Αιγιάλεια: Υβριδικό – ηλεκτρικό πλοίο από Αίγιο – Αγιο Νικόλαο – Τριζόνια

Αιγιάλεια: Υβριδικό - ηλεκτρικό πλοίο από Αίγιο - Αγιο Νικόλαο - Τριζόνια

Σε πλήρη ανατροπή των όσων διαδίδονταν, για ναυάγιο του πρότζεκτ του υπουργείου Ναυτιλίας στην Πορθμειακή Γραμμή Αιγίου – Αγίου Νικολάου Φωκίδας – Τριζονίων, με την δρομολόγηση -για πρώτη φορά στην Ελλάδα- ηλεκτρικού πλοίου ανατροφοδοτούμενου στις δύο στεριές μέσα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, προχωρά το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Αιγιάλειας.

Η εκτίμηση του αντιπεριφερειάρχη Καινοτομίας Φωκίωνα Ζαΐμη στην «ΠτΔ, ότι λόγω της απόστασης των 12 ν.μ. «κρίνεται ασύμφορο, μη βιώσιμο και άρα απαγορευτικό» το πρότζεκτ,  όταν μάλιστα το κονδύλι για πιλοτική εφαρμογή ανέρχεται στα 5 εκατ. ευρώ, δεν συνάδει με αυτή του προέδρου του ΔΛΤΑ Βασίλη Χριστόπουλου, ο οποίος –κατά πληροφορίες της «ΠτΔ»- προχωρά εντός των ημερών σε προγραμματική σύμβαση με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, ομάδα του οποίου (υπό τον καθηγητή κ. Βόκα) εν γνώσει του υπουργείου τρέχει το πρωτότυπο σχέδιο.  

Ο τίτλος της ανάθεσης είναι «Τεκμηρίωση και Υποβολή Φακέλου ΥΓΟΣ (Υπηρεσίας Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος) για την χρηματοδότηση του 1ου Υβριδικού – Ηλεκτρικού Πλοίου» μέσω έκθεσης για το σχετικό τμήμα του συνολικού έργου, βάσει στοιχείων που θα παρέχονται από τους αρμόδιους φορείς. Η τεκμηρίωση αφορούν σε κρατική ενίσχυση, για ακτοπλοϊκή γραμμή με το Hybrid Boat που θα παρέχεται από το Δημόσιο στους πολίτες τη χώρας.

Το έργο εντάσσεται σε ένα γενικότερο σχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας, γι’ αυτό και αναμένεται σχετική ανακοίνωση από τον γενικό γραμματέα Λιμένων – Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Δρ. Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, στην οποία θα αναφέρεται η γεωγραφική περιοχή Αίγιο – Αγιος Νικόλαος – Τροιζόνια των Δήμων Αιγιάλειας και Δωρίδας, για την παρεχόμενη υπηρεσία, με ποσοτικά στοιχεία για την έκταση των περιοχών και τον καλυπτόμενο πληθυσμό.

Επίσης, θα περιγράφεται η χρονική διάρκεια σε έτη, που θα περιλαμβάνει και την κατασκευή της απαραίτητης υποδομής έως την απόσβεση της υποδομής με χρηματοοικονομική ανάλυση, συνοπτική παρουσίαση, στοιχεία ποσοτικά δρομολογίων -επιβατικής, εμπορευματικής κίνησης, πληρότητας κ.λπ., πίνακα με ώρες – μέρες ανά μήνα ή και έτος, στοιχεία για τον εξοπλισμό κ.λπ.

Για τα παραπάνω, το Λιμενικό Ταμείο έχει εγκρίνει σχετικό κονδύλι από τον προϋπολογισμό του.  

Υπενθυμίζεται ότι τον Ιούνιο του 2020 είχε υπογραφεί επικαιροποιημένο μνημόνιο συνεργασίας σε επιστημονικό και ερευνητικό επίπεδο ανάμεσα στο Πανεπιστήμιο και τους δύο δήμους για μετασκευή κλασσικού πλοίου σε σύγχρονο υβριδικό (ηλεκτρικό και συμβατικού καυσίμου) καθώς και την δημιουργία των πρώτων «πράσινων» λιμένων σε Αίγιο και Αγιο Νικόλαο.

Επίσης, για την κατασκευή Εξυπνου Δικτύου με χρήση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας οι οποίες θα προσφέρουν την καθαρή παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια στο πλοίο, των αναγκαίων ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων των Λιμένων καθώς και παρεμβάσεων στις κτιριακές υποδομές και τον περιβάλλοντα χώρο. Η Αποθήκευση Ενέργειας προβλέπεται να πραγματοποιηθεί με προηγμένες τεχνικές βέλτιστης και ασφαλούς φόρτισης (π.χ. επαγωγική φόρτιση) σε συσσωρευτές ιόντων λιθίου, ακολουθώντας όλους τους ευρωπαϊκούς και διεθνείς κανόνες ασφαλείας.

Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΠΟΥΛΟΥ

Ακολουθήστε το Pelop.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο pelop.gr

Γράψτε το σχόλιό σας

Παρακολουθήστε τα σχόλια
Να ειδοποιηθώ όταν
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ