Αχαΐα: «Τρίζουν» οι ράγες, που πήγαν τα εκατομμύρια της συντήρησης;

Αχαΐα: «Τρίζουν» οι ράγες, που πήγαν τα εκατομμύρια της συντήρησης;

Από την ημέρα, τον Μάιο του 2019, που ο τέως περιφερειάρχης Απόστολος Κατσιφάρας σαν… μηχανοδηγός του προαστιακού «εγκαινίαζε» πανηγυρικά τη γραμμή Πάτρας – Κάτω Αχαΐας, έχει κυλήσει πολύ νερό στις … ράγες. Είναι δε, τόσο μεγάλη η ποσότητά του, ώστε σάπισαν τα ξύλα και την Πέμπτη το πρωί εκτροχιάσθηκε το τρένο σε απόσταση μερικών δεκάδων μέτρων από την αφετηρία του Αγίου Ανδρέα!

Φαινομενικά, ένας τέτοιος εκτροχιασμός εντάσσεται στους συνήθεις. Συμβαίνουν παρόμοια ατυχήματα, αν και πάντα υπάρχει αιτία που τα προκαλεί. Εν προκειμένω η αιτία είναι πασιφανής.

Ομολογείται από εργαζόμενους του προαστιακού, μηχανοδηγούς και συνοδούς που για ευνόητους λόγους δεν θέλουν να μιλήσουν επώνυμα. Υποστηρίζουν, λοιπόν, με κατηγορηματικό τρόπο ότι το δίκτυο δεν συντηρείται επαρκώς και επιμελώς!

Ειρήσθω εν παρόδω αξίζει να υπογραμμισθεί ότι δεν έλειψαν τα χρήματα για έργα συντήρησης. Μόνο την τελευταία 4ετία ήταν διαθέσιμο από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, κονδύλι 2.400.000 ευρώ για έργα ΑΣΙΔ που αφορούν τις μπάρες και για εργασίες συντήρησης της γραμμής από τον Αγιο Βασίλειο μέχρι την Κάτω Αχαΐα. Ωστόσο, συστηματική συντήρηση δεν έχει γίνει. Μόνο εμβαλωματικές παρεμβάσεις καταγράφονται, με συνέπεια πάντα να ελλοχεύει ο κίνδυνος ατυχήματος και να υπονομεύεται η ασφάλεια των επιβατών! Γιατί έχει αποδειχθεί μια τέτοιου είδους και σοβαρότητας αμέλεια;

ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΟΙ ΕΡΓΑΤΕΣ ΓΡΑΜΜΗΣ

Οι δυο εργαζόμενοι, αλλά και το περιβάλλον του προϊσταμένου του ΟΣΕ στην Πάτρα Χρ. Οικονόμου, υποστηρίζουν ότι έχει συρρικνωθεί σε μεγάλο βαθμό ο αριθμός των εργατών γραμμής. Εχουν απομείνει μόνο 5 – 6 άτομα, που οδεύουν κιόλας προς συνταξιοδότηση…

Ανεξάρτητα από τις όποιες βάσιμες ή υπερβολικές δικαιολογίες, η ουσία είναι ότι ο προαστιακός κινείται σε ράγες που (μεταφορικά θα λέγαμε) «τρίζουν». Σε διάφορα σημεία, κατά μήκος της γραμμής, ιδίως προς Κ. Αχαΐα, παρατηρούνται στρεβλώσεις, ενώ κάθετα ξύλα έχουν σαπίσει και όταν αντικαθίστανται, αυτό συμβαίνει ετεροχρονισμένα…

Είναι γεγονός ότι απ’ όταν διακόπηκαν τα δρομολόγια Πειραιά – Πάτρας – Πύργου – Καλαμάτας το όλο σύστημα λειτουργίας του ΟΣΕ στην Πελοπόννησο «πάσχει». Οι παθογένειες έρχονται από το παρελθόν και δεν αφορούν την σημερινή διοίκηση του ΟΣΕ, η οποία όμως έχει κληθεί να συμμαζέψει την κατάσταση.

ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΤΟΥ ΟΣΕ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ

Το βέβαιο είναι, όπως επισημαίνει ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος Θανάσης Κοτταράς, ότι «το όλο πλέγμα δράσης του ΟΣΕ στη ΒΔ Πελοπόννησο μας απασχολεί σοβαρά και πρόκειται να ληφθούν αποφάσεις για να καταστεί πιο εύρυθμη η λειτουργία του φορέα στην περιοχή». Συνεπώς, μετά και το τελευταίο ατύχημα, δεν αποκλείεται να έλθει κλιμάκιο του ΟΣΕ στην Πάτρα για να εξετάσει επιτοπίως τα λειτουργικά προβλήματα του Οργανισμού.

Σ’ αυτό το θέμα επιβάλλεται προφανώς να επικρατήσει συνεργατικό πνεύμα. Δεν πρέπει, άλλωστε, να διαφεύγουν της προσοχής οι τελευταίες δηλώσεις του αντιπεριφερειάρχη Χαράλαμπου Μπονάνου, ο οποίος ευθέως τόνισε ότι δεν θα γίνει η Περιφέρεια μπαλάκι ανάμεσα στον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ».

Ως γνωστόν, στην δικαιοδοσία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι το μεταφορικό κομμάτι των επιβατών και το ωρολόγιο πρόγραμμα των δρομολογίων. Στο πλαίσιο, λοιπόν, της συγκεκριμένης αρμοδιότητάς της, απεφάνθη ότι το δρομολόγιο προς Κ. Αχαΐα δεν μπορεί να γίνει σε 27 λεπτά της ώρας, αλλά σε 34′, γεγονός που προκάλεσε τη δυσφορία του κ. Μπονάνου.

Πρόκειται, ωστόσο, περί «Τρικυμίας» σε μια… κουταλιά νερό. Δεν θα παρατηρείτο η οποιαδήποτε διάσταση απόψεων, αν δεν υπήρχαν πραγματικές εγγενείς δυσλειτουργίες, που σχετίζονται με το όλο πλέγμα του προαστιακού.

ΣΥΝΕΧΕΣ «ΦΛΕΡΤ» ΜΕ ΤΟΝ ΚΙΝΔΥΝΟ

Πέρασε τη μισή ζωή του στο «τιμόνι» του τρένου ο πρόσφατα συνταξιοδοτηθείς μηχανοδηγός Γρηγόρης Αγγελακόπουλος και έχει αποκρυσταλλωμένη άποψη. Υπογραμμίζει: «Τα τελευταία 10 – 12 χρόνια, κακά τα ψέματα, το όλο σύστημα στην περιοχή μας υπολειτουργεί. Συνταξιοδοτηθήκαμε πολλοί συνάδελφοι και δεν έχει γίνει επαρκής αναπλήρωση. Ούτε η συντήρηση της γραμμής γίνεται συστηματικά, διότι υπάρχει έλλειψη προσωπικού. Τα προβλήματα είναι πολλά και γι’ αυτό ας πάψουν οι αρμόδιοι να υπερηφανεύονται ότι συνέβαλαν στην επέκταση των δρομολογίων. Τι να την κάνουμε την επέκταση όταν το όλο σύστημα λειτουργίας είναι προβληματικό και φλερτάρει συνεχώς με τον κίνδυνο; Οσο η αντιμετώπιση των προβλημάτων γίνεται επιφανειακά και αποσπασματικά, τόσο και πιο συχνά θα έχουμε ατυχήματα σαν το τελευταίο. Έτσι όπως είναι τώρα η κατάσταση, ειλικρινά απεύχομαι τα χειρότερα…».

 

Του Γιώργου Αναστασόπουλου

Όλες οι ειδήσεις άμεσα μέσα από το Google News. Κάντε κλικ εδώ και κάντε εγγραφή


ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ