξέρουν πως πρέπει να λειτουργήσουν».

Του ΣΩΤΗΡΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ

spapandreou@pelop.gr

Ακολουθήστε το Pelop.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Γράψτε το σχόλιό σας

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

τυροκομειο
αυτοκτονια
kalogeropoulos 1
ΕΟΔΥ ΑΠΕ ΜΠΕ 1