Αχαΐα: Τουρισμός για όλους σε δύσκολους καιρούς – Για πού το βάλαμε το καλοκαίρι; Παράγοντες της αγοράς μιλούν στην «Π»

Οι ιδιοκτήτες ταξιδιωτικών πρακτορείων σε Πάτρα και Αίγιο δίνουν εικόνα για την κίνηση σε κρατήσεις και εκδρομές για τις καλοκαιρινές διακοπές.

Αχαΐα: Τουρισμός για όλους σε δύσκολους καιρούς - Για πού το βάλαμε το καλοκαίρι; Παράγοντες της αγοράς μιλούν στην «Π»

Το πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους» είναι πλέον γεγονός, καθώς άνοιξε η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων για την επιδότηση των τουριστικών δαπανών διαμονής για 200.000 περίπου πολίτες.

Ολα αυτά σε μια δύσκολη συγκυρία, εν μέσω ενεργειακής κρίσης, πολέμου στην Ουκρανία και φυσικά πανδημίας. Τι λένε, όμως, οι ιδιοκτήτες ταξιδιωτικών πρακτορειών για όλα αυτά; Ποιοι είναι οι επικρατέστεροι προορισμοί για τις εξορμήσεις-διακοπές των πελατών τους; Και πως διαμορφώνεται μέχρι στιγμής η κίνηση από πλευράς κρατήσεων και εκδρομών;

Γ. ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ: «Ο ΚΟΣΜΟΣ ΘΕΛΕΙ ΜΠΑΝΙΟ»

Αχαΐα: Τουρισμός για όλους σε δύσκολους καιρούς - Για πού το βάλαμε το καλοκαίρι; Παράγοντες της αγοράς μιλούν στην «Π»

«Ο κόσμος θέλει μπάνιο, θέλει νησί», δήλωσε ο Γιώργος Σπυρόπουλος από το πρακτορείο «Rania Tours». «Σε εμάς επιλέγουν κυρίως διήμερες και τριήμερες εκδρομές, προτιμώντας Παξούς, Λευκάδα, Σπέτσες και Κύθηρα, αλλά και προσκύνημα στην Τήνο. Παρότι έχουν αυξηθεί τα κόστη παντού, προσπαθούμε να διατηρήσουμε μια καλή ποιότητα για τους πελάτες μας. Σε ό,τι αφορά το πρόγραμμα ”Τουρισμός για όλους” διακρίναμε ότι έχει πολλά διαδικαστικά για εμάς τα ταξιδιωτικά πρακτορεία. Πρέπει να προκαταβάλουμε ποσά και είναι άγνωστο πότε θα τα πάρουμε πίσω».

Π. ΜΑΤΘΑΙΟΥ: «ΠΑΡΑΛΙΑ ΚΑΙ ΚΛΑΜΠΑΚΙ»

Αχαΐα: Τουρισμός για όλους σε δύσκολους καιρούς - Για πού το βάλαμε το καλοκαίρι; Παράγοντες της αγοράς μιλούν στην «Π»

«Ενώ η θερινή σεζόν ξεκίνησε με ορμή, ξαφνικά υπήρξε καθίζηση, κάτι που δεν μπορούμε να εξηγήσουμε με απόλυτο τρόπο», δήλωσε ο Παναγιώτης Ματθαίου από το «Mattheos Tours». «Τα νησιά βουλιάζουν από κόσμο και μας παίρνουν πίσω τις κρατήσεις των δωματίων πριν καν εκδηλώσουν ενδιαφέρον οι πελάτες μας. Οι εκδρομές σε άλλα μέρη είναι ελάχιστες, με τον Covid-19 να έχει παίξει ρόλο. Είμαι 40 χρόνια στον χώρο, η δουλειά μας έχει αλλάξει. Προσωπικά θεωρώ ότι η Πελοπόννησος δεν διαφημίζεται ως νησί, ενώ είναι λίγα και τα καταλύμματα στην Αιγιαλεία. Συν τοις άλλοις έχουν αλλάξει και οι πελάτες μας. Τώρα ζητούμενα είναι παραλία και κλαμπάκι. Εχουν χαθεί οι παλιοί Δυτικοευρωπαίοι. Κάποτε η Ζάκυνθος δεν αποτελούσε προτεραιότητα και σήμερα εκεί γίνεται ”πατείς με, πατώ σε”. Επίσης καθίστανται πλέον ασύμφορες για το ελληνικό πορτοφόλι και οι εκδρομές στη Δυτική Ευρώπη. Εμείς προσπαθούμε να παντρέψουμε οδικό και αεροπορικό ταξίδι. Πρόσφατα επιστρέψαμε από εκδρομή στην Κωνσταντινούπολη. Το κλίμα προς τους Ελληνες είναι πολύ φιλικό, όμως παρότι η λίρα πέφτει, οι τιμές παραμένουν υψηλές λόγω του συσχετισμού με το δολάριο».

ΧΡ. ΚΑΒΑΛΛΙΕΡΑΤΟΣ: «ΤΑ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΑΥΞΗΣΗ 50% ΕΩΣ 100%»

Αχαΐα: Τουρισμός για όλους σε δύσκολους καιρούς - Για πού το βάλαμε το καλοκαίρι; Παράγοντες της αγοράς μιλούν στην «Π»

Χρύσα, Χρήστος και Μαρία Καβαλλιεράτου

«Η κίνηση είναι μεγάλη μεν, αλλά με πολλά ”Αλλά” δε…», δήλωσε ο Χρήστος Καβελλιεράτος από το ομώνυμο πρακτορείο και πρόσθεσε: «Ανέβηκε το κόστος των ταξιδιών σε μεταφορά, διαμονή και σίτιση, τα εισιτήρια στα πλοία κατά τον Ιούνιο και τον Ιούλιο αυξήθηκαν κατά 22% έως 35%, ακόμη και 40% σε αυτά με προορισμό τις Κυκλάδες, ενώ τα τιμολόγια των ξενοδοχείων σε σχέση με το 2019 αυξήθηκαν από 50% έως 100%. Εμείς έχουμε μεν αύξηση των πελατών, αλλά έχουμε και μείωση των εσόδων μας, λόγω του ανεβασμένου κόστους το οποίο απορροφούμε αναγκαστικά σαν επιχείρηση. Οι πελάτες μας προτιμούν Κυκλάδες, Ιόνιο, Δωδεκάνησα, Σποράδες και Μονεμβασιά, αλλά και Κωνσταντινούπολη και κρουαζιέρες από Πειραιά και Λαύριο. Πάντως μια μεμονωμένη εκδρομή στοιχίζει 50% παραπάνω από μια οργανωμένη. Περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει και το πρόγραμμα ”Τουρισμός για όλους”. Εχουν μείνει πολλά ανεξαργύρωτα voucher από αυτά που λήγουν στις 31/7. Ευελπιστούμε να δουλέψουμε και τον Σεπτέμβριο».

Θ. ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ: «ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΝΔΗΜΙΑ…»

Αχαΐα: Τουρισμός για όλους σε δύσκολους καιρούς - Για πού το βάλαμε το καλοκαίρι; Παράγοντες της αγοράς μιλούν στην «Π»

Κλειώ και Θεοτόκης Καββαδίας

«Οι πελάτες μας επιλέγουν και φέτος κυρίως τις μονοήμερες εκδρομές», δήλωσε ο Θεοτόκης Καββαδίας από το «Kavvadias Tours». «Υπάρχει μια πτώση γύρω στο 60% σε σχέση με το 2019, ενώ οι τιμές έχουν ανέβει λόγω συγκυρίας περίπου 30%. Και οι πολυήμερες εκδρομές σε νησιά έχουν ζήτηση, αλλά και πάλι με μια πτώση της τάξης του 50%, ενώ η πτώση είναι ακόμη μεγαλύτερη στις εκδρομές του εξωτερικού. Δυστυχώς, η ακρίβεια και η πανδημία έχουν κάνει το ταξίδι να αποτελεί τελευταία επιλογή για έναν πολίτη. Οι δικοί μας πελάτες προτιμούν εκδρομές σε Πάργα, Σύβοτα, Ναύπλαιο, Αργοσαρωνικό, Μονεμβασιά, Σύρο, Τήνο και Ανδρο. Πρόσφατα κάναμε και εκδρομή στην Κωνσταντινούπολη, εκεί όπου διαπιστώσαμε ότι το κλίμα με τους Ελληνες παραμένει φιλικό. Για το πρόγραμμα ”Τουρισμός για όλους” θα έχουμε εικόνα μέσα στο επόμενο 10ήμερο».

ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΕΛΩΝΗΣ: «ΘΑ ΠΑΜΕ ΚΑΛΥΕΡΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ 2019»

Αχαΐα: Τουρισμός για όλους σε δύσκολους καιρούς - Για πού το βάλαμε το καλοκαίρι; Παράγοντες της αγοράς μιλούν στην «Π»

Πολύ έμπειρος ναυτιλιακός και τουριστικός πράκτορας είναι ο Γιώργος Τελώνης, γι΄ αυτόν ακριβώς το λόγο και με αφορμή και το ξεκίνημα του προγράμματος «Τουρισμός για όλους», ζητήσαμε την άποψή του για το πως κυμαίνεται η φετινή τουριστική σεζόν. Ιδού οι κυριότερες τοποθετήσεις του Γ. Τελώνη: «Η βοήθεια που δίνεται από την Πολιτεία με το πρόγραμμα ”Τουρισμός για όλους” είναι πολύ σημαντική. Το πρόγραμμα, βέβαια, δεν περιλαμβάνει τα τουριστικά γραφεία, παρά μόνον τη διαμονή, όμως η δήλωση της υφυπουργού Τουρισμού Σοφίας Ζαχαράκη περί επέκτασης του προγράμματος θα δώσει περαιτέρω ώθηση. Αν το πρόγραμμα συμπεριλάβει δηλαδή και τη μετάβαση, ξεναγήσεις κι άλλες σχετικές παροχές, τότε θα μετατραπεί σε ένα πλήρες εκδρομικό πακέτο».

– «Η περιοχή μας κινείται πολύ καλά και στη συνέχεια του καλοκαιριού ευελπιστώ ότι θα πάει ακόμη καλύτερα και από το 2019. Ο πόλεμος στην Ουκρανία δημιούργησε βέβαια ένα πρόβλημα λόγω της μη έλευσης Ρώσων σε περιοχές της Δυτικής Αχαϊας και της Ηλείας, όμως το κενό θα καλυφθεί είτε με άλλους ξένους τουρίστες είτε με επισκέπτες από το εσωτερικό. Στόχος μας πρέπει να είναι η μεγάλη μάζα των 5 εκατομμυρίων Αθηναίων πολιτών. Η περιοχή μας είναι πανέμορφη, η μετακίνηση είναι πολύ απλή είτε με αυτοκίνητο είτε με τον σιδηρόδρομο και οι last moment επισκέπτες θα βρουν στα μέρη μας τη θαλάσσια ή και την ορεινή απόδραση που επιζητούν».

– «Η ακτοπλοϊκή γραμμή Πάτρα-Κεφαλονιά-Ιθάκη πάει πολύ καλά, πλησιάζοντας τα νούμερα του 2019, ενώ αντίστοιχα το ίδιο ισχύει και για τα δρομολόγια της Κυλλήνης. Η κίνηση στο Αιγαίο είναι φουλ, σε μια συγκυρία που το πετρέλαιο για τα πλοία έχει αυξηθεί 100%, ενώ η συγκυρία με τις αεροπορικές πτήσεις στην Ευρώπη έχει αυξήσει τη ζήτηση και στη γραμμή της Ιταλίας».

– «Απευθύνω τέλος ένα κάλεσμα στους συντοπίτες μας να προτείνουν και να εμπιστευτούν και οι ίδιοι τα τουριστικά γραφεία της Πάτρας για να προγραμματίσουν τις διακοπές τους. Τα γραφεία της περιοχής είναι υψηλού επιπέδου, με άμεση εξυπηρέτηση και αποτελούν επί της ουσίας τους καλύτερους ταξιδιωτικούς συμβούλους».

 

 

 

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή

Άμεση ενημέρωση με όλες τις ειδήσεις τώρα και μέσω WhatsApp - Δες εδω


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ